8 عادت سالم برای باهوش تر شدن!/ افزایش بهره هوشی

0 3,731

اگر قصد دارید بهره هوشی خود را افزایش دهید، این عادات ساده و سالم می تواند به واقع شما را باهوش‌تر کنند.

عصر ایران: اگر قصد دارید از زمان خود حداکثر استفاده را ببرید، اقدامات لازم باید به طور طبیعی در شما شکل بگیرند. و چیزهای که به طور طبیعی در شما شکل می گیرند مواردی جز عادت های شما نیستند. خوشبختانه، می توانید آنها را با تمرین، اندکی تلاش بیشتر و اختصاص زمان توسعه دهید. / افزایش بهره هوشی

در ادامه با هشت عادت که برای ایجاد تغییرات بهتر در زندگی خود باید آنها را تمرین کنید، بیشتر آشنا می شویم.

زمانی را برای مطالعه روزانه اختصاص دهید

احتمالا این توصیه را بارها و بارها شنیده اید. هر فرد موفقی از این توصیه پشتیبانی می کند زیرا فقط محتوایی که مصرف می کنید شما را باهوش‌تر نمی کند، بلکه فرایند خواندن نیز در این زمینه موثر است.

در زمان مطالعه تامل می کنید، تجزیه و تحلیل انجام می دهید، و روی یک موضوع خاص تمرکز می کنید. به همین ترتیب، تمام توجه و تمرکز خود را به آن اختصاص می دهید.

ممکن است متوجه نباشید اما در واقع از این طریق مغز خود را آموزش می دهید تا به مدت طولانی‌تری روی کارهای پیچیده تمرکز کند.

با استفاده مداوم از شبکه های اجتماعی، تحریک مغز شما به شدت کاهش می یابد. شما به طور مداوم و هر چند ثانیه یا چند دقیقه یک بار آن را در معرض محتوای جدید قرار می دهید. اکنون، وقتی تلاش می کنید برای مدت طولانی‌تری روی چیزی – مطالعه، انجام کار، یا تکمیل پروژه – متمرکز باشید، مغز شما به همان سطح از تحریک تمایل دارد که به پایان رساندن وظیفه را چالش برانگیز می کند.

و این دلیلی است که یک صدای کوچک اعلان از تلفن همراه حواس شما را پرت می کند. مغز شما به آن محرک عادت کرده است. اما می توانید با تبدیل کردن مطالعه روزانه به یک عادت، هر چند به میزان کم، این شرایط را تغییر دهید.

برای این کار می توانید حتی از کتابخوان های الکترونیکی و اپلیکیشن های مرتبط استفاده کنید.

آموخته های خود را مرور کنید

اگر زمان زیادی را برای مطالعه اختصاص دهید اما اطلاعات فرا گرفته شده را به یاد نیاورد، چه سودی خواهد داشت؟

با انبوهی از افکار که در سر انسان وجود دارند، داده های جدید که از منبعی جدید آموخته اید به راحتی می توانند گم و فراموش شوند. این دلیلی است که مردم به راحتی فراموش می کنند.

همانطور که می توانید یک مهارت جدید را از طریق تمرین مداوم بیاموزید، می توانید آنچه را مطالعه کرده اید با مرور کردن فرا بگیرید. از این رو حداقل 20 دقیقه در روز را صرف مرور آموخته های خود کنید. این کار را به یک عادت تبدیل کنید.

این به حفظ اطلاعات و داده های که برای قبولی در یک آزمون یا مصاحبه فرا گرفته اید، کمک خواهد کرد. همچنین، می توانید از آن برای به خاطر سپردن حقایق به منظور ارائه نظرات بهتر حین گفتگو با دیگران استفاده کنید. این بر شخصیت شما نیز تاثیر می گذارد و دیگران نیز شما را فردی باهوش در نظر می گیرند. / بهره هوشی

ایده های خود را پیگیری و مدیریت کنید

پیگیری ایده هایی که دارید، مورد دیگری است که می تواند به شما در باهوش‌تر شدن کمک کند. نویسندگان بزرگ و افراد خلاق همواره این کار را انجام می دهند.

ایده ها می توانند در هر زمانی به سراغ شما بیایند، در زمان دوش گرفتن، هنگام پژوهش درباره یک موضوع به صورت آنلاین، یا شاید زمانی که در حال کار روی یک پروژه هستید. فرض کنید که یک وبلاگ را مدیریت می کنید و روی یک پروژه دانشگاهی کار می کنید، و سه ایده مختلف بر اساس پروژه خود دارید. بلافاصله آنها را یادداشت کنید.

نه تنها ایده خود را بلکه توضیحی کوچک درباره آن و این که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید را یادداشت کنید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی ممکن است یک ایده ارزشمند و پول‌ساز در ذهن شما شکل بگیرد. / بهره هوشی

زمان خود را هوشمندانه مدیریت کنید

در شرایطی که فناوری به سختی کار می کند تا انجام کارها را برای ما آسان‌تر کند، یک چیز را برای ما بسیار دشوار کرده و آن توانایی ما در مدیریت زمان است.

بیشتر افراد حتی زمانی که می دانند بهتر است کار بهتری انجام دهند، به تماشای ویدئوها یا گشت و گذار در وب ادامه می دهند. / بهره هوشی

بهترین روش برای جلوگیری از این شرایط توجه به موارد زیر است:

– اهداف خود را روی کاغذ یادداشت کنید

– بر این اساس برنامه ریزی کنید

– اولویت بندی موارد را انجام دهید

– آماده کردن فهرست کارهایی که باید انجام دهید در ابتدای روز یا پیش از آن که بخوابید را به یک عادت تبدیل کنید

به این ترتیب، شما به طور دقیق می دانید که چگونه از زمان خود در طول روز استفاده کنید. این می تواند به پیشگیری از هدررفت زمان در شبکه های اجتماعی و در عوض، انجام کارها منتج شود.

1287889 988 - 8 عادت سالم برای باهوش تر شدن!/ افزایش بهره هوشی

ورزش کنید

انجام ورزش به مدت 30 دقیقه در روز نه تنها ظاهر زیباتری به شما می بخشد، بلکه در تقویت سلامت و باهوش‌تر شما نیز موثر است.

ورزش روزانه به مدت 30 دقیقه فعالیت عروقی بدن را افزایش داده و وضوح ذهنی و هوش شما را بهبود می بخشد. افزون بر این، زمانی که اکسیژن و خون بیشتری به مغز می رسد به تقویت سلامت شناختی کمک می کند.

هرچه روز را با انرژی بیشتری آغاز کنید، می توانید بهره‌وری بیشتر در طول روز را انتظار داشته باشید. / بهره هوشی

روز خود را با وظایف متنوع پر کنید

این احتمال وجود دارد که کارهای یکنواخت را دوست نداشته باشید. هیچ فردی و حتی مغز شما نیز به یکنواختی علاقه ای ندارد.

وقتی به طور مداوم زمان بیشتری را صرف یک کار یا پروژه می کنید، مغز شما کسل شده، دچار استرس می شود و در نهایت کند می شود. از این رو، هر روز خود را با انواع مختلف وظایف و کارها پر کنید.

از این طریق مغز شما یک دوره استراحت حیاتی برای ریکاوری و پیشگیری از بروز بی حوصلگی را در اختیار دارد. این در نهایت به مغز کمک می کند تا در طول روز در مواجهه با مشکلات مختلف عملکرد بهتری داشته باشد.

درک عمیقتری از موضوعات ایجاد کنید

بیشتر مردم روی یک پروژه کار می کنند تا در اسرع وقت آن را به پایان برسانند، یا فقط مطالعه می کنند تا آزمون پیش روی خود را با موفقیت پشت بگذارند.

اما زمانی که پایه بهتر و درک عمیق‌تری از موضوع داشته باشید، انجام آن چند برابر آسان‌تر می شود. این به شما در رسیدن به راه حل های سریع و حتی رفع مسائل پیچیده کمک می کند.

مهارت جدیدی فرا بگیرید

وقتی چیزی برای دنبال کردن دارید، از زمان اضافه و اوقات فراغت خود عاقلانه‌تر استفاده می کنید.

به عنوان نمونه، اگر در حال یادگیری نقاشی هستید، زمانی که وقت شما آزاد است به جای تماشای تلویزیون می توانید آن را صرف نقاشی کشیدن کنید.

اگر در حال یادگیری مهارت جدیدی نیستید، می توانید فراگیری یک زبان جدید، نواختن یک ساز، عکاسی، آشپزی و هر چیز دیگر که به آن علاقه دارید را مد نظر قرار دهید. این نه تنها به صرف کارآمدتر زمان کمک می کند، بلکه موجب می شود باهوش به نظر برسید.

-
-
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود