چگونه تصویر خلافی خودرو که توسط دوربین پلیس ثبت شده را مشاهده کنیم؟

0 3,726

پلیس +10 جهت ارائه خدمات ضروری و پرکاربرد خود، برنامه «پلیس من» را منتشر ساخته تا مردم بتوانند برخی از امور وابسته به این اداره را به صورت غیر حضوری پیگیری کنند. امکان مشاهده خلافی خودرو و تصویر جریمه‌هایی که با دوربین‌های پلیس ثبت شده در اپلیکیشن «پلیس من» فراهم شده است که در ادامه با آن آشنا می‌شویم.

اپلیکیشن «پلیس من» توسط تیم پژوهش و توسعه ناجی آماده و منتشر شده است. این برنامه امکان استفاده آسان و سریع‌تر از سرویس‌ها و خدمات الکترونیک ناجا را در اختیار افرادر قرار می‌دهد.

استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور، شماره‌گذاری اینترنتی، آخرین وضعیت گواهی نامه، پلاک‌های خودرو به نام فرد، وضعیت خروج از کشور، استعلام گذرنامه، پرداخت عوارض خروج، ثبت سرقت و… از جمله امکانات این اپلیکیشن در چهار حوزه راهور، گذرنامه، آگاهی و پیشگیری است.
رئیس پلیس راهور نیز چندی پیش اعلام کرد امکان مشاهده خلافی خودرو و رؤیت تصویر دوربین در اپلیکیشن «پلیس من» وجود دارد.

در حال حاضر تنها نسخه اندرویدی این برنامه وجود داشته و می‌توانید آن را به صورت مستقیم از سایت پلیس من یا استورهای بازار و مایکت دریافت کنید.

پس از نصب اپلیکیشن بایستی شماره تلفن همراهی که به نام شما است را وارد کنید. گفتنی است طی یک ماه اخیر امکان ورود به این اپ با شماره رایتل وجود ندارد.
پلیس من
پس از ثبت شماره، کد تاییدیه‌ای برایتان ارسال خواهد شد که پس از درج آن می‌توانید وارد برنامه شوید. همان طور که پیش‌تر مطرح شد، امکانات مختلفی در اپلیکیشن «پلیس من» ارائه شده است که ما تنها به استعلام و مشاهده تصویر خلافی خودرو می‌پردازیم.

بدین منظور بایستی گزینه «راهور» را انتخاب کنید. سپس گزینه استعلام تخلفات رانندگی خودرو و موتور را انتخاب کنید. در صورتی که برای اولین بار است که از این اپ استفاده می‌کنید، بایستی احراز هویت شوید. از همین رو با انتخاب «بله» به صفحه احراز هویت منتقل می‌شوید.

احراز هویت در پلیس من با درج کد ملی و تاریخ تولد صورت می‌گیرد. پس از ثبت این دو، گزینه «احراز هویت» را انتخاب کنید. در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح بوده و شماره تلفن همراه ثبت شده با کد ملی مطابقت داشته باشد، اطلاعات و تصویر شما نمایش داده خواهد شد.
احراز هویت پلیس من
حال بایستی دوباره گزینه استعلام را انتخاب کنید. در این مرحله بایستی پلاک خودرو یا موتوری که می‌خواهید جریمه‌های آن را مشاهده کنید، درج کنید. سپس نوبت به پرداخت هزینه 5200 تومانی می‌رسد. پس از پرداخت، جریمه‌های خودرو به شما نمایش داده خواهد شد.

در صورتی که پلاک متعلق به شما نباشد، پیامکی برای مالک خودرو ارسال شده و بایستی آن را وارد کنید. در نهایت جریمه‌ها به شما نمایش داده می‌شود.
تصویر خلافی خودروخلافی‌هایی که با دوربین پلیس ثبت شده‌اند نیز در فهرست با عنوان «نوع تخلف: دوربین» به شما نمایش داده می‌شود. با انتخاب گزینه «رویت تصویر»، می‌توانید تصویر خلافی خودرو را مشاهده کنید.

ساعت و تاریخ، مکان جریمه و سرعت شما نیز در تصویر به نمایش در خواهد آمد. مبلغ جریمه را نیز می‌توانید به صورت مستقیم و از طریق درگاه‌های امن این اپ پرداخت کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود