رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو/ کاهش ۵۰ درصدی هزینه شهروندان

0 3,720

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور انتظامی‌ کشور جزئیات پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو از طریق سامانه آنلاین را تشریح کرد.

خبرگزاری فارس: سرهنگ علی محمدی رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور انتظامی‌ کشور در حاشیه رونمایی از سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سامانه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو براساس ماده 29 قانون با توجه به تکلیف پلیس راهور به منظور تحقق این کنترل طراحی و اجرا شده که از چند ماه قبل با همکاری سازمان امور مالیاتی انجام می‌شد.

وی گفت: با رونمایی از این سامانه کنترل به صورت سیستمی انجام شده و دخل و تصرفی انسانی در این زمینه نخواهد بود.

سرهنگ محمدی با اشاره به دریافت نرخ مالیاتی از شهروندان برای نقل و انتقال خودرو، اعلام کرد: این مبلغ توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و اعلام و پرداخت از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

رئیس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: شهروندان قبل از نوبت‌گیری برای تعویض پلاک ابتدا با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به پرداخت مالیات اقدام کرده و سپس در سامانه نوبت دهی نوبت رزرو کرده و در ادامه نسبت به تعویض پلاک اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه مبلغ مالیات قبل از این توسط دفاتر اسناد رسمی دریافت می شد گفت: هزینه شهروندان با این سامانه بیش از 50 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: کنترل سیستمی برای پرداخت این مالیات آغاز شده؛ اما باید گفت که این مالیات ارتباطی با پلیس راهور نداشته و درآمدی هم برای پلیس محسوب نشده چراکه تمام مبالغ به خزانه دولت واریز خواهد شد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود