با نقاشی، استرس خود را کاهش دهید!

0 3,855

به کمک نقاشی می توان بسیاری از احساسات، هیجانات و افکار را نشان داد. این روش به خصوص برای افراد معلول که دچار ضعف ارتباطی هستند، اشخاص خجالتی و کسانی که قادر به برقراری ارتباط مؤثر و سازنده با دیگران نیستند اهمیت بیشتری دارد.

استرس، می تواند آسیب زیادی به روان انسان بزند.

نقاشی و کاهش استرس

۱٫ هر چیزی که باعث آرامش تان می شود را بکشید. جزئیات را نیز مد نظر بگیرید. به صورت مجازی یا استعاری، چیزهایی را بکشید که منابع استرس شما را نشان می ‌دهند. به تصویر کشیدن مشکلی که با آن مواجه هستید، یک روش قدرتمند برای خالی کردن احساسات است.
وقتی مشکلات و منابع استرس تان را به تصویر کشیدید، آن را پاره کنید. همه جای برگه را تکه تکه کنید. از دستان خود استفاده کنید تا عمل تخریب را برای خود لذتبخش تر کنید.
همه را دور بیندازید ! صرف پاره کردن برگه ای که در آن تصویری از منابع استرس تان است، می ‌تواند موجب درمان اضطراب شما شود.

۲٫ احساسات خود را آزادانه روی کاغذ خالی کنید. بدون این که قصد داشته باشید چیزی را به طور خاص ترسیم کنید، به سادگی از مداد و قلموهای خود استفاده کنید و چیزی را نقاشی کنید. چشم ها را ببندید. بر افکاری که دارید تمرکز کنید، آن هایی که دوست دارید از شرّشان خلاص شوید.
زمانی که بر افکار خود تمرکز می ‌کنید، اجازه دهید دست تان روی ورقه ی کاغذ آزادانه حرکت کند. به احساسات خود، نه ذهن خود اجازه دهید که حرکت قلم یا مداد را هدایت کند. هر چیزی که در صفحه ظاهر می‌ شود، صرفا بیان چیزی است که شما احساس می ‌کنید.
از آنجا که هنر دیداری غیر کلامی است، شما مجبور نیستید تقلا کنید تا احساس خود را با کلمات بیان کنید. بروز احساسات از طریق بیان خلاقانه می ‌تواند به شما کمک کند از شر افکاری که شما را آزار می دهد خلاص شوید.
بدانید که خطوط ترسیم شده به تنهایی نامفهوم اند. بر حرکت دستان تان روی کاغذ تمرکز کنید. در این صورت، بیشتر به لحظه ی حال فکر خواهید کرد. این کار به ذهن شما اجازه می ‌دهد تا خودش را خالی کند و به آرامی احساسات منفی خود را به مثبت تغییر دهد.

۳٫ دفترچه ی مصور خود را نگهداری کنید. شما می‌ توانید این دفترچه را به شیوه‌ ای خاص تقسیم بندی کنید، یا تمامی نقاشی هایتان را در آن نگهدارید. ممکن است بخواهید هر چیزی که در زندگی حس مثبتی به آن دارید را بکشید، یا برعکس، همه ی چیزهایی که احساس ناخوشایندی به آن ها دارید. یا به طور کلی، هر آنچه در نظرتان زیبا جلوه می کند را در این دفترچه ی مصور، به ثبت برسانید.
یک نسخه از دفترچه های مصور خود را که احساس و ایده های خوبی را به شما القا می کند، نزد خود نگاه دارید. به عنوان مثال، یکی از آن ها را کنار تخت‌ خواب خود بگذارید و سعی کنید آنچه در تخیلات و رویاهایتان دیده اید را در آن ترسیم کنید.

کشیدن تصاویری که استرس شما را بیشتر کاهش می دهند را به حداکثر برسانید.

 ۱٫ در کلاس نقاشی شرکت کنید. لازم نیست به سطح مشخص و بالایی از هنر نقاشی برسید تا آرامش و لذت خود را بیشتر کنید، اما یادگیری این حرفه به احساس رضایت شما افزوده خواهد کرد.
در سطح شهر، آموزشگاه هایی وجود دارند و کلاس هایی را با هزینه های کم برگزار می کنند که توسط معلمان خوب و آموزش‌ دیده تدریس می ‌شوند. این کلاس‌ های درس اغلب بعد از ظهر ها تشکیل می شوند.
همچنین بسیاری از آموزشگاه های هنری هستند که کلاس های نقاشی را به روش های نوین و خلاق برگزار می کنند.

۲٫ وسایل نقاشی تان را همراه خود داشته باشید. حداقل یک کاغذ و قلم یا مداد با خودتان داشته باشید تا بتوانید هر زمان که انگیزه (یا استرس) داشتید، نقاشی بکشید. در طول روز، ایده هایی که محیط و پیرامون خود می گیرید را یادداشت کنید تا بعدا آن ها را ترسیم کنید. تصور کردن آنچه قرار است روی کاغذ بیاورید، حس خوبی به شما خواهد داد.

مترجم: داود سرافراز
منبع: https://www.wikihow.com/Relieve-Stress-by-Drawing

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود