چگونه احساس زیبایی کنیم ؟ (بخش دوم)

0 3,850

در بخش اول این مقاله به این مساله اشاره کردیم که مهمترین نکته در مورد زیبایی این است که اعتقاد داشته باشید، شما به همان شکلی که هستید، زیبایید. سپس به یکی از راهکارهای آن اشاره کردیم. در این مقاله به سایر راهکارها برای دست­یابی به احساس خوب زیبایی می­ پردازیم.

درک مفهوم هدف جهان آفرینش، از عوامل موثر بر احساس شادمانی و خوشبختی انسان است .
بخش دوم: بهترین روش های مراقبت از خود را بیاموزید

۱٫ فعال باشید.

به غیر از اینکه ورزش می ­تواند وزن شما را متعادل کند ، شما را از خطر ابتلا به امراض قلبی و انواع افسردگی ها دور نگه می ­دارد . بنابراین داشتن برنامه منظم ورزشی شما را همواره شاداب ، پر انرژی و سلامت نگه می دارد . اگر انگیزه کافی برای شروع این کار را ندارید ، از قدم زدن های کوتاه مدت درطول روز شروع کنید و به مرور این زمان را افزایش دهید و و ورزش های سنگین تری انجام دهید .
ورزش هایی انجام دهید که انعطاف پذیری شما را افزایش دهد. اینگونه بدن تان را به عنوان عنصری تغییر پذیر خواهید دید .

۲٫ لبخند بزنید.

 تا حالا صبحتان را با لبخند شروع کرده اید ؟ از آن صبح هایی که هر جا می روید ، به همه لبخند می زنید ؟ این نوع برخورد ، دیدگاه شما را نسبت به خود و دیدگاه دیگران را نسبت به شما تغییر خواهد داد. حتی افرادی که لبخند نمی ­زنند، در برابر افراد خندان، احساس صمیمیت و راحتی بیشتری می­ کنند. اگر لبخند زدن را دوست نداشته باشید ،بازهم این کار باعث می شود شما همیشه شاداب باشید .
_به یاد داشته باشید ، مراقبت از دندان هایتان باعث می شود با اعتماد به نفس بیشتری لبخند بزنید . مسواک بزنید وبرای جلوگیری از پوسیدگی دندان ، بعد از هر غذا و نوشیدنی شیرین، دهان تان را بشویید .

۳٫ کاری که در آن خوب هستید را انجام دهید.

 این کار باعث می شود به استعداد های خود پی ببرید . انجام چنین کارهایی شما را از درون شادمان کرده و احساس زیبایی را از درون به شما القا می­ کند. این خیلی واضح است اما گاهی استعداد های ما در مسیر شغل و رشته ما نیستند و دور از هم هستند.
_مثلا اگر نوشتنان خوب است، بنویسید، اگر در ورزش کردن مهارت دارید، در بازی های آخر هفته شرکت کنید و مسابقه دهید .

۴٫ خوب بخورید.

خوب غذا خوردن ، لزوما به معنای رژیم گرفتن نیست .رژیم گرفتن در دراز مدت معمولا کار سختی ست . اما غذای سالم خوردن یعنی میوه ها ، سبزیجات و کلا محتویات غذایی مفید و تازه ای مصرف کنید . اگر عاشق مصرف غذای پرچرب ، شیرین یا شور هستید ، حتما در نوع تغذیه تان تجدید نظر کنید .
_ تعادل را رعایت کنید، رسیدگی به خود هم یکی از پارامتر های تغذیه مناسب است. اگر هوس یک بستنی قیفی یا شیرینی کردید، جلوی آن را نگیرید.
_ اگر حواستان به خودتان باشد ، اعتماد به نفس پیدا خواهید کرد .

۵٫ روش های ریلکس کردن و آرام شدن را یاد بگیرید.

زمانی که آرامش دارید . مردم به خوبی به شما عکس العمل نشان می دهند و باعث میشوند شما احساس جذابیت کنید .تصور کنید ، کسی را که آرامش در رفتارش موج می زند ، دلتان می خواهد مثل او باشید. روش هایی که در زیر آمده، روش هایی کار آمد برای کاهش تنش درونی شماست .
ریلکس کردن عضلات بدن، تمرینات یوگا، نفس گیری دیافراگمی

۶٫ با لباس هایتان راحت باشید

 اگر چنین احساسی نداشته باشید ، به مرور نسبت به بدنتان احساس بدی پیدا خواهید کرد. به عبارت دیگر ، تصویری منفی نسبت به بندتان در ذهنتان ایجاد می ­شود . اگر لباسی که دوست ندارید را بپوشید ، خودتان را بزرگتر یا کوچکتر از آنچه هستید می ­بینید و احساس خوشایندی نخواهید داشت .
_به خصوص برای زنان ، خوب لباس پوشیدن و اندازه متناسب لباس، بسیار در ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به خود موثر خواهد بود .بخش سوم: طرز برخورد در احساس کردن زیبایی موثر است.

۱٫ معنای حقیقی زیبایی را درک کنید .

نکته جالب در مورد زیبایی این است که ما به صورت ناخودآگاه ، برای زیبایی ارزش زیادی قایل میشویم . به طور متوسط ، انسان های جذاب ، شادمان تر از بقیه مردم جهان نیستند . به یاد آورید که مثبت اندیشی ، امید ، روابط خوب با اطرافیان و درک مفهوم هدف جهان آفرینش عوامل موثر بر احساس شادمانی و خوشبختی می­ باشند . عواملی که بسیار مهمتر از زیبایی ظاهراند .

۲٫ از منفی بافی در مورد خودتان دست بکشید.

در بین مردم خیلی طبیعی ست که در طول روز راه بروند و خودشان را نقد کنند .مثلا بگویند ، چقدر گونه های چاقی دارم ، یا چقدر من تنبلم ، اما نکته جالب در مورد این صدای غرغرو این است که می توانید با آن حرف بزنید . نقطه مقابل همان فکر های منفی را با خود بگویید ، مثلا به جای اینکه از چاقی گونه هایتان بگویید . از اینکه مثل گل می شکفد و قرمز می شود حرف بزنید.
_در جواب صدای منفی درونتان بگویید . ببین چقدر من برای همه دوست داشتنی به نظر می آیم . ببین چقدر جذابم . یا حتی می توانید برایش جوک بگویید .
_خیلی سریع یاد میگیرید ، که کدام کیفیت های ظاهری و شخصیتی شما باعث جذابیت تان هستند

۳٫ ظاهرتان را بپذیرید .

شاید این کار آسان نباشد ، به خصوص اگر دایم خودتان را در معرض قضاوت دیگران قرار داده باشید و به این اهمیت دهید که چطور در نظر دیگران به نظر می رسید . به آنچه در مورد خودتان دوست دارید یا ندارید فکر کنید و سعی کنید آنها را درک کنید و بفهمید . به خودتان و آنچه که هستید ، افتخار کنید .حتی اگرطبق استاندارد های متوسط جامعه نباشد .
_خودتان را قضاوت نکنید. مدتی از آینه فاصله بگیرید. کسانی که خودشان را زیبا نمی ­بینند ، بر روی نقاط ضعف خود تمرکز می­ کنند و آنها را غلو آمیز و متفاوت با آنچه هستند ، نقد می­ کنند .

۴٫ واقعیت را ببینید.

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید .وقتی فردی مشهور و زیبا را می بینید ، خودتان را با او مقایسه نکنید، به جای آن فکر کنید که آنان به لحاظ ژنتیکی با استانداردها متفاوتند. جوامع، استانداردهای غیر متعارفی برای زیبایی در نظر می­ گیرند.

مهمترین نکته ارزش زیبایی وجودی شماست.
_ به دستاوردهای تان فکر کنید و به همه آنچه شما را منحصر به فرد می کند .
_ هر زمان وسوسه شدید که خود را با دیگران مقایسه کنید ، به جای اینکه حسادت بورزید ، آنان را تحسین کنید  و به این فکر کنید چقدر زیباست که در جهان آفرینش همه این تفاوت ها وجود دارند .
_ از طرفی با مقایسه خود با دیگران ، در اصل درون زندگی خودتان را با ظاهر زندگی آنان مقایسه می کنید. و این یعنی شما خودتان را محکوم به ناراحتی می­ کنید . شما نسبت به خودتان آگاهی بیشتری دارید .

۵٫ تعاریف دیگران را دریافت کنید.

یکی از قسمت هایی که باعث می شود احساس زیبایی کنید ، این است که نظرات مثبت دیگران را راجه به خودتان دریافت کنید. و این برای اطرافیان عجیب خواهد بود اگر تحسین­ های آنها را رد کنیم و جوری نشان بدهیم که با مورد ستایش قرار گرفتن، راحت نیستیم .
مثلا زمانی که کسی از ما تعریف می کند به او می گوییم ، ((اوه … نه اصلا اینطور نیست )) …((نه من این قدر ها هم خوب نیستم))
یا جواب­ هایی از این دست، اما یاد بگیرید جواب­ های مثبت­ تری بدهید، مثل (( متشکرم )) . حواستان باشد به موقع جواب دهید .
_اگر جواب دادن تان خیلی طول بکشد . ممکن است احساس واقعی شما درک نشود ، یا اگر خیلی زود تشکر کنید، وسط حرف مخاطبتان می ­پرید .
_البته اجباری نیست که حتما به تحسین آنها پاسخ مستقیمی دهید ، می توانید با بیان یک جمله مثبت و انرژی بخش ، احساس شادمانی خود را با طرف مقابل به اشتراک بگذارید.

۶٫ پیشرفت تان را تحسین کنید.

گاهی حواستان نیست که طی سال های گذشته تا امروز چقدر پیش آمده اید و احساس می کنید سیر طبیعی زندگی را گذرانده اید . مثلا ممکن است پوست تان خیلی بهتر از گذشته شده باشد ،به خاطر کار جدیدتان اعتماد به نفس زیادی کسب کرده باشید یا موقعیت های احساسی خوبی را تجربه کرده اید. به عکس های قدیمی آلبومتان نگاه کنید .  به عکس هایتان بخندید و ببینید چقدر عجیب بوده اید. خودتان را با الان مقایسه کنید و آنچه هستید و مسیری که آمده اید را قدر بدانید

دو نکته مهم
اگر دیدید مردم به شما توجه نمی کنند ، به این معنا نیست که شما زیبا نیستید.
هر چقدر دلتان می خواهید به خودتان در آینه نگاه کنید ، به خودتان لبخند بزنید و از آنچه هستید خشنود باشید .   مترجم: سار اشرفی
https://www.wikihow.com/Feel-Beautiful : منبع

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود