سازه ابتکار دستگاه زغال فشرده

0 3,788

زغال از جمله محصولات محبوبی است که قبل از دسترسی به گاز و نفت به جهت تامین حرارت مورد نیاز، توسط افراد بسیاری تولید و مصرف می‌شد.

در راه اندازی کارگاه‌‎های تولیدی زغال، تهیه‌‎ی دستگاه زغال اهمیت بالایی داشته و تعیین کننده‌‎ی میزان سودآوری آن شرکت خواهد بود؛ چرا که در صنعت تولید زغال شرکت‌هایی که بتوانند محصولاتی با کیفیت بیشتر و به میزان بالاتری تولید کنند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و در نتیجه موفقیت بیشتری در این زمینه کسب خواهند نمود. دستگاه زغال در مراکز فروش آن از تنوع بالایی برخوردار بوده و هر یک مزایای خاصی را برای تولیدکنندگان زغال به همراه خواهند داشت. به همین دلیل نیاز است هر تولیدکننده‌‎ای با شناخت این دستگاه‎‌ها و تسلط بر خط تولیدی که قصد راه اندازی آن را دارند، به انتخاب بهترین دستگاه پرداخته و مرتبط‌ ‎‎‌‎‌ترین دستگاه را با نوع نیاز خود خریداری نماید.

روش‌‎های تولید زغال
زغال از جمله محصولات محبوبی است که قبل از دسترسی به گاز و نفت به جهت تامین حرارت مورد نیاز، توسط افراد بسیاری تولید و مصرف می‌شد. اما به مرور با پررنگ شدن نقش گاز و نفت، شاهد کم رنگ شدن این محصول در بسیاری از مراکز از جمله منازل بودیم. با این وجود هنوز هم علیرقم دسترسی به وسایل و منابع مختلف، استفاده از زغال در موارد بسیاری چون چاق کردن قلیان، کباب زدن و…. بسیار مورد استفاده قرار گرفته و به عنوان محصولات پر فروش شناخته می‌شود. بنابراین می‌توان گفت نوع نیاز مردم به این محصول تغییر پیدا کرده ولی میزان درخواست آن روند خوبی را طی می‌کند. به دلیل میزان بالای تقاضای این محصول نیاز است افراد متعددی در مسیر تولید آن گام برداشته و با روش‎‌های متفاوت سنتی و صنعتی به تولید آن اقدام نمایند. در روش سنتی تولید زغال، چوب و کوره‎‌های کاهگلی عناصر اصلی را تشکیل می‌دهند. در این روش به دلیل عدم مکانیزه بودن، فرآیند تولید پایین بوده و پاسخگوی نیاز کشور نمی‌‎باشد. بنابراین نیاز است مراکز مختلفی با برخورداری از دستگاه زغال پیشرفته به تولیدات گسترده‌‎ی این محصول پرداخته و با سرعت بالاتر و کیفیت بهتری این محصولات را در خط تولیدهای مختلفی تولید نمایند.
تولید زغال به روش صنعتی
برای تولید زغال مرغوب با سرعت بالا، به راه اندازی یک خط تولید همراه با دستگاه زغال با کیفیت، احتیاج دارید. در خط تولید ایجاد شده مواد اولیه‌‎ای نظیر خاک اره، پوست گردو، پوست بادام، خاک زغال به واسطه‌‎ی دستگاه‎‌های مخصوص فشرده و بریکت می‌شوند و پس از آن وارد کوره شده و ماده‌‎ی هموژن و سپس زغال را ایجاد می‌کنند. زغال‎‌های ایجاد شده، بسته بندی شده، در اندازه‎‌های مختلفی در اختیار مراکز فروش قرار می‌گیرند.
انواع دستگاه‎‌های مورد نیاز جهت راه اندازی خط تولید صنعتی
همانطور که در مباحث قبلی نیز اشاره شد در تهیه‎‌ی زغال فشرده یا چینی و راه اندازی خط تولید زغال فشرده، به دستگاه‌‎های متفاوتی احتیاج بوده که بدون حضور این دستگاه‎‌ها تولید زغال مرغوب امکان‌پذیر نمی‌‎باشد. پس لازم دانستیم در این بخش با بررسی و معرفی تعدادی از دستگاه‎‌های ضرروی در این حوزه، در تسریع روند انتخاب دستگاه و موفقیت این خرید گام موثری برداریم.
دستگاه اکسترودر هیبریدی دوبل
خرید دستگاه زغال سازه ابتکار هیبریدی به دلیل اهمیت این وسیله در تولید بریکت الزامی بوده و تعیین کننده‎‌ی کیفیت بریکت تولیدی می‎‌باشد. دستگاه هیبرید با چسباندن خاک اره و چوب به یکدیگر و قالب بندی زغال‎‌ها، شکل نهایی زغال فشرده را تعیین کرده و به همین دلیل نقش کلیدی را در یک خط تولید زغال ایفا می‌کند. دستگاه‎‌های هیبریدی به طور معموال در انواع تسمه‎‌ای، گیربکسی، اکسترودر پلاس و اکسترودر دو ماردونه در اختیار مشترین قرار می‌گیرند.

• دستگاه هیبریدی گیربکسی؛ نوع گیربکسی این دستگاه‎‌ زغال از قابلیت پرس بالایی برخوردار بوده و نیاز به مواداولیه‎‌ی محدودتری دارد اما در مقابل، به دلیل صدای بلند و سرعت پایینی که در روند تولید دارد، ممکن است گزینه‌‎ی مناسبی برای برخی از کارگاه‌‎های تولیدی محسوب نشود.
• دستگاه زغال هیبریدی تسمه‎‌ای؛ دستگاه‌‎های تسمه‎‌ای در مقابل نوع گیربکسی از قدرت پرس کمتری برخوردار بوده و در نتیجه محصولاتی با کیفیتی را تولید نخواهد کرد. اما از آنجایی که این محصولات را می‌توان با انتقال در کوره پخت، زغال‌‎های با کیفیت‌‎تری را با سرعت بالاتری می‌تواند به نسبت نوع گیبرکسی تولید نماید.
• دستگاه اکسترودر پلاس؛ در دستگاه اکسترودر پلاس خواص دستگاه تسمه‎‌ای و گیربکسی با یکدیگر ترکیب شده و در نهایت برخی از معایب آن‌‎ها به واسطه‌‎ی این ترکیب و هم‌‎پوشانی از بین می‌رود. بنابراین این دستگاه زغال به نسبت نوع تسمه‎‌ای و گیربکسی بهترعمل کرده و مزیت بیشتری را برای تولید کننده به همراه خواهد داشت.
• دستگاه اکسترودر دو ماردونه؛ این دستگاه زغال فشرده از شکل مارپیچی برخوردار بوده و مواد اولیه به واسطه‎‌ی سیلندر آن به انتهای دستگاه منتقل و گرم شده سپس با کم شدن عمق ماردون این مواد حالت فشرده‎‌ای پیدا می‌کنند. بعد از ایجاد حالت فشردگی مواد فیلتر شده و مواد مذاب و ناخالص از یکدیگر جدا می‌شوند. در ادامه‌‎ی کار با این دستگاه مواد در انتهای سیلندر وارد قالب شده و به شکل خاص خود در می‌‎آیند.

کوره

در تولید صنعتی زغال، کوره‎‌های متفاوتی وجود دارند که کسب اطلاعات لازم در خصوص آن‌‎ها در موفقیت خط تولید این محصول الزامی می‎‌باشد. این کوره‌‎ها دارای جداره‌‎های متفاوتی بوده و در حجم‌‎های متفاوتی در اختیار افراد قرار می‌گیرد. کوره زغال صنعتی به نسبت کوره‌‎های سنتی به سوخت کمتری احتیاج داشته و به دلیل صرف هزینه‎‌ی پایین‌‎تر بازدهی بالاتری نیز خواهد داشت.
دستگاه خشک کن
دستگاه زغال خشک کن که با نام سرند هم شناخته می‌شود، از جمله دستگاه‌های مورد نیاز در خط تولید بوده که به جهت حذف رطوبت‌‎های موجود در مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این دستگاه مواد با عبور از سرند یا همان صافی و گردش در لوله‎‌های سینوسی، به میزان مشخصی از رطوبت رسیده (4 الی 8 درصد) و پس از تجمع برای حضور در اکسترود آماده شود.

در صورت تمایل به راه اندازی خط تولید سازه ابتکار و یا خرید دستگاه زغال می‌توانید به سایت سازه ابتکار ارشد مراجعه نمایید. این تولیدی با بهره‎‌مندی از انواع ماشین آلات تولید زغال، تامین مواد اولیه، اعطای نمایندگی، تولید و صادرات زغال، در این صنعت حضور فعالی داشته و توانسته در مسیر اشتغال‌‎زایی و حمایت از تولید ملی بیش از 400 کارخانه را رفع ایراد کرده و برای 3200 نفر به طور مستقیم و 16000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال‎‌زایی نماید. در صورت تمایل به ارتباط با این سایت و استفاده از خدمات آن می‌توانید از آدرس https://sazehebtekar.com/ استفاده نمایید.
تماس: 09125931997
02156548183

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود