انواع اقلام ضروری خودرو که باید در لیست ابزار خود داشته باشید

0 73

شاید فکر کنید مدارک خودرو مهم‌ترین چیزی باشد که باید در هر سفر درون شهری و برون شهری به همراه داشته باشید. اما اگر ماشین‌باز باشید و به تجهیزات جانبی خودرو خود اهمیت دهید اقلامی مثل رینگ اسپرت، ضبط ماشین و … را زودتر از هر چیز دیگری روی ماشین سوار کرده‌اید!

برای دوستداران سفر و گشت و گذار با خودرو، لوازم جانبی و اصلی خودرو جز لاینفک چهار چرخی است که با آن امور روزمره خود را انجام می‌دهند. اگر قرار باشد تجهیزات به کار رفته در خودرو را در دو بخش اصلی و جانبی قرار دهیم، خرید لاستیک در تجهیزات اصلی و رینگ اسپرت، ضبط ماشین و پایه نگهدارنده موبایل و اقلام مشابه در بخش جانبی قرار می‌گیرند.

اگر شما هم به ظاهر ماشین و تجهیزات جانبی اهمیت می‌دهید، لیست ابزار دقیقی تهیه کرده‌ایم که مرور آن‌ها برای مجهز کردن خودروهای شخصی خارج از لطف نخواهد بود.

خرید لاستیک؛ قلب دوم خودرو شما

برای اولین بار که ماشین خریداری می‌کنید شاید هرگز فکر نکنید روزی شما هم به تعویض لاستیک نیاز پیدا کنید. اما به مرور زمان و با افزایش حجم سفرهای درون شهری و برون شهری شما هم باید به فکر خرید لاستیک از نوع زاپاس باشید!

بعد از موتور خودرو که قلب اول آن است، لاستیک‌ها نظیر پاهای انسان قلب دوم ماشین هستند و در انتقال قدرت نقش اساسی ایفا می‌کنند. با این حال خرید لاستیک با حجم اجناس غیر اصیل وارداتی و افزایش روز به روز قیمت‌ها هرگز شوخی بردار نیست!

اولین چیزی که در خرید لاستیک بدان اهمیت می‌دهند برند تولید کننده لاستیک است که بیانگر فاکتورهای مختلفی مثل ترکیبات سازنده و مقاومت در برابر ساییدگی خواهد بود. لاستیک‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و علاوه بر موضوع خرید لاستیک، نحوه نگهداری از آن‌ها هم مهم است.

نشانه‌های روی سطح لاستیک که بیانگر زمان تعویض آن‌ها هستند را به صورت مداوم چک کنید. آج لاستیک و توجه به تاریخ مصرف لاستیکی که خریداری کرده بودید نشانگرهای مهمی برای خرید لاستیک و تعویض تایرهای قبلی است.

طبق نظر کارشناسان حتی در صورتی که آج لاستیک سالم باشد اما تاریخ مصرف آن گذشته یا کارکرد آن بیش از مقدار یاد شده باشد، باید لاستیک خودرو را عوض کرد. در غیر این صورت امکان ترکیدگی لاستیک در سرعت های بالا یا هنگام ترمزهای ناگهانی و … وجود دارد که بسیار خطرناک است.

پیشنهاد ما قبل از خرید لاستیک جستجو راهنمای خرید مطمئنی است که در سطح وب و با دید بی‌طرفانه منتشر می‌شوند. در زمینه خرید لاستیک می‌توانید از راهنمای خرید به نظر استفاده کنید.

رینگ اسپرت؛ تجربه متمایز دینامیک خودرو

شاید دید خیلی از افراد نسبت به رینگ خودرو علی الخصوص رینگ اسپرت زیبایی و زرق و برق خودرو باشد. اما رینگ‌ها بر خلاف تصور ما تاثیر شگفت انگیزی روی دینامیک خودرو دارند و اگر طراحی زیبایی هم داشته باشند تقریبا همه چیز تمام می‌شوند!

شاید رینگ اسپرت ترکیب کلی و اجمالی از رینگ‌هایی باشد که علاوه بر انتقال قدرت، خودرو را زیباتر می‌کند. اما اگر بخواهیم رینگ اسپرت انتخاب کنیم به احتمال خیلی زیاد بین شکل و شمایل دلفریب انواع رینگ‌ها سردرگم می‌شویم!

اولین گام در خرید رینگ اسپرت بررسی شکل و شمایل خودرو و ارزیابی رینگ‌هایی است که با ظاهر آن همخوانی دارند. بنابراین نباید بی گدار به آب زد و لباس نامناسبی به چرخ‌های خودرو پوشاند. اگر پیگیر راهنمای خرید رینگ اسپرت به نظر باشید متوجه می‌شوید که هیچ رینگی را نباید صرفا به خاطر طراحی ظاهری خریداری کرد.

اگرچه طراحی رینگ و ظاهر آن اولین عاملی است که باعث می‌شود صاحبان خودرو از رینگ اسپرت استفاده کنند اما همه چیز زیبایی نیست. وزن رینگ، مقاومت رینگ نسبت به ضربه و تاثیری که روی بخش‌هایی مثل ترمز دارد از فاکتورهای دیگری هستند که هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

ضبط ماشین؛ پرکاربردترین سیستم رفاهی خودرو

این روزها موسیقی همدم اصلی همه ما در روزهای پرترافیک و شلوغ است و اولین کاری که با ورود به خودرو انجام می‌دهیم، روشن کردن ضبط ماشین است. ضمن این که بازار ضبط و سیستم‌های صوتی خودرو به شدت گسترده و متنوع شده و هر خودرو متوسطی را می‌توان به ضبط ماشین مدل‌های دیگر مجهز کرد.

مهم‌ترین چیزی که انواع ضبط ماشین را از هم متمایز می‌کند کیفیت صدا و قدرت خروجی دستگاه است. ورودی‌ها و قابلیت‌های اتصال به گوشی و انواع دستگاه‌های جانبی هم مهم است و می‌تواند در قیمت ضبط ماشین موثر باشد. در کنار تمام این موارد باید به مسئله زیبایی دستگاه و هماهنگی آن با اتاق و داشبورد دقت کنید.

برای خرید مطمئن بد نیست گذری بر تجربه کاربران و نقدهای آنلاین داشته باشید و از راهنمای خرید ضبط ماشین به نظر استفاده کنید. بعد از مطالعه راهنمای خرید متوجه می‌شوید که معیار خرید ضبط صرفا نباید زیبایی آن باشد و خدمات پس از فروش و کیفیت ساخت مهم‌تر از هر چیز هستند.

پایه نگهدارنده موبایل برای روزهای پرمشغله

استفاده از موبایل هنگام رانندگی باعث حواس پرتی می‌شود و هنگام رانندگی باید تمام توجه به اطراف ماشین و مسیر حرکت معطوف شده باشد. یک لحظه غفلت از جلو می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد و از طرفی قوانین سختگیرانه‌ای هم برای گفتگو با گوشی موبایل حین رانندگی وضع شده است.

همه این محدودیت‌ها و گسترش اپلیکیشن‌های موبایل باعث شد تا انواع پایه نگهدارنده گوشی موبایل برای استفاده همزمان در خودرو طراحی شود.

البته کاهش خطرات رانندگی تنها هدف تولید پایه نگهدارنده موبایل نبود. امروزه گوشی‌های موبایل ممکن است ارزشمندترین وسیله‌ای باشند که هر روز و هر ساعت با خود حمل می‌کنیم. بنابراین استفاده از لوازم جانبی مرغوب و نگهداری از آن ها به دلیل قیمت بالا اهمیت زیادی دارد. پس کاربری که به گفتگو لحظه‌ای با موبایل نیاز دارد بیش از هر کسی به پایه نگهدارنده موبایل نیاز خواهد داشت.

پایه نگهدارنده موبایل دارای مدل‌های مختلفی است که انتخاب را برای ما دشوار می‌کند. تفاوت اصلی انواع نگهدارنده علاوه بر پشتیبانی از سایزهای مختلف گوشی موبایل، موقعیت قرارگیری در ماشین است. اکثر نگهدارنده‌ها در سه نقطه شیشه و داشبورد، دریچه کولر و اسلات ورودی CD پخش ماشین نصب می‌شوند. اما کدام یک بهتر است؟

پاسخ به این سوال را با جستجو کوتاهی در راهنمای خرید به نظر می‌یابید. انواع پایه نگهدارنده موبایل  شیشه و داشبورد بیش از هر نوع دیگری طرفدار و البته قیمت بالاتری نیز دارند. نگهدارنده شیشه و داشبورد دارای پایه‌های مکنده‌ای هستند که به چسبیدن آن‌ها به سطوح صاف کمک می‌کند و شیشه و داشبورد مکان مناسبی برای این کار است.

در خرید پایه نگهدارنده موبایل به سایز پشتیبانی شده پایه نگهدارنده و ابعاد گوشی خود توجه داشته باشید. خیلی از افراد هنگام استفاده از پایه نگهدارنده با گارد یا محافظ دور گوشی مجبور می‌شوند گوشی را خارج کنند.

موضوع بعدی قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه پایه نگهدارنده موبایل است که هنگام استفاده از گوشی موبایل برای مسیریابی GPS، گفتگو تصویری و … ضروری است.

در نهایت به کیفیت و جنس مواد اولیه پایه نگهدارنده موبایل توجه کنید. اکثر نگهدارنده‌ها از پلاستیک فشرده تولید می‌شوند و در برابر نور آفتاب مقاومت بالایی ندارند. اگر نگهدارنده را روی شیشه یا جلوی داشبورد نصب می‌کنید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود