کوییک r | مشخصات، مزایاومعایب کوییک آر

0 3,844

عروف‌ترین رنگ کوییک آر سفید-قرمز است، همان رنگی که در سیتروئن سی تری استفاده می‌شد. کوییک آر از سال ۹۸ به خط تولید سایپا اضافه شده و به دلیل شمایل کمی جذاب‌تر نسبت به کوییک معمولی، مورد توجه جوانان و بانوان قرار گرفته است.

کوییک r یا همان کوییک دو رنگ یک سال بعد از آغاز عرضه کوییک معمولی به بازار راه پیدا کرد. شرکت سایپا که پس از برجام به صورت محدود سیتروئن c3 را با رنگ‌بندی سفید قرمز در سبد محصولات خود داشت اما نتوانست تولید این خودرو را به دلیل تحریم‌ها ادامه دهد، تصمیم گرفت دستی به سروگوش کوییک معمولی بکشد و آن را با تم دو رنگ به سبک citroen c3  به بازار عرضه کند.
کوییک آر
در این راستا رنگ بخش‌هایی مثل سقف، قاب آینه‌ها و قسمت‌هایی از سپرها را متمایز کرد و درون کابین نیز تریم قرمز را برای القای حس اسپرت‌تر به کار برد. معروف‌ترین رنگ کوییک آر سفید-قرمز است، همان رنگی که در سیتروئن سی تری استفاده می‌شد. کوییک آر از سال ۹۸ به خط تولید سایپا اضافه شده و به دلیل شمایل کمی جذاب‌تر نسبت به کوییک معمولی، مورد توجه جوانان و بانوان قرار گرفته است.

مشخصات فنی کوییک r، بدون تغییر نسبت به کوییک معمولی

موتور کوییک
در حال حاضر کلیه محصولات سایپا که روی پلتفرم ایکس ۲۰۰ طراحی و ساخته می‌شوند و از همان موتور ۱.۵ لیتری m15 که اولین بار روی تیبا نصب شد، استفاده می‌کنند. موتور کوییک r نسخه اصلاح‌شده پیشرانه پراید است و می‌تواند ۸۷ اسب بخار قدرت را در کنار ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور به گیربکس ۵ دنده دستی منتقل کند و بدین طریق چرخ‌های جلو کوییک r را به گردش درآورد. مصرف سوخت کوییک آر برابر ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر برآورد می‌شود، حداکثر سرعت این خودرو نزدیک به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد آن حدود ۱۳ ثانیه است که برای یک خودرو اقتصادی در بازار ایران، ارقامی نسبتا متقاعدکننده به نظر می‌رسند.

نام خودرو سایپا کوییک r
نوع موتور چهار سیلندر خطی– هشت سوپاپ – دریچه گاز مکانیکی
حجم موتور 1503 سی سی
قدرت 87 اسب بخار در 5200 دور در دقیقه
گشتاور 128 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده 5 سرعته دستی
انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
شتاب 0-100 13 ثانیه
بیشترین سرعت 160 کیلومتر بر ساعت
مصرف ترکیبی 7.14 لیتر در100 کیلومتر
ظرفیت باک 41 لیتر
سیستم تعلیق جلو مک‌فرسون
سیستم تعلیق عقب میله پیچشی
ترمز جلو دیسکی خنک شونده
ترمز عقب کاسه‌ای

آپشن های کوییک R

آپشن های کوییک r
باتوجه به  قیمت کوییک، که یک خودروی اقتصادی است و به هیچ عنوان نباید توقع آپشن‌های سطح بالا و متنوع را از این هاچبک سایپا داشت. مهم‌ترین امکانات کوییک آر در جدول زیر به اطلاع رسیده است.

آپشن های کوییک آر
سیستم ترمز ABS
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو (دو عدد)
نشانگر دمای هوای بیرون
میله باربند
دستگیره آسان بازشو
تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک
باز شدن قفل درب صندوق عقب با ریموت کنترل
حسگر پارک دنده عقب
هشدار دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی
سیستم ضد سرقت (immobilizer)
چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
چراغ مه شکن جلو و عقب
شیشه بالابر برقی جلو و عقب
آینه های جانبی برقی
 USB+CD Player
کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع
کامپیوتر سفری
ریموت کنترل – قفل مرکزی
برف پاک کن عقب
گرمکن شیشه عقب
صندلی های عقب با قابلیت تاشوندگی
صندلي عقب مجهز به نگهدارنده صندلي كودك (Iso-Fix)
صندلی راننده با تنظیم دستی ۶ حالته و صندلی سرنشین جلو ۴ حالته

طراحی کوییک آر، ابعاد و اندازه‌ها

همان‌طور که اشاره شد طراحی کوییکr هیچ تفاوتی با کوییک معمولی ندارد و صرفا رنگ قسمت‌هایی از بدنه و کابین آن متمایز شده تا ظاهری اسپرت و جوان‌پسندتر به این شمایل هاچبک خانوادگی تزریق شود. بخش‌هایی مثل سقف، قاب آینه‌های جانبی، قسمت‌هایی از سپرهای جلو و عقب به رنگ متمایز درآمده‌اند.

میخوای بدونی قیمت روز خودرو مورد نظرت چنده ؟ از همراه مکانیک کمک بگیر.قیمت خودرو

quik r

همچنین برخی نواحی داخل کابین کوییک آر مثل قاب دور دریچه تهویه به علاوه بازویی رودری‌ها، دستگیره و… هم به رنگ قرمز در آمده است. این رنگ‌بندی متفاوت در بازار بسته ایران و در نبود حریفان متنوع، کمی کارساز بوده و توانسته برخی مشتریان را به کوییک آر علاقه‌مند کند. این تمام تفاوت کوییک r با کوییک معمولی به شمار می‌رود.
کابین کوییک آر
رنگ‌های کوییک r در حال حاضر به صورت سفید- قرمز، مشکی- قرمز و قرمز با تم مشکی است. پیش از این رنگ نقره‌ای-مشکی هم برای کوییک آر در نظر گرفته شده بود که ظاهرا به دلیل استقبال کم، سایپا فعلا قصد عرضه آن را ندارد.

کلاس بدنه هاچبک کوچک
نوع شاسی یکپارچه
طول 3989 میلیمتر
عرض 1678 میلیمتر
ارتفاع 1532 میلیمتر
فاصله محوری 2412 میلیمتر
وزن 1065 کیلوگرم
حجم صندوق عقب 225.6 لیتر
رینگ و تایر 14 اینچی آلومینیومی  R14-185/65

شرایط بازار و جمع‌بندی

اصولا محصولات اقتصادی سایپا از جمله کوییک آر جزو خودروهایی هستند که اقشار متوسط جامعه فعلا انتخابی جز خرید آن‌ها ندارند و درنتیجه محصولات این‌چنینی از شرایط بازار نسبتا پررونق و گرم در وضعیت کنونی بهره‌مند هستند.
سایپا کوییکr
به عنوان جمع‌بندی هم می‌توان گفت خرید کوییک r، به دلایلی مثل هزینه نگهداری پایین، قطعات یدکی ارزان، تعمیرات آسان، خدمات پس از فروش گسترده، استهلاک متعادل و… یکی از گزینه‌های اقتصادی مناسب برای اقشار متوسط جامعه به حساب می‌آید. به ویژه افرادی که تمایل به خرید خودروهای هاچبک دارند اما بودجه‌شان چندان بالا نیست، می‌توانند روی محصولاتی مثل کوییکR حساب ویژه‌ای باز کنند.

مزایای کوییک r

قطعات یدکی ارزان، هزینه نگهداری پایین، طراحی ظاهری جذاب‌تر از پراید ۱۱۱، استهلاک پایین، تعمیرات آسان، خریدوفروش نسبتا پررونق، صندلی‌های ردیف عقب جادارتر از پژو ۲۰۶.

معایب کوییک r

کیفیت ساخت نه‌چندان بالا، کابین کم‌کیفیت با طراحی قدیمی، ایمنی نسبتا ضعیف.
منبع:همراه مکانیک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود