انداختن عریضه در آب برای گرفتن حاجت

0 178

تاریخ انتشار : 1385/4/7

بازدید : 23203

منبع: پایگاه حوزه
سوال

در ماه شعبان ما یک عریضه که در آن حاجتمان را نوشته بودیم در دریاچه یا رود آب انداختیم، آیا ممکن است این کار را در ماه های دیگر غیر از شعبان انجام داد، آیا امام علیه السلام جواب خواهد داد اگر جواب دهد چگونه می توانیم جواب را از امام بدست آوریم.

پاسخ

عرض حاجت و استمداد از خداوند متعال و ارواح مقدسه معصومین و امام غایب(عج) محدود به زمان خاصی نیست، هر چند این عمل در برخی اوقات خاصّ، افضل است. خداوند متعال نیازی به نامه نگاری ندارد. ولی این ما هستیم که گاهی با نوشتن نامه بار اندوه مان سبک می شود. لذا در بعضی از کتب دعا سفارشاتی در این زمینه شده است که نامه ای به خدا بنویس و در آب بینداز و یا نامه ای به امام زمان بنویس و در چاه آب و یا در آب روان بینداز، آنها خود مشکل شما را حل خواهند کرد و جواب را خواهند داد. البته جواب به شکل نوشته روی کاغذ نخواهد بود. همان طور که زمانی که خدا را با زبان صدا می زنیم و یا نام ائمه را می بریم و به آنها متوسل می شویم، نباید انتظار داشته باشیم صدایی از آنها به گوشمان برسد. در حالی که حتماً جواب ما را داده اند.

اگر حاجت شما بر آورده شد پس جواب داده اند. حتی اگر حاجت بر آورده نشد بدانید توسل شما را جواب داده اند ولی به شکل دیگر که شما متوجه آن نشده اید. خدا به وعده خود عمل می کند «


ادعونی استجب لکم


[i]

»



[i]



سوره غافر آیه 60


                                                                   

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود