کوییک s؛ بررسی مشخصات فنی و آپشن های کوییک اس

0 3,883

کوییک s یکی از جدیدترین هاچ‌بک‌های بازار است که با توجه به چهره جوان‌پسند و قیمت اقتصادی خود می‌تواند مورد توجه خریداران پرشماری قرار بگیرد.

در این مقاله به سراغ بررسی مشخصات کوییک s رفته‌ایم تا بیش‌تر با این هاچ‌بک سایپا آشنا شویم. اگر شما هم قصد خرید کوییک s به عنوان یک خودرو جمع‌وجور و  ارزان‌قیمت را دارید، در ادامه با ما همراه باشید.

معرفی و بررسی طراحی کوییک s

کوییک s به‌عنوان چهارمین تیپ کوییک در سال 1400 معرفی و به بازار عرضه شد. اصلی‌ترین تفاوت کوییک اس با دیگر تیپ‌ها  در طراحی نمای جلو است. جایی که کوییک s به‌لطف طرح جدید جلو پنجره و سپر با خطوط مشکی امتدادیافته از زیر چراغ‌های اصلی تا دور چراغ‌های مه‌شکن (که با الهام از چهره یوز ایرانی طراحی شده است) و همچنین تجهیز به دی‌لایت، نمایی زیبا و متفاوت از سایر برادرانش دارد. نماهای جانبی و عقب کوییک s تفاوتی با نسخه معمولی این خودرو ندارد و شاهد همان طرح نسبتاً ساده‌ای هستیم که سعی شده است با المان‌هایی مثل ریل‌های سقفی، ضربه‌گیرهای روی گلگیرها، چراغ‌های عقب دوقسمتی و طرح دیفیوزرمانند زیر سپر عقب، از یکنواختی بیرون آید و رنگ‌وبوی جوانانه به‌خود بگیرد.
کوییک اسداخل این ماشین هم شاهد همان داشبورد ساده و آشنای خانواده ساینا و کوییک هستیم که البته کوییک اس در این‌جا هم با غربیلک فرمان D کات چرمی، طرح متفاوت دکمه‌های سمت چپ فرمان و طرح متفاوت صفحه نشان‌دهنده‌، از سایر براداران دنده‌ای خود متمایز می‌شود. البته کوییک s با دو طرح پشت آمپر در بازار موجود است. یکی طرح دو استوانه تخت با نمایشگر کامپیوتر سفری در میان دو استوانه (مشابه ساینا s) و دیگری طرح سه استوانه برجسته (مشابه کوییک اتوماتیک پلاس). اما امکان انتخاب طرح پشت آمپر از سوی خریدار وجود ندارد و شانسی است!

مشخصات فنی کوییک s

مشخصات فنی کوییک s تفاوت فاحشی با سایر براداران دنده‌ای خود ندارد و تنها دریچه گاز این خودرو به نوع برقی ارتقا یافته و مشابه نسخه اتوماتیک شده است. پیشرانه کوییک اس همان نسخه 1.5 لیتری تنفس طبیعی موسوم به M15 است که حداکثر قدرت 87 اسب بخار و حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر را تولید و از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی، روانه محور جلو این هاچ‌بک جوانانه سایپا می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی و شتاب صفرتاصد این ماشین هم به‌ترتیب برابر با 7.1 لیتر در صد کیلومتر و 13 ثانیه است. اگر تصمیم به خرید این خودرو داشته اما بودجه کافی ندارید،می‌توانید از خدمت خرید اقساطی کوییک شرکت همراه مکانیک استفاده کنید.
مشخصات کوییک sاین خودرو با این مشخصات فنی خودرویی جذاب و اغواکننده به‌نظر نمی‌رسد اما نسبت به قیمت خود عملکردی قابل دفاع دارد و حتی از رقبای گران‌تری مثل پژو 206 تیپ 2 و تیپ 3 قوی‌تر است. برای آشنایی کامل‌تر با مشخصات کوییک s می‌توانید به جدول زیر مراجعه کنید:

مدل خودرو کوییک s
پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی با آرایش خطی سیلندرها
حجم موتور (cc) 1503
حداکثر قدرت 87 اسب بخار در 5300 دور
حداکثر گشتاور 128 نیوتن‌متر در 4300 دور
گیربکس 5 سرعته دستی
مصرف سوخت (ترکیبی) 7.14 لیتر در صد کیلومتر
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 13
حداکثر سرعت (کیلومتر درساعت) 160
حجم مخزن سوخت (L) 41
حجم صندوق بار (L) 225.6
ابعاد لاستیک‌ها 185/65R14
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی (Torsion Beam)
وزن خالص (کیلوگرم) 1065
طول×عرض×ارتفاع (mm) 4005 × 1678 × 1532
فاصله بین دو محور (mm) 2410

 آپشن های کوییک s

این خودرو در شرایط فعلی یکی از ارزان‌ترین خودروهای صفرکیلومتر بازار کشور ما محسوب می‌شود. از این رو، با توجه به قیمت کوییک تیپ اس نباید در لیست آپشن‌های آن دنبال مورد خاصی باشیم. لیست آپشن ها شامل مواردی مثل شیشه‌های جانبی برقی، آینه‌های جانبی با تنظیم برقی، قفل مرکزی با ریموت کنترل، سوئیچ تاشو، مه‌شکن جلو و عقب، دی‌لایت، کامپیوتر سفری، فرمان با روکش چرم، صندلی‌های پارچه‌ای، صندلی عقب با نگهدارنده صندلی کودک (isofix)، تهویه مطبوع دیجیتال، راهنمای تعویض‌دنده (GSI)، سنسور پارک عقب، نمایشگر دمای بیرون، ترمز ABS+EBD، دو ایربگ و… می‌شود که لیستی بسیار معمولی اما قابل‌قبول برای خودرویی با این برچسب قیمتی است.
داخل کوییک s

کلام پایانی

در پایان بررسی مشخصات کوییک s می‌توانیم از مواردی مثل طراحی ظاهری قابل‌قبول، آپشن‌های معقول، استهلاک پایین، قیمت اقتصادی و بازار پررونق به‌عنوان مزایای کوییک s یاد کنیم اما معایب کوییک s هم شامل دید عقب ضعیف، صندوق‌بار بسیار کوچک و عدم تفاوت آپشنی چشم‌گیر با تیپ‌های ارزان‌تر می‌شود.
با این اوصاف اگر به دنبال یک خودرو جمع‌وجور صفر کیلومتر با چهره معقول، استهلاک پایین و قیمت ارزان‌ هستید که از آن بیش‌تر برای ترددهای درون‌شهری استفاده کنید؛ خرید کوییک s را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

منبع:همراه مکانیک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود