چهار ذکر نجات دهنده فرد مسلمان از مشکلات

0 4,629

در ادبیات دینی ما ارتباط پذیری با خداوند در قالب چند روش مناجات (صحبت غیر رسمی و دوستانه)، دعا (صحبت رسمی و چارچوب مدار)، ذکر (تکرار عبارات و کلمات خاص برای اثرگذاری‌های معین)، ورد (کلمات مداخله کننده و اثرگذار بر هستی با قید فوریت) می‌تواند صورت پذیرد. امام صادق، چهار ذکر قرآنی را برای حل چهار مشکل یادآور شده است. امید که مورد استفاده قرار گیرد.

امام صادق (ع) فرموده است: در شگفتم براي كسي كه از چهار چيز بيم دارد، چگونه به چهار كلمه پناه نمي‌برد!

از ترس و نگرانی در زندگی به هر دلیل ممکن  ، پناه ببر به ذکر  حسبنا الله و نعم الوکیل ( خداوند ما را کفایت می‌‌کند و او چه خوب نگهبان و یاورى است) …………  (آل عمران ایه 171)

از اندوهگین شدن در زندگی ، پناه ببر به ذکر    لا إله إلّا أنت سبحانَک إنّی کُنتُ مِنَ الظّالِمین ( ذکر یونسیه) ((خداوندا) جز تو معبودى نيست! منزهى تو! من از ستمكاران بودم!) …… (انبیاء آیه 88)

از مکر و فریب ، پناه ببر به ذکر   و اُفوِّضُ أمری إلَی الله إنّ الله بصیرٌ بالعباد ( من کار خود به خدا وامی‌گذارم، که او کاملا بر احوال بندگان بیناست)…… (غافر آیه 44)

برای رسیدن به دنیا و زینت های آن بشکلی حلال ، پناه ببر به ذکر  ما شآء الله و لا حول ولا قوّةَ إلّا بالله (هیچ نیرو و توانى جز از سوى خداوند بلندمرتبه و بزرگ نیست).

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود