امام حسین علیه السلام و فضائلی از ایشان

امام حسین
0 3,779

با توجه به حدیث حضرت امیرالمومنین (علیه السّلام) مقام امام معصوم ورای گفتار و تعقل است و شناخت یا توصیف فضایل امام معصوم به کمال و تمام ممکن نمی باشد

سوال

لطفاً برای من پانزده فضیلت از حضرت امام حسین (ع) بنویسید که معمولاً ناشناخته هستند.

پاسخ
حضرت سیدالشهداء (ع)

1. فرزند پیامبر(ص) و فاطمه(س) بود.
2. فرزند امیرالمؤمنین علی(ع) ابن ابیطالب بود
3. پیامبر(ص) فرمود: حسن (ع) و حسین(ع) دو سیّد جوانان اهل بهشت هستند
4. هم چنین فرمود: حسن(ع) و حسین(ع) امام این امت هستند چه قیام کرده باشند و چه قیام نکرده باشند.
5. سخاوت و شجاعت پیامبر(ص) را به ارث برده بودند.
6. از گناه و ناپاکی دور بودند
7. داستان مباهله پیامبر اکرم(ص) او را همراه برادر، مادر و پدرش به میدان مباهله آورد.
8. آیه اهل البیت سوره احزاب در حق او و برادر، مادر و پدرش نازل شد.
9. داستان سوره دهر مربوط به او و پدر، مادر و برادرش بود.
10. در مسند احمد که کتاب اهل سنّت است جلد 6 صفحه 299 آمده که ام الفضل خواب دید که عضوی از اعضاء پیامبر(ص) در خانه اوست پس پیامبر(ص) را دید و پیامبر(ص) فرمود که خواب خوبی دیده ای فاطمه فرزندی آورده است او را با شیر قثم فرزندت متکفل شو.
11 در صحیح بخاری در کتاب ادب آمده است که (در باب رحمة الولد و تقبیله) که کسی از عبدالله بن عمر پرسید که کشتن پشه در ماه حرام (محرم) چه حکمی دارد؟ ابن عمر گفت اهل کجا هستی گفت اهل عراق، ابن عمر گفت نگاه کنید مرا از کشتن پشه سؤال می کند در حالی که فرزند پیامبر(ص) را در این ماه می کشند، من از پیامبر(ص) شنیدم که می فرمود:حسن و حسین دسته گل های من در دنیا هستند این حدیث هم در بخاری و هم صحیح ترمذی (ج 2 ص 306) و مسند احمد (ج 2 ص 85 و 93 و 114و 153) و مسند ابن داوود (ج 8 ص 160 و حلیه ابو نعیم (ج 5 ص 70 و صحیح نسائی در خصائص ص 37 و در فتح الباری فی شرح البخاری ج 8 ص 100 و … آمده است.
12. پیامبر(ص) فرمود: که اینها ریحانه من هستند هر کس مرا دوست داشته باشد حتماً باید این دو را هم دوست داشته باشد این روایت را هم اهل سنت نقل کرده است ، نگاه کنید به ذخائر العقبی ص 124.
13. پیامبر(ص) حسن و حسین را بر دوش خود نگه می داشت (ذخائر العقبی ص 130 و مجمع میثمی ج 9 ص 182 مستدرک الصحیحین، ج 3 ص 170 و همه این روایات از اهل سنت است.
14. در صحیح ترمذی جلد 2 صفحه 307 آمده که پیامبر(ص) فرمود حسین از من و من از حسین هستم خداوند دوست بدارد آن که حسین را دوست داشته باشد و حسین سبطی از اسباط انبیاء است و در صحیح بخاری اهل سنت هم این معنا آمده است. ابن اثیر در کتاب اسد الغابه جلد 3 صفحه 234 آورده است که عبدالله بن عمر سوگند یاد کرد که سیدالشهداء حسین(ع) محبوبترین اهل زمین برای اهل آسمان است .

منبع: پایگاه حوزه

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود