مقایسه کوییک اتومات و پژو پارس tu5

0 3,828

کوییک اتومات بخریم یا پژو پارس tu5؟ این خودروها رنج قیمتی تقریبا مشابهی دارند و همین قضیه باعث می‌شود تا مشتریان در مورد خرید یکی از آنها دچار شک و تردید شوند.

در ادامه به مقایسه کوییک اتومات و پژو پارس tu5 می‌پردازیم تا ببینیم خرید کدام‌یک می‌تواند مزیت بیشتری به همراه داشته باشد. پس اگر تصمیم به خرید کوییک اتوماتیک یا خرید پژو پارس tu5 دارید، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

مقایسه کوییک اتومات و پژو پارس tu5 از نظر طراحی

هر دو خودرو چه در نمای بیرون و چه کابین، طراحی چندان جدید و امروزی از خود به نمایش نمی‌گذارند و در مقایسه با خودروهای جدید نمی‌توان نکته مثبت چندانی در نمای بیرونی و داخلی این دو خودروی نسبتا قدیمی مشاهده کرد. با وجود آن که طراحی کوییک اتومات نسبت به پژو پارس تیوفایو جدیدتر است، اما شمایل بیرونی و طراحی داخلی آن چندان زیبا و مدرن به نظر نمی‌رسد.

پژو پارس tu5

البته هر دو مورد در بازار بسته و نه‌چندان کم تنوع خودروی کشور، توانسته‌اند تاحدی با سلیقه مشتریان قشر متوسط تطابق پیدا کرده و نیازهای حداقلی این‌گونه افراد را در این بازار بسته تامین کنند.

کوییک اتوماتیک پلاس

اما در مورد فضای داخلی می‌توان گفت کابین پژو پارس طراحی نسبتا قابل‌قبول‌تری دارد و از لحاظ جادار بودن، چه در صندلی‌های ردیف عقب و چه بخش صندوق، از برتری محسوسی نسبت به کوییک برخوردار است. در این راستا باید بدانید که صندوق عقب کوییک حدود ۲۲۵ لیتر فضا به لوازم شما اختصاص داده اما ظرفیت صندوق عقب پژو پارس حدود ۴۷۰ لیتر است.

مقایسه کوییک اتوماتیک و پارس tu5

سایپا در نسخه اتوماتیک کوییک، از یک نمایشگر لمسی 7 اینچی و از فرمان متفاوت و اسپرت تری نسبت به نسخه های کوییک معمولی و کوییک آر استفاده کرده است.

کابین کوییک اتوماتیک

مقایسه فنی کوییک اتومات و پژو پارس tu5

مقایسه موتور پارس tu5 و کوییک اتومات نشان می‌دهد که پیشرانه ۱۶ سوپاپ پژو پارس تیوفایو قدرت بیشتری در برابر موتور ۸ سوپاپ ۱.۵ لیتری کوییک اتوماتیک ارائه می‌دهد. موتور کوییک معادل ۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر قدرت تولید می‌کند اما موتور پارس تیوفایو حدود ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۱ نیوتن متر گشتاور از طریق گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

موتور کوییک اتوماتیک

ضمنا گیربکس کوییک اتومات از نوع CVT اتوماتیک است و این قضیه باعث می‌شود تا رانندگی با این خودرو نسبت به پژو پارس tu5 مجهز به گیربکس دستی، راحت‌تر بوده و خستگی کمتری برای کاربر به دنبال داشته باشد.

موتور پارس tu5

اما درمجموع کیفیت سواری پژو پارس lx از لحاظ عملکرد سیستم تعلیق در جذب ضربات و ارائه سواری نرم‌تر به همراه هندلینگ بهتر، نسبت به کوییک اتومات برتر است.

کوییک اتومات بخریم یا پژو پارس tu5

از لحاظ شتاب و کشش نمی‌توان هر دو خودرو را جزو ماشین‌های سریع و چابک بازار دانست؛ به ویژه پژو پارس تیوفایو در مقایسه با نسخه‌های ۱۸۰۰ خود چابکی کمتری ارائه می‌دهد و کوییک اتومات نیز به دلیل استفاده از گیربکس سی وی تی از لحاظ شتابگیری چندان مهیج عمل نمی‌کند. البته پژو پارس تیوفایو در مقایسه با کوییک اتوماتیک کمی چابکتر ظاهر شده است که دلیل آن را می‌توان در برخورداری از گیربکس دستی دانست.

مقایسه کوییک اتومات و پژو پارس tu5

جدول مقایسه فنی پژو پارس tu5 و کوییک اتوماتیک اطلاعات کامل‌تری درباره مشخصات فنی این دو خودرو در اختیار شما قرار می‌دهد.

کوییک اتومات  پارس TU5 مدل خودرو
چهار سیلندر تنفس طبیعی-هشت سوپاپ چهار سیلندر تنفس طبیعی-16سوپاپ پیشرانه 
1.5 لیتر 1.6 لیتر حجم موتور
87 اسب بخار 105 اسب بخار حداکثر قدرت
128 نیوتن متر 142 نیوتن متر حداکثر گشتاور
اتومات CVT شش سرعته مصنوعی پنج سرعته دستی گیربکس
7.7 لیتر 7.24 لیتر مصرف سوخت(ترکیبی)
13.7 ثانیه 13.2 ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰
160 کیلومتر برساعت 190 کیلومتر بر ساعت حداکثر سرعت

 

مقایسه آپشن های کوییک اتومات و پژو پارس tu5

مقایسه آپشن های پارس tu5 و کوییک اتومات نشان می‌دهد که وضعیت سایپا کوییک اتوماتیک پلاس نسبت پژو پارس تیوفایو (غیرسفارشی) از لحاظ تجهیزات رفاهی بهتر است. زیرا مواردی مثل نمایشگر لمسی مالتی مدیا، کروز کنترل، فرمان برقی، دوربین عقب، دیلایت، ورود و استارت بدون کلید در کوییک اتوماتیک پلاس دیده شده که در پارس تیوفایو موجود نیستند. در عین حال پارس تیوفایو نیز دارای تهویه اتوماتیک، آینه های تاشونده برقی و تنظیم برقی پشتی صندلی‌های جلو است که کوییک اتومات فاقد آنهاست.

کابین داخلی کوییک اتومات

گرچه وضعیت دقیق ایمنی هر دو خودرو چندان مشخص نیست اما به دلیل استفاده از پلتفرم‌های قدیمی در این دو محصول داخلی، نمی‌توان روی سطح امنیت بالای آنها حساب کرد. تجهیزات ایمنی چندانی نیز در هر دو خودرو وجود ندارد و صرفا مواردی مثل دو کیسه هوا، ترمز ضد قفل ABS و EBD، سنسور پارک عقب، در این خودروها نصب شده است. البته کوییک اتوماتیک دارای حسگر فشار باد تایر و ترمز کمکی نیز هست.

شرایط بازار و جمع بندی

با توجه به بازه تقریبا مشابه قیمت کوییک در نسخه اتومات و قیمت پژو پارس در نسخه tu5، هم پژو پارس تیوفایو و هم کوییک اتوماتیک با رونق نسبتا مطلوبی در بازار خریدوفروش می‌شوند. البته کوییک اتوماتیک به اندازه نسخه‌های دستی خوش‌فروش نیست. اما با این حال شرایط بازار آن نسبتا گرم و خوش‌رونق دنبال می‌شود. در این بین پژو پارس تیوفایو مشتریان فراوانی دارد و شاید بتوان گفت که از لحاظ رونق خریدوفروش وضعیت آن کمی نسبت به حریف هاچبک بهتر باشد.

در پایان مقایسه پارس تیو فایو و کوییک اتوماتیک به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت که کوییک اتوماتیک در بخش‌هایی مثل آپشن‌های رفاهی و بهره‌مندی از گیربکس اتوماتیک نسبت به حریف برتری دارد و می‌تواند به انتخاب اول مشتریان هاچبک‌سوار تبدیل شود. با این حال اگر موارد دیگری مثل جادار بودن کابین، پرستیژ بالاتر، صندوق عقب بزرگتر، کیفیت سواری بهتر، پیشرانه نرم‌تر، چابکی کمی بهتر و دردسر کمتر نگهداری از گیربکس جزوه معیارهای اصلی مشتری در خرید خودرو باشد، آن وقت پژو پارس تیوفایو ارزش خرید بالاتری نسبت به کوییک اتوماتیک خواهد داشت.

منبع:همراه مکانیک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود