بعضی از مشاغل تا حد غیرقابل‌تصوری به رویاهای دوران کودکی ما شبیه است و درآمد خوبی هم دارد. مشاغلی مانند تستر بستنی و طراحی اسباب‌بازی می‌تواند سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد. مشاغل دیگر مانند بدلکاری به همراه سال‌ها تخصص به روحیه شجاعی نیاز دارد. در اینجا ۸ حرفه‌ای وجود دارد که به همراه تحقق رویاهای کودکیتان درآمد مناسبی را نیز برای شما به همراه دارد.

 وقتی بزرگ شدی می‌خواهی چه‌کاره شوی؟

این سؤال بدون محدودیت زمانی غالباً پاسخ‌هایی مانند «معلم»، «آتش‌نشان» و «دامپزشک» را به همراه داشت. درحالی‌که این گزینه‌ها برای فعالیت شغلی هرکسی گزینه‌های سنگین باقی‌مانده است، بچه‌ها گزینه‌های غیرمعمول و بی‌نظیری برای تأمین درآمد هنگام بزرگ شدن دارند، بدون اینکه در واقع بزرگ شوند.

ما ۱۰ حرفه را پیدا کرده‌ایم که به شما امکان می‌دهد همه ماجراجویی، تخیل و تفریح سرگرم‌کننده‌ای را که از کودکی شما نشأت گرفته شده است تحقق ببخشید و درعین‌حال یک زندگی پرسود را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد، از بدلکاری گرفته تا تستر بستنی. تعدادی از این مشاغل در بالاترین سطح خود بیش از۱۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

نگران تغییر شغل هستید؟ ما شما را سرزنش نمی‌کنیم.

۱٫ بازی

طراحان بازی‌های ویدئویی به طور متوسط حقوقشان از حدود ۶۳ هزار دلار شروع می‌شود. طبق گفته‌هایZip Recruiter ، سرانجام می‌تواند به ۱۴۸ هزار دلار یا بیشتر نیز برسد.

خبر خوب برای گیمرها این است که ساعت‌های بی‌شماری که «مورتال کامبت» را در اتاق خواب بازی می‌کنید (درحالی‌که مادر شما از شما خواهش می‌کند که از اتاقتان بیرون بیایید) و در حالی که در این شرایط ترجیح می‌دادند که شما شغل رویاهای خود را دنبال کنید، حالا چنین فرصتی را در اختیار دارید که هم از بازی کردن لذت ببرید و هم درآمد خوبی داشته باشید.

شغل رویایی - طراحی بازی کامپیوتری

طبق گزارش Variety، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تا سال ۲۰۲۵، بازی به یک تجارت با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار تبدیل شود و با تقاضای زیاد برای بازی‌ها، تقاضای زیادی برای افرادی که می‌دانند چگونه آنها را بسازند، نیز افزایش می‌یابد.

طراحان بازی‌های ویدیویی  Aspiring رشته‌های مختلفی برای انتخاب دارند؛ از جمله گیمر بودن، طراح بازی یا برنامه‌نویس بازی. بسته به تخصصتان می‌توانید مسئولیت سبک صوتی و تصویری یک بازی، روایت، چیدمان یا زیبایی‌شناسی یک بازی و همچنین برنامه‌نویسی نرم‌افزار را بر عهده بگیرید.

تمرکز شما بر روی این کار همچنین تحصیلات و گواهینامه‌های لازم برای شروع را تعیین می‌کند. در همین حال، گیمرهای حرفه‌ای می‌توانند مبلغ حیرت‌انگیزی از مسابقات به‌دست آورند. بعضی‌اوقات در حدود میلیون‌ها دلار و آنها تمایل به بازنشستگی در سن جوانی را نیز دارند.

طراحی بازی‌های ویدئویی برای هر گیمری که در هنرهای گرافیک یا علوم رایانه نیز تیزهوش است، حرفه‌ای رؤیایی محسوب می‌شود. اما اگر استعداد واقعی شما در تواناییتان در مورد کنسول‌ها باشد چه؟

معلوم می‌شود شما می‌توانید شانسی برای انجام این کار داشته باشید. طبق گفته Houston Chronicle، یک گیمر حرفه‌ای می‌تواند ۸۰۰ هزار دلار تا ۳٫۷ میلیون دلار در طول زندگی خود درآمد کسب کند.

اما چرخه عمر یک گیمر حرفه‌ای کوتاه است و شما باید در جوانی این کار را شروع کنید. اکثر گیمرهای حرفه‌ای در نوجوانی حرفه خود را شروع می‌کنند و میانگین سنی یک بازیکن حرفه‌ای حدود ۲۲ سال است. در سن ۳۰ سالگی، بسیاری از افراد بازنشسته شده‌اند و با کسب جایزه‌ها و پیروزی‌های چشمگیر بازنشست می‌شوند.

هیچ آموزش رسمی لازم نیست که یک بازیکن حرفه‌ای باشد، اما تلاش و داشتن پشتکار شدید، از جمله تا هشت ساعت تمرین در روز، ضروری است.

این رشته که به سرعت در حال رشد است، به عنوان یک ورزش و به طور دقیق‌تر به عنوان یک ورزش الکترونیکی شناخته می‌شود. در حالی گیمرهای حرفه‌ای در مسابقات شرکت می‌کنند که گاهی در مقابل مخاطبان زنده، قرار گرفته و رقابت می‌کنند. آنها نیز مانند ورزشکاران سنتی ممکن است مجبور به اخذ مجوزهای لازم برای رقابت کردن باشند.

۲٫ بدلکاری

بدلکاران حرفه‌ای می‌توانند به طور متوسط ۷۰ هزار دلار در سال به‌دست آورند. حتی می‌توانند تا ۲۵۰ هزار دلار برای بازی در فیلم‌های جذاب در آمد داشته باشند.

اگر زیپ لاینینگ یا اسکی دایوینگ رویای کودکی درونتان را بیدار می‌کند، ممکن است بدلکاری شغلی باشد که تمایل به رفتن به سمت آن داشته باشید.

در این حرفه جسارت‌های قانونی ممکن است وقتی که قرار است در صحنه‌ای مرگی ناخوشایند برای بازیگر رقم بخورد نیز به وقوع بپیوندد. مانند سانحه رانندگی، درگیری‌های مسلحانه یا سقوط آزاد.

شغل رویایی - بدلکاری

بدلکاران حرفه‌ای به معنای واقعی کلمه هر بار در هر ساعت از زندگی خود بر روی مرز بین مرگ و زندگی قرار می‌گیرند، پس این حرفه بیشتر از یک اشتیاق عمیق برای کار کردن می‌طلبد.

برای استخدام شدن، شما باید با دوزهای گیج کننده‌ای از هماهنگی و خلاقیت و ترس حداکثری خودتان را متناسب کرده و وفق دهید.

شما همچنین باید قدرت تصمیم‌گیری عالی‌ای داشته باشید تا بتوانید برخی از خطرناکترین تلاش‌های ممکن را بدون خطر انجام دهید.

البته، خدمه مسئول در تهیه فیلم نیز ادواتی مانند کیسه‌های هوا و لباس‌های ضد آتش و دارای حفاظ را در اختیار دارند.

اجراکنندگان با توجه به اینکه اکثراً عضو انجمن صنفی بازیگران نمایشی، فدراسیون تلویزیون و رادیو هنرمندان هستند، باید یک تمرین ایمنی را که توسط سازمان تنظیم شده، انجام دهند.

همچنین پیوستن به فدراسیون تلویزیون و رادیو آمریکایی هنرمندان تصمیمی هوشمندانه است. به گفته Job Monkey، بدلکاران حرفه‌ای به‌طورمعمول می‌توانند ۷۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشند. اگرچه بهترین بدلکاران در نهایت می‌توانند سالانه در حدود ۲۵۰ هزار دلار درآمد کسب کنند.

سرانجام، بسیاری از بدلکاران به‌عنوان کمک‌کننده و راهنمای بدلکاری، با همکاری نزدیک با کارگردانان فعالیت خود را می‌توانند در همین زمینه ادامه دهند.

۳٫ کمپانی دیزنی

 Magic Kingdom به طراحان و مهندسان خود، معروف به Walt Disney Imagineers، به دلیل تفاوت‌های گسترده‌ای که بین نقش‌ها وجود دارد، طیف وسیعی از حقوق را پرداخت می‌کند.

یک طراح طرح‌های مفهومی می‌تواند کمتر از ۸۰ هزار دلار درآمد کسب کند، در حالی که یک پیمانکار  طرح می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار دلار درآمد داشته باشد.

اگر غوطه‌ور کردن خود در تمام زمینه‌های دیزنی رویای کودکی شما بود؛ یک حرفه وجود دارد که عملاً برای شما اختراع شده است.

Disney Imagineers نابغه‌های بازیگوشی هستند که طوفان ذهنی به پا می‌کنند. طراحی می‌کنند و پارک‌هایی با تم دیزنی، استراحتگاه‌ها، جاذبه‌های تفریحی، کشتی‌های کروز و موارد دیگر را می‌سازند.

شغل رویایی - کمپانی دیزنی

به عنوان یک Disney Imagineer، ممکن است شما یک انیمیشن سه بعدی بسازید، یک نمایشگاه عملی بسازید، یک چرخ‌دستی مخصوص غلتک‌های جدید طراحی کنید یا غرفه‌های تئاتری دقیق بسازید.

۱۴۰ رشته مختلف برای انتخاب وجود دارد. پس این زمینه واقعاً به شما امکان می‌دهد که تخیلتان به‌صورتی جدی اجرا شود.

به دلیل  متغیر بودن فرصت‌ها، مدارک تحصیلی متفاوت است. برای مثال اگر دارای مدرک مهندسی باشید، ممکن است در انیمیشن صوتی کار کنید.

اما اگر به عنوان یک تصویرگر آموزش دیده باشید، به احتمال زیاد وظیفه طراحی اسکچ را بر عهده خواهید گرفت. طبق اطلاعات Payscale، برخی نقش‌های  Imagineering می‌تواند بیش از ۲۰۰ هزار دلار در سال درآمد داشته باشد.

اینجا کار به معنای واقعی کلمه انفجار است. تکنسین‌های حرفه‌ای می‌توانند برای هماهنگی در خصوص مواد منفجره و آتش‌بازی برای انواع نمایش‌ها و جشن‌ها، در هر رویداد ۲ هزار دلار کسب کنند.

متخصصان فنی افرادی هستند که می‌توانند نمایش، طراحی و اجرای نمایشگاه‌های آتش‌بازی را طراحی کنند. به‌عبارت‌دیگر، آنها چیزهایی را به شرایط زندگی و واقعی تبدیل می‌کنند.

تکنسین‌های آتش‌نشانی نیز مواد منفجره‌ای که در مجموعه‌های فیلم‌های هالیوود، در پارک‌های نمدار و ورزشگاه‌ها و موارد دیگر استفاده می‌شود را کنترل می‌کنند.

مطابق مقیاس شغلی، پیروتکنیک کارهای مجوزدار می‌توانند بیش از ۵۰۰ دلار در ساعت یا دو هزار دلار در هر رویداد برای انجام کار خود پیشنهاد دهند.

ایمنی نام بازی در هنگام اجرای کار توسط پیرو تکنیک کارها است. این متخصصان آموزش دیده هیچ‌گونه شانسی در صورت عدم رعایت ایمنی برای زنده ماندن و مصونیت از خطر ندارند. نسبت به آنها طبق مقررات انجمن پیروتکنیک آمریکا مقررات ایمنی فدرال و ایالتی سختگیرانه ای اعمال می‌شود.

اگر به هر دلیلی در حرفه‌ای در زمینه پیروتکنیک از کارتان اخراج شده‌اید، کار خود را با گذراندن دوره‌های کارآموزی در مراکز آتش‌نشانی و کمپانی‌های مربوط به آتش‌بازی یا یک سازمان مربوط به پیروتکنیک کارها دنبال کنید.

۴٫ تستر

به نظر می‌رسد حقیقت خیلی خوبی وجود دارد که شما در واقع می‌توانید از خوردن بستنی شغلی ایجاد کنید. طبق گفته Payscale، سالانه درآمد عالی صد هزار دلاری داشته باشید.

فقط کافی است از flavorologist هایی که روزهای طولانی را صرف تلاش برای نمونه‌برداری از بستنی می‌کنند تا در مورد تفاوت‌های طعم و مزه، بافت، بو و سایر موارد آزمایش کنند دراین‌باره سؤال کنید.  بله، این افراد شجاع مایل هستند که مغزشان یخ بزند تا دسرهای یخ‌زده شما ناامیدکننده نباشند.

شغل رویایی - تستر غذا

البته، برخی از تسترهای بستنی، فقط تستر نیستند. وظیفه آنها نه تنها نیاز به خوردن بستنی دارد بلکه نیاز به ایجاد کردن دستورالعمل‌های ارزشمند دارد.

بن و جری کارکنانی را در “Flavor Gurus”  استخدام کرده‌اند، به عنوان مثال، کسانی در این مجموعه حضور دارند که آزمایش‌هایی بر روی طعم‌های مختلف انجام می‌دهند، مانند طعم‌های lemon poppyseed وhibiscus که در آزمایشگاه طعم‌دهنده ویلی وونکا به سبک آزمایشگاه خود آزمایش می‌کنند.

نوع مدرک و تحصیلات لازم برای مشغول شدن در این شغل منحصربه‌فرد با توجه به کمپانی مربوطه تفاوت می‌کند، اما مدرک لیسانس در علوم غذایی و داشتن مقداری تجربه در صنعت مواد غذایی اهمیت دارد.

۵٫ صداپیشگی

اگر همیشه دوست داشتید شخصیت‌های کمیک را برای سرگرمی خانواده و دوستان خود اختراع کنید، سعی کنید آن استعداد و تخیل را به عنوان یک هنرمند صداپیشه و دوبلور به کار بگیرید.

هر هنرمند فعال در زمینه صداپیشگی به طور متوسط می‌تواند در آمدی حدود هفتاد و پنج هزار دلار داشته باشد، اما در بالاترین سطح فعالیت، می‌توانید درآمدی حدود ۲۰۰ هزار دلاری داشته باشید.

شغل رویایی - صداپیشگی

البته به خاطر داشته باشید که این فقط کیفیت صدای شما نیست که اهمیت دارد بلکه توانایی به‌کارگیری – کنترل لحن و احساسات مرتبط و احساسات ناخوشایند و کمدی و بداهه‌نوازی را نیز باید در ذهن داشته باشید.

پس از همه اینها، کارهای شما در فیلم، تلویزیون و رادیو استفاده خواهد شد. فراتر از بهره‌مندی از یک پیش‌زمینه در حرفه‌تان، یک کارگاه آموزشی صدا می‌تواند اعتمادبه‌نفس ادای دقیق کلمات را به شما بدهد.

با داشتن یک شغل تمام‌وقت در این زمینه، دیگر نیازی به اضافه‌کاری یا شب‌کاری به‌عنوان سرور یا متصدی کالا نخواهید داشت. درآمد متوسط یک هنرمند صداپیشه تقریباً برابر با هفتاد و پنج هزار دلار در سال است، اما طبق گفته‌های Zip Recruiter ، این میزان می‌تواند تا دویست هزار دلار هم افزایش پیدا کند.

۶٫ اسباب بازی

طبق گفته اداره آمار کار، طراحان اسباب بازی که به صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و بهترین آنها که در مسیری بسیار رقابتی حرکت می‌کنند درآمدی از ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دلاری در سال دارند.

اگر کسی در زمانی که در دبستان تحصیل می‌کردید به شما گفته است که می‌توانید در زمان بزرگ شدن با اسباب بازی‌ها بازی کنید و زندگی خود را با انجام این کار ادامه دهید، شاید فکر کرده‌اید که در حال خواب دیدن هستید.

شغل رویایی - طراح اسباب بازی

اما طبق گفته Payscale ، طراحان اسباب بازی واقعاً حرفه‌ای درآمدی زیر ۱۰۰ هزار دلار در سال دارند.

براساس گزارش The Art Career Project ، اکثر کارفرمایان به دنبال متقاضیانی دارای مدرک چهار ساله در هنرهای مختلف هستند، اگرچه تعداد زیادی مدرسه وجود ندارد که طراحی اسباب‌بازی را به عنوان یک آموزش تخصصی ارائه دهند.

آنچه که آنها به طور عمده به دنبال آن هستند یک تخیل فعال، نبوغ بزرگسالانه جذاب با اسباب بازی‌ها و علاقه شدید به رشد کودک است، مدرک مهندسی یک امتیاز بزرگ است.

متخصصان برای دیدن فرصت‌های شغلی بیشتر توصیه می‌کنند که در یک زمینه خاص طراحی اسباب بازی‌ها – مانند عروسک‌ها، پازل‌ها یا اسباب بازی‌های علمی، تخصص داشته باشند.

از شما به عنوان یک طراح اسباب بازی حرفه‌ای، انتظار می‌رود که از تحولات مقررات ایمنی نیز در مطلع باشید.

۷٫ جانورشناسی

آیا باغ‌وحش مکان موردعلاقه شما در زمان کودکی بود؟ جانورشناسانی که در زمینه کاری خودشان جزو ۷۵ درصد برتر هستند می‌توانند از ۶۰ هزار تا صد و بیست و شش هزار دلار در سال درآمد داشته باشند، اما حقوق آنها با توجه به زمینه فعالیتشان متفاوت است.

اگر فعالیت شغلی خود را به عنوان یک جانورشناس دنبال کنید، می‌توانید اشتیاق دوران کودکی خود به حیوانات را به یک حقوق مناسب تبدیل کنید.

جانورشناسان که جزو ۷۵ درصد برتر زمینه خود هستند می‌توانند از ۶۰ هزار تا ۱۲۶ هزار دلار در سال در آمریکا درآمد داشته باشند، هرچند حقوق آنها متفاوت است.

یک شغل در باغ‌وحش خواستار افرادی است که ذاتاً با حیوانات دلسوز هستند و مجذوب رفتار آنها هستند.

ممکن است شما با موجودات در قفس در زمان اسارت تعامل داشته باشید یا آنها را به طور ساده در طبیعت بشناسید، زیرا جانورشناسان نه تنها در باغ‌وحش‌ها و آکواریوم‌ها بلکه در زیستگاه‌های طبیعی مانند پارک‌های حیات‌وحش نیز مشغول به کار هستند.

برخی از جانورشناسان روی مراقبت از حیوانات تمرکز می‌کنند، درحالی‌که برخی دیگر بیشتر درگیر آموزش مردم هستند.

شغل رویایی - جانورشناسی

مدرک لیسانس در زمینه‌ای مانند جانورشناسی، محیط‌زیست، یا زیست‌شناسی حیات‌وحش حداقل شرط لازم برای کار به عنوان جانورشناس است، اما بسیاری در این  کار به دنبال مدرک‌های پیشرفته می‌روند و دوره‌های آموزش کاری را در طول حرفه خود ادامه می‌دهند.

۸٫ صنعت هواپیمایی

اگر به مشاغل مربوط به صنعت هواپیما علاقه‌مند هستید، می‌توانید به عنوان خلبان هواپیما فعالیت کنید و درآمد متوسطی بالغ‌بر صد و چهل هزار دلار در سال به‌دست آورید.

وقتی‌که در کودکی در رویاهایت در آسمان سیر می‌کردی؟ آیا شما هنوز همان بچه هستید؟ با دنبال کردن یک حرفه معتبر به عنوان یک خلبان، می‌توانید آینده‌ای را همراه با منظره‌ای از ارتفاع ۳۰ هزار فوتی برای خود متصور باشید.

چندین لایسنس (مدرک پرواز) برای انتخاب وجود دارد، اما خلبانان تجاری و هواپیمایی از محبوب‌ترین آنها هستند.

شغل رویایی - صنعت هواپیمایی

آموزش خلبانی امری بسیار سرراست است، هر زمانی که دیپلم دبیرستان یا معادل آن را داشته باشید، می‌توانید مطابق دفتر آمار کار، مجوز خلبان تجاری خود را از اداره هواپیمایی فدرال (هواپیمایی کشوری) دنبال کنید.

برای اینکه یک خلبان هواپیمایی باشید، به مدرک لیسانس و گواهینامه خلبانی حمل‌ونقل هوایی صادر شده توسط  FAA احتیاج دارید. این بدان معناست که ساعت‌ها پشت ساعت تمرین – و زمانی برابر با آن که برای ریکاوری لازم می‌باشد را باید بگذرانید.

چشم‌انداز این حرفه شفاف است، زیرا سفرهای هواپیمایی در سال‌های اخیر با رشد بسیار سریعی روبرو شده است، درحالی‌که صنعت هوانوردی به‌طور همزمان دچار کمبود خلبان شده است.

طبق آمار دفتر کار، حقوق متوسط یک خلبان تجاری در حدود هشتاد و دو هزار دلار در سال است، درحالی‌که خلبانان خطوط هواپیمایی و مهندسان پرواز درآمدی حدود ۱۴۰ هزار دلاری در سال دارند.

منبع: businessinsider