5 ویژگی شگفت انگیز افراد جذاب / خودتان را محک بزنید !

0 3,842

برای جذاب بودن ویژگی های زیادی نیاز است که در این مطلب آن ها برای شما معرفی کرده ایم.

خیلی ها تصور می کنند شخصیت امری ذاتی ست درحالیکه اینطور نیست. ممکن است شما شوخ طبع و خوش صحبت باشید اما برای جذاب بودن به صفات دیگری نیاز داشته باشید. افراد جذاب را نگاه می کنید و با خود می گویید چرا آنها اینطور هستند. شما دوستشان دارید اما نمی دانید چرا. آنها هرروز تلاش می کنند تا ویژگی های مطلوبشان را ارتقاء دهند تا خود واقعی شان را بسازند. نکته مهم این است که شما جذب صفاتی از آنها می شوید که با فرهنگ و خلق و خوی شما ارتباط مستقیمی دارد.

اصلا صفات و ویژگی های شخصیتی شما چیست؟

ویژگی های شخصیتی انعکاس واضحی از درون افراد است از احساسات آنها و رفتار و افکارشان.

در باور عموم 5 ویژگی شاخص  به عنوان ویژگی های شخصیتی که به مدل ocean مشهور است،شناخته می شود.

1-Openness       روشن فکری

2- Conscientiousness      وظیفه شناسی

3-Extraversion  برون گرایی

4-Agreeableness        دارای قدرت توافق با افراد

5-Neuroticism   روحیه احساسی

انسان ها متفاوتند. بعضی تنبل اند درحالیکه بعضی ها فعال. بعضی ها اصلا عصبی نمی شوند اما بعضی ها همیشه نگران اند.

شما با کمک شخصیت آنها می توانید تفاوت هایشان را درک کنید.

ما در اینجا 5 ویژگی شاخص که نشان دهنده ی یک شخصیت جذاب است را برای شما بیان می کنیم

1- شنونده ی خوبی باشید

شنیدن بسیارمهم تر از گوش کردن است. وقتی گوش های شما برای شنیدن فعالیت می کنند مغز هم این فعالیت را انجام می دهد.

مهارت خوب شنیدن به این معنی است که شما این مهارت را در همه جا و برای هرکسی خواهید داشت. از دوست و آشنا گرفته تا افراد ناشناس در مترو.

هنگامی که شما با آغوش باز و مشتاقانه به فردی گوش دهید درواقع به صدای قلبش گوش داده اید و این بالاترین احترام به مخاطب است.

گوش کردن بااین نگاه که ممکن است تجربیات و اعمال افراد با ما متفاوت باشد مطلوب است و البته نکته مهم بعد، قضاوت نکردن در مورد شنیده هاست. هرچه بیشتر بااین ویژگی ها گوش کنید جذاب تر خواهید بود.

2- صداقت

صداقت یک راه آسان برای دستیابی به موفقیت و شادی در زندگی است. باعث سلامتی روحی و جسمی شما می شود و از دروغ گفتن و فریب دادن شما جلوگیری می کند. صداقت به معنای فقط گفتن حقیقت نیست بلکه به این معنی است که شما با بقیه رو راست می شوید و با اعتبار به زندگیتان ادامه خواهید داد. هرچه بیشتر پیش روید گشاده رو تر خواهید شد و قدرت مواجهه با موانع زندگی را پیدا خواهید کرد.

صداقت قدرت ادراک شما را جلا می دهد و شما را به یک ناظر با کیفیت تبدیل می کند که هرچیزی در اطراف را با وضوح می بیند. اعتماد به نفستان بالا  می رود و اراده تان قوی می شود و همه این ها منجر به آمدن شادی و نشاط به زندگی تان می شود.

3- خود کنترلی

به نظر می رسد مفهوم خودکنترلی به تازگی بین مردم باب شده است. اما ویژگی بسیار ارزشمندی ست. خودکنترلی باعث می شود شما بتوانید احساسات و عکس العمل های خود را کنترل کنید. خیلی ها از تصمیمات احساسی ای که در گذشته گرفته اند احساس پشیمانی می کنند.

به مقدار جیبتان خرج کنید، از کوره در نروید و در برابر اتفاقات زندگی اراده قوی داشته باشید. اینها مواردی از خود کنترلی هستند که هرکسی از عهده اش بر نمی آید. اگر خود کنترلی نداشته باشید هنگام آغاز یک فعالیت کاری وقتی فروش خوبی ندارید خیلی راحت ناامید خواهید شد. اما بااعتماد به خودتان، موفقیت به سمت شما می آید تا هیچوقت پشیمان نشوید.

زمان مناسب و منظم خوابیدن را فراموش نکنید چرا که مانند سوخت برای ویژگی خودکنترلی عمل خواهد کرد. کم خوابی ریشه رفتار های چندگانه است. توانایی مقابله با ضربات مخرب و روحی زندگی در گرو شناخت نیازها و امیال خودتان است که این توانایی ارتباط مستقیمی با ویژگی خود کنترلی دارد. برای اینکه مهارت بیشتری در خودکنترلی پیدا کنید، خود را در موقعیت های اجتماعی گوناگون قرار دهید تا تقویت شود.

اگر برای از یاد بردن یک رابطه عمیق عاشقانه مشکل دارید یعنی باید خودکنترلی را افزایش دهید. عمق و مدت رابطه مهم نیست اگر خودکنترلی بلد نباشید در درازمدت ممکن است باعث صدمات روحی شما شود.کتاب های ارتباط بدون خشونت و خودت را به فنا نده برای تقویت این ویژگی پیشنهاد می شود.

4- توانایی درک افراد

توانایی خواندن ذهن افراد به شما درک درستی از تصمیماتتان خواهد داد. این توانایی بعد از درست گوش دادن به مردم و تحلیل موقعیت بدست خواهد آمد. فرض کنید موقعیتی را که کسی عاشقانه شما را دوست دارد ولی شما فکر می کردید که فقط یک دوستی ساده است. این تضاد در شناخت به خاطر عدم درک درست شما از آن دوست است.برای شناخت افراد و احساساتشان باید به آنها توجه کنید که چه کار می کنند و چه می گویند. وقتی این نشانه هارا در ذهنتان کنار هم چیدید، درک افراد راحت تر می شود.کتاب آدم های سمی منبع خوبی برای مطالعه  و شناخت افراد است.

5- خود واقعی تان باشید

اصالت شما در یگانه بودن شماست. نقص هایتان را بپذیرید و روی بهبود آنها کار کنید. وقتی اینگونه باشید درچشم همه قابل احترام خواهید بود. نیازی نیست از داشته های دیگران بترسید یا بخواهید جای شخص دیگری زندگی کنید. این زندگی، زندگی شماست.

به عنوان یک موجود زنده شما توانایی ساختن شخصیت خودتان را به هرشکلی که دوست دارید خواهید داشت. انجام دادن یک یا همه موارد عنوان شده بالا، شما را به یک شخصیت تحسین برانگیز تبدیل خواهد کرد. این نشانه ها و عمل به آنها در نهایت باعث ایجاد شادی و آرامش در زندگی تان خواهد شد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود