معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش سوم)

0 77

معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش سوم)

کوهوش سیاه در درمان بسیاری از مشکلات پوستی، از جمله زخم، آکنه، خال، زگیل و غیره موثر است. استفاده از کوهوش سیاه در عین حال سلامت پوست را ارتقا می‌دهد و باعث بهبود رنگ پوست می‌شود. در این مطلب به خواص عصاره و ریشه کوهوش سیاه پرداخته ایم.

معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش سوم)
معرفی گیاه کوهوش سیاه و خواص آن (بخش سوم)

استفاده از کوهوش سیاه با متعادل کردن هورمون‌ها و افزایش سطح استروژن در بدن باعث کاهش روند پیری می‌شود.
 

خواص عصاره و ریشه کوهوش سیاه چیست؟

۱٫ ناباروری را درمان می‌کند
ناباروری امروزه یک مشکل شایع است. خوشبختانه، داروهای نجات‌بخش زیادی وجود دارند که به طور طبیعی و موثر ناباروری را درمان می‌کنند. یکی از داروهای طبیعی ناباروی کوهوش سیاه است. استفاده از کوهوش سیاه در درمان علائم ناباروری و از بین بردن تنش و نگرانی موثر است. درمان ناباروری باید در فهرست خواص شگفت‌انگیز عصاره و ریشه‌ی کوهوش سیاه برای سلامتی قید شود.
 
۲. به دست دادن وزن کمک می‌کند
زمانی که درباره‌ی خواص شگفت‌انگیز ریشه و عصاره‌ی کوهوش سیاه صحبت می‌کنیم، تاثیر آن روی کاهش وزن نباید نادیده گرفته شود. کوهوش سیاه می‌تواند به زنان کمک کند تا مقداری از وزن ناخواسته‌ی خود را از دست بدهند، به ویژه هنگامی که در دوران یائسگی به سر می‌برند. یائسگی تقریبا در ۹۰٪ زنان باعث افزایش وزن می‌شود. این اتفاق به دلیل سطوح پایین استروژن است که تولید سلول‌های چربی را افزایش می‌دهد. کوهوش سیاه تولید سلول‌های چربی را با افزایش سطح استروژن در بدن کاهش می‌دهد. در نتیجه، خطر ابتلا به مشکلات مربوط به اضافه وزن مانند سکته مغزی، بیماری قلبی، فشار خون بالا، سرطان پستان، دیابت و کلسترول بالا را کاهش می‌دهد.
 
۳٫ نیش مار را درمان می‌کند
ریشه و عصاره‌ی کوهوش سیاه خواص دیگری هم دارد. به عنوان مثال، استفاده از کوهوش سیاه می‌تواند نیش مار را درمان کند. این گیاه دارویی التهاب را کاهش می‌دهد و تا حد زیادی به تسکین درد کمک می‌کند. استفاده از ریشه‌ی کوهوش سیاه به عنوان یک درمان برای نیش مار بسیار ساده است. خیلی ساده مقدار از ریشه را له کنید و سپس آن را روی ناحیه‌ی آسیب‌دیده‌ی پوست استعمال کنید. فقط یادتان باشد در صورتی که یک مار سمی نیش‌تان زد، باید به سرعت به بیمارستان بروید.
 
۴٫ سینه‌ها را بزرگ می‌کند
کوهوش سیاه علاوه بر این‌که برای سلامتی فایده دارد، کاربردهای شگفت‌انگیزی هم در زمینه‌ی زیبایی دارد. به عنوان مثال، استفاده از ریشه‌ی کوهوش سیاه له شده روی پستان می‌تواند به بزرگ شدن سینه کمک کند. هنگام استفاده از کوهوش سیاه له شده، باید سینه را به صورت حرکات دایره‌ای ماساژ دهید تا جریان خون و گردش خون افزایش بیابد.
 
۵٫ به رشد موها کمک می‌کند
یکی دیگر از خواص کوهوش سیاه تاثیر مثبت آن روی رشد موها است. بسیاری از مطالعات جدید رابطه‌ی بین استفاده از این گیاه دارویی و رشد مو را اثبات کرده‌اند. کوهوش سیاه رشد موها را به دلیل رابطه‌ی میان رشد مو و سطوح استروژن بهبود می‌دهد. ریزش مو هم یکی از علائم یائسگی است.
 
۶٫ مشکلات پوستی را درمان می‌کند
به علت مزایای شگفت‌انگیز کوهوش سیاه برای زیبایی، تعجب‌آور نیست که کوهوش سیاه به عنوان یک درمان موثر گیاهی برای مشکلات مختلف پوستی در نظر گرفته شود. کوهوش سیاه در درمان بسیاری از مشکلات پوستی، از جمله زخم، آکنه، خال، زگیل و غیره موثر است. استفاده از کوهوش سیاه در عین حال سلامت پوست را ارتقا می‌دهد و باعث بهبود رنگ پوست می‌شود. استعمال این گیاه دارویی به طور منظم می‌تواند به شما پوستی درخشان و بدون عیب و نقص بدهد.
 
۷٫ با روند پیری مبارزه می‌کند
پیری زودرس باعث بروز مشکلات بهداشتی می‌شود و علائم پیری را روی پوست‌تان پدیدار می‌کند از جمله چین و چروک و خطوط ظریف. کوهوش سیاه به دلیل خواص زیادی که برای زیبایی دارد، درمان شگفت‌انگیزی برای جوانان است. استفاده از کوهوش سیاه با متعادل کردن هورمون‌ها و افزایش سطح استروژن در بدن باعث کاهش روند پیری می‌شود. علاوه بر این، با استفاده‌ی منظم از کوهوش سیاه له شده روی صورت می‌توانید از شر چین و چروک و خطوط ریز روی پوست خود خلاص شوید.
 

اثرات جانبی و عوارض کوهوش سیاه چیست؟

اگرچه ریشه و عصاره‌ی کوهوش سیاه برای سلامتی و زیبایی خواص زیادی دارد، اما توصیه می‌شود از این گیاه به مدت کوتاهی استفاده کنید. مصرف کوهوش سیاه به صورت خوراکی توسط بزرگسالان تا یک سال خطری ایجاد نمی‌کند. استفاده‌ی بیش از حد از کوهوش سیاه در دراز مدت ممکن است باعث بروز آسیب کبدی شود. کوهوش سیاه اغلب با سایر گیاهان و داروها تداخل دارد. بنابراین، قبل از مصرف آن، باید با پزشک مشورت کنید و طبق نظر او دارو را مصرف کنید.

افرادی که از اختلالات حساس به هورمون رنج می‌برند یا از درمان هورمونی و شیمی درمانی استفاده می‌کنند، نباید از کوهوش سیاه استفاده کنند. مادران باردار یا مادران شیرده نباید این گیاه را مصرف کنند زیرا کوهوش سیاه خطر بروز سقط جنین را افزایش می‌دهد. هرگز این گیاه دارویی را به میزان بیش از حد مصرف نکنید زیرا ممکن است منجر به استفراغ، حالت تهوع، سردرد، سوء هاضمه، تعریق و افت فشار خون شود.

پس از خواندن این مقاله در مورد خواص کوهوش سیاه ، شاید به فکر تهیه‌ی آن افتاده باشید. اگر علاقه‌مند به خواص کوهوش سیاه برای سلامتی و زیبایی هستید، می‌توانید این گیاه دارویی را در هر فروشگاه داروهای گیاهی به صورت ریشه‌ی خشک شده، پودر، قرص، کپسول و تنتور پیدا کنید.
 

کاشت کوهوش سیاه در باغچه منزل

در صورتی که خودتان می‌توانید این گیاه دارویی را در باغچه‌تان داشته باشید، آدم بسیار خوش شانسی هستید. در پاییز، زمانی که گیاه کوهوش سیاه دارای میوه است، می‌توانید ریشه‌ی آن را بیرون بکشید. ریشه‌های کوهوش سیاه را با دقت زیر آب بشویید. سپس آن را به صورت قطعات کوچک خرد کنید تا ذخیره‌ کردن و نگهداری‌اش آسان‌تر باشد. کوهوش شسته شده را روی یک تکه پارچه‌ی تمیز پهن کنید تا آبآن کشیده شود. آن را در معرض هوا قرار دهید تا کاملا خشک شود. برای استفاده از این گیاه دارویی در زمینه‌های درمانی، آن را داخل یک ظرف در دار بریزید. نه تنها ریشه کوهوش سیاه بلکه همچنین برگ‌های آن برای سلامتی و زیبایی استفاده می‌شود. اما بر خلاف ریشه، استفاده از برگ‌های این گیاه به صورت خوراکی بدون خطر نیست.

امیدواریم اطلاعات قید شده در این نوشتار در مورد مزایای شگفت‌انگیز ریشه و عصاره کوهوش سیاه برای شما مفید باشد. مهم است که از ریشه کوهوش سیاه و عصاره‌ی آن به درستی استفاده کنید. در صورتی که در مورد این گیاه و کاربردهای آن، تجربه یا ایده‌ی خاصی دارید لطفا آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود