زیارت نامه امام خمینی ره

0 5,589

هیچ کس ادعا ندارد که از قبیل زیارت نامه ها و دعاهای مفاتیح و از ائمه (ع) رسیده است، بنا بر این بدعت نیست؛ زیرا هیچ گونه انتسابی به پیامبر(ص) یا ائمه معصومین(ع) ندارد

سوال

زیارت نامه ایی به نام امام خمینی در برخی سایتها آمده است که به زبان عربی است ؟ حتی مدرکی آورده اند که در سری جدید برخی مفاتیح ها این زیارت آورده شده است . آیا این بدعت است؟

پاسخ

بدعت یعنی چیزی را که از دین نیست در دین وارد کنند و به اسم دین معرفی کنند. چنین عملی حرام است . اما اگر چیز تازه ابداع کنند و بدون اینکه بخواهند آنرا به دین منتسب نمایند بدعت نخواهد بود .

بعد از رحلت حضرت امام خمینی ره، عده ای از علاقمندان و شیفتگان عرب زبان ایشان زیارت نامه ای برای ایشان نوشتند (که حاوی ویژگی های ایشان و دعاهایی در حق آن مرد بزرگ است) تا کسانی که مرقد ایشان را زیارت می کنند با این کلمات خاطره زحمت ها و مجاهدت های آن مرد بزرگ را زنده کرده و برای ایشان از خداوند طلب اجر و پاداش کنند. این متن هم اکنون در کنار مرقد ایشان نصب شده است و هیچ کس ادعا ندارد که از قبیل زیارت نامه ها و دعاهای مفاتیح و از ائمه (ع) رسیده است، بنا بر این بدعت نیست؛ زیرا هیچ گونه انتسابی به پیامبر(ص) یا ائمه معصومین(ع) ندارد. البته وزارت ارشاد و سایر متولیان امر چاپ و نشر کتاب ها در جمهوری اسلامی نباید اجازه دهند این زیارت نامه را در مفاتیح چاپ شود زیرا ممکن است عده ای به اشتباه افتاده و فکر کنند این زیارت نامه منسب به معصومین است.

برای آگاهی بیشتر از حقیقت بدعت رجوع کنید به :

1. سوال 2221 (سایت: 2363)، نمایه: معنای بدعت و آثار آن.

2. سؤال 1324 (سایت: 2248)، نمایه: معنا و ملاک بدعت.

3. سؤال 1878 (سایت: 2002)، نمایه: بدعت و ملاک آن.

منبع: سایت اسلام کوئیست

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود