دعای پیامبر صلی الله علیه و آله در وقت ازدواج فاطمه سلام الله علیها

0 3,772

در وقت ازدواج فاطمه (س) رسول خدا(ص) چنین دعا کرد: «اللهم بارک فیهما و بارک لهما فی بنائهما»؛ (خدایا به فاطمه و علی و زندگی آنها برکت بده)

سوال

چه دعاهایی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) در وقت ازدواج فاطمه(علیها السلام) با علی(علیه السلام) نقل شده است؟

پاسخ

از پیامبر(صلی الله علیه وآله) دعاهایی در هنگام ازدواج علی(علیه السلام) با زهرای مرضیه(علیها السلام) نقل شده که آن حضرت برای آن دو و نسل و ذریه ایشان دعاکرده و از خداطلب برکت کردند:

1- از ابن عباس روایت شده که: پیامبر(صلی الله علیه وآله) در شب زفاف فاطمه(علیها السلام) فرمود: «اللّهم انها منی و انّی منها. اللّهم کما اذهبت عنی الرّجس و طهّرتنی، فطهِّرها»؛ (بارالها، همانا فاطمه از من است و من از اویم. همانگونه که پلیدی را از من دور گرداندی و پاکیزه ام نمودی، فاطمه را نیز پاکیزه فرما!). و نیز فرمود: «جمع الله شملکما، و أصلح بالکما»؛ (خداوند پراکندگی شما را جمع کند و کار شما را اصلاح فرماید).(1)

2- از سعد بن معاذ رضی الله عنه روایت شده که: رسول خدادر شب زفاف فاطمه وضو گرفت و چنین دعا کرد: «اللهم بارک فیهما و بارک لهما فی بنائهما»؛ (خدایا به فاطمه و علی و زندگی آنها برکت بده).(2)

3- پیامبر(صلی الله علیه وآله) پس از حمد و ستایش خدادر شب ازدواج فاطمه و به جا آوردن سجده شکر چنین دعا کرد: «جمع الله شملکما و بارک علیکما، و اخرج منکما صالحا طیّباً»؛ (خدا پراکندگی شما را جمع کند و برکاتش را بر شما مقرر سازد و از شما فرزندی صالح و پاکیزه به و جود آورد).(3)

پی نوشت:

(1). ناسخ التواریخ، ج ۱، ص 50؛ مناوی، اتحاف السائل بما لفاطمة من الفضائل، خطبه پیامبر(ص) در عقد حضرت زهرا(س).
(2). محب الدین طبری، ذخائر العقبی (ج 8 ص12)؛ اسد الغابه (ج 5 ص 521).
(3). الریاض النضرة، ج 2 ص 183؛ ذخائرالعقبی (ص 29) صواعق المحرقة (ص 84و 85).

منبع: سایت دفتر آیت الله مکارم شیرازی مدظله العالی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود