خبر ولادت امام مهدی علیه السلام

0 3,891

امام علی علیه السلام:…در مولودی فکر می کردم که از پشت من است، او یازدهمین فرد از اولاد من است. او مهدی ای است که زمین را پر از عدل خواهد کرد

سوال

آیا حضرت علی علیه السلام از ولادت امام مهدی علیه السلام خبر داده است؟

پاسخ

اصبغ بن نباته می گوید: «أتیت أمیر المؤمنین علیه السلام فوجدته متفکّراً ینکت فی الأرض، فقلت: یا أمیر المؤمنین! ما لی أراک متفکّراً تنکت فی الأرض، أ رغبهً منک فیها؟ فقال: لا واللَّه ما رغبتُ فیها و لا فی الدنیا یوماً قطّ، ولکنّی فکّرتُ فی مولودٍ یکون من ظهری الحادی عشر من ولدی، و هو المهدیّ الّذی یملأ الأرض عدلاً و قسطاً کما ملئت جوراً وظلماً، تکون له غیبه و حیره یضلّ فیها أقوام و یهتدی فیها آخرون…»؛ (کافی ج 1، ص 338، ح 7 ؛ کمال الدین، ص 289.)

«خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام رسیدم، دیدم که در فکر فرو رفته و با چوب دستی بر زمین می زند. عرض کردم: ای امیرالمؤمنین! چه شده که شما را متفکر می بینم و چوب در زمین فرو می برید، آیا در آن رغبتی پیدا کرده اید؟ حضرت فرمود: نه به خدا سوگند، من حتّی یک روز به زمین و دنیا رغبت ننمودم، ولی در مولودی فکر می کردم که از پشت من است، او یازدهمین فرد از اولاد من است. او مهدی ای است که زمین را پر از عدل خواهد کرد آن گونه که از جور و ظلم پر شده باشد. از برای او حیرت و غیبتی است که اقوامی در آن گمراه و گروهی نیز در آن هدایت می یابند…».

منبع: رضوانی، علی اصغر، موعودشناسی و پاسخ به شبهات، ص 188

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود