روش های درمان کیست سینه (بخش دوم)

0 273

روش های درمان کیست سینه (بخش دوم)

مهمترین نکته در فهرست داروهای خانگی درمان کیست سینه این است که غلات صبحانه را به میزان بیش‌تری مصرف کنید. بیماران مبتلا به کیست سینه باید غلات کامل مانند برنج، جو، ذرت، لوبیا و مخصوصا سویا بخورند. در این مطلب به روش های خانگی درمان کیست سینه اشاره کرده ایم.

روش های درمان کیست سینه (بخش دوم)
روش های درمان کیست سینه (بخش دوم)

کمپرس سرد باعث کاهش اسپاسم عضلانی برای بهبود گردش خون می‌شود و به همین دلیل باعث کاهش درد ناشی از کیست سینه می‌شود.
 

درمان خانگی برای درمان کیست سینه


۱٫ کلم
این مورد نیز یکی دیگر از موارد عالی در فهرست درمان‌های خانگی برای درمان کیست سینه است. برگ‌های کلم مانند آهن‌ربا هستند چرا که به طور کامل بیماری را از بدن خارج می‌کنند. کلم برگ علاوه بر این‌که منبع خوبی از مواد مغذی است، در درمان بسیاری از درد و آسیب‌ها نیز تاثیر زیادی دارد.

استفاده از کلم به صورت بانداژ به کاهش درد و تورم سینه کمک می‌کند. محققان هنوز نتوانسته‌اند توضیح بدهند که چرا این روش موثر است، اما بعضی از آن‌ها ادعا می‌کنند که کلم حاوی مقدار زیادی پلی‌فنول (یک عامل ضد التهابی قوی) است، به همین دلیل گذاشتن کلم روی ناحیه‌ی سینه به طور روزانه کمک می‌کند تا درد تسکین بیابد و ناراحتی‌های دیگر نیز از بین بروند. به هر روی، هر دلیلی هم که داشته باشد، استفاده از کلم یک روش بدون خطر، موثر و غیر سمی است.

برای بهبود کیست‌های سینه، و همچنین تسکین درد ناشی از این بیماری با استفاده از کلم برگ، مراحل زیر را دنبال کنید:
– برگ‌های کلم را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید تا خنک شوند. شما می‌توانید هم کلم قرمز و هم کلم سبز استفاده کنید، اما کلم قرمز کمی رنگ به پوست و لباس‌تان پس می‌دهد.
– ۲ برگ کلم را بردارید و باقی را در یخچال قرار دهید.
– این دو برگ کلم را با آب سرد شستشو دهید.
– به دقت دمبرگ کلم را کوتاه کنید تا مطمئن شوید که سایز برگ کاملا مناسب سینه است.
– برگ‌های کلم را بر روی سینه قرار دهید و با گاز آن را در جای خود تثبیت کنید. علاوه بر این، شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک سینه‌بند این روش را انجام بدهید. به این ترتیب که سینه‌بند را بپوشید و برگ کلم را روی سینه بگذارید.
– پس از ۲۰ دقیقه، برگ کلم به تدریج گرم می‌شود و درد از بین می‌رود، بنابراین شما می‌توانید آن‌ها را دور بیندازید.
– اگر درد هنوز هم وجود دارد، می‌توانید از برگ‌های جدید استفاده کنید و این روند را مجددا تکرار کنید.

شما می‌توانید این روش درمانی را در طول روز یا شب انجام بدهید. این شیوه بسیار موثر و بدون خطر است. شما می‌توانید این روش را هر زمانی که در اثر کیست‌های سینه درد دارید،‌ تکرار کنید. همچنین اگر در هنگام شیر دادن به نوزادتان دچار درد در ناحیه‌ی سینه شدید، می‌توانید این درمان را انجام دهید.
 

۲٫ ماساژ سینه
این روش درمانی یکی از روش‌های موثر اما کم‌تر ‌شناخته‌شده برای کیست سینه است. به گفته‌ی دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، فشار روی قفسه‌ی سینه می‌تواند غدد سینه را با الگوی رشد طبیعی تنظیم کند و از این طریق به جلوگیری از کیست‌های سینه کمک می‌کند. این آزمایش توسط محققان و با استفاده از ژل‌های حاوی سلول‌های اپیتلیال بدخیم انجام شد. فشاری که وارد می‌شود، درست از ابتدای توسعه‌ی سلول ‌تاثیر خود را می‌گذارد.

با گذشت زمان، نتایج مشاهده شده نشان می‌دهند که سلول‌های دچار نقص کم‌کم به صورت نرمال شروع به رشد می‌کنند. در عین حال، این سلول‌هایی که تحت فشار نیستند همچنان به طور غیرقابل کنترلی رشد می‌کنند و همین منجر به بروز سرطان یا مشکلات مربوط به غدد سینه می‌شود. این مطالعه رویکرد جدیدی را برای پیشگیری و درمان بیماری‌های مربوط به سینه با استفاده از ماساژ نشان داده‌است.

برای استفاده از این روش خانگی برای درمان کیست سینه، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:
– با استفاده از انگشت‌های‌تان به آرامی سینه را از ناحیه‌ی نوک به سمت بالا ماساژ بدهید. شما باید به آرامی این کار را انجام دهید و نیروی متوسطی اعمال کنید.
– با استفاده از دست‌های‌تان قفسه‌ی سینه را ماساژ بدهید. در این مرحله، باید نیروی کمی وارد کنید و حرکت‌ دست سریع‌تر باشد.
– سینه‌ها را در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ بدهید، و سپس در جهت مخالف عقربه‌های ساعت آن‌ها را ماساژ بدهید. بر خلاف مرحله‌ی دو، در این مرحله باید نیروی کم و سرعت حرکت آهسته‌ای داشته باشید.
– از هر دو دست برای اعمال فشار استفاده کنید و نیروی متوسطی را به طور برابر در همه جا اعمال کنید.

انجام ماساژ سینه به طور منظم نه تنها در درمان کیست‌های سینه موثر است، بلکه به جلوگیری از سایر بیماری‌های مرتبط نیز کمک می‌کند.
 

۳٫ کمپرس سرد
درمان بعدی در فهرست درمان‌های خانگی کیست سینه، کمپرس سرد است. اگر چه این درمان کاملا ساده است اما نتایجی که در بر دارد، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کمپرس سرد باعث کاهش اسپاسم عضلانی برای بهبود گردش خون می‌شود، و به همین دلیل باعث کاهش درد ناشی از کیست سینه می‌شود. کمپرس سرد، عروق خونی را جمع می‌کند و جریان خون را کاهش می‌دهد، بنابراین حبس مایعات را در نواحی آسیب‌دیده کاهش می‌دهد. کمپرس سرد به کنترل میزان التهاب و تورم کمک می‌کند. با این حال، باید توجه داشته باشید که این روش درمانی می‌تواند درد را تسکین بدهد، اما نمی‌تواند علت اصلی را درمان کند.

برای انجام این روش درمانی خانگی، لطفا مراحل زیر را دنبال کنید:
– یک حوله و مقداری آب سرد آماده کنید.
– حوله را در آب سرد خیس کنید و بعد آن را روی سینه‌تان بگذارید.
– وقتی که حوله گرم شد، دوباره آن را در آب سرد فرو کنید و برای بار دوم این روند را تکرار کنید.
– اگر می‌توانید سرما را تحمل کنید، یک تکه یخ را داخل یک کیسه‌ی پارچه‌ای بپیچید، سپس این پارچه را روی سینه‌تان قرار دهید.
– برای به دست آوردن نتایج مورد انتظار می‌توانید این روش درمانی را دو بار در روز انجام بدهید. اگر این روش درمانی را به طور منظم انجام بدهید، درد ناشی از کیست سینه دیگر شما را آزار نخواهد دارد. همچنین باید توجه داشته باشید که هرگز بیش از ۲۰ دقیقه کمپرس سرد را استفاده نکنید.

هنگامی که این روش درمانی را به کار می‌برید، باید به نکات زیر توجه کنید:
– هرگز یخ را مستقیما روی سینه نگذارید. بلکه آن را لای تکه پارچه بپیچید و بعد استفاده کنید.
– پس از قرار دادن کیسه‌ی یخ بر روی سینه، رنگ پوست این ناحیه را چک کنید. اگر به رنگ صورتی تبدیل شده بود، پارچه را بردارید. زمانی که رنگ پوست به حالت نرمال برگشت، دوباره یخ را روی سینه بگذارید.
– همچنین باید توجه داشته باشید که هرگز بیش از ۲۰ دقیقه یخ را روی سینه قرار ندهید.
 

۴٫ چای و نوشیدنی‌های حاوی کافئین ننوشید
شاید زمانی که پای درمان‌های خانگی کیست به میان می‌آید،‌ این مورد عجیب و غریب به نظر برسد، این‌طور نیست؟ در حال حاضر شواهدی وجود ندارد که مصرف چای و نوشیدنی‌های دارای کافئین با کیست مرتبط است. با این حال، بسیاری از زنان متوجه شده‌اند که ترک مصرف چای و نوشیدنی‌های دارای کافئین علائم درد سینه را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد. می‌توان گفت که چای و کافئین در فرآیند تولید کیست‌های سینه دخیل نیستند اما بر روند بهبود زخم تاثیر می‌گذارند. بنابراین، نوشیدن چای و نوشیدنی‌های کافئین‌دار را متوقف کنید تا از فرایند درمان کیست‌های سینه پشتبانی کنید.
 
۵٫ کاهش نمک در رژیم غذایی روزانه‌تان
مکانیسم این نکته بدین صورت است: سدیم به میزان فراوانی در نمک وجود دارد. مصرف سدیم سبب می‌شود که آب اضافی داخل بدن بالاتر از حد نرمال برود. درنتیجه، مصرف کم‌تر سدیم می‌تواند میزان مایعی که در کیست تشکیل می‌شود را کاهش دهد. این امر به کاهش دردناشی از کیست‌های سینه کمک می‌کند و در عین حال روند بهبودی را مورد حمایت قرار می‌دهد.

بنابراین، مقدار نمک موجود در رژیم غذایی‌تان را محدود کنید. البته نباید تصور کنید که فقط کاهش میزان مصرف نمک در غذاهایی که می‌پزید، کافی است. مواد غذایی کنسرو شده و غذاهای آماده نیز حاوی مقادیر زیادی نمک هستند. هنگام خوردن این غذاها مراقب باشید یا اصلا آن‌ها را نخورید تا مطمئن شوید که تاثیر مثبتی در روند بهبودی این بیماری خواهید داشت.
 

۶٫ مصرف مواد غذایی حاوی ید را افزایش دهید
مطالعات صورت گرفته در زمینه‌ی اثرات ید بر روی بدن نشان داده‌است که ید نه تنها ن برای تولید هورمون تیروئید توسط بدمورد استفاده قرار می‌گیرد، بلکه برای سلامت سینه نیز ضرورت دارد. هنگامی که مقدار ید در بدن کم است، غده‌ی تیروئید ممکن است بزرگ شود و ریزگره‌ها یا فولیکول‌های تیروئید را تولید کند و در نتیجه به عنوان کم‌کاری تیروئید بروز کند. در این مرحله، بدن بر دریافت ید برای غده‌ی تیروئید تمرکز می‌کند و همین منجر به کمبود ید در سراسر بدن می‌شود. در نتیجه، سینه نیز ممکن است رشد کند و گره‌هایی در آن ایجاد شود، که باعث ایجاد بیماری در سینه می‌شوند.

از روی مطالعات صورت گرفته توسط کارشناسان می‌توان تأیید کرد که مکمل‌های ید برای بیماران مبتلا به کیست‌ سینه ضروری هستند. غذاهای دارای ید عبارتند از سیب‌زمینی، جلبک دریایی، غذاهای دریایی، تخم‌مرغ، گیاهان دارویی، سبزیجات تیره‌ی برگ سبز … این غذاها را به طور منظم به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید تا این بیماری و سایر بیماری‌های مرتبط با آن را بهبود دهید.
 

۷٫ میوه و سبزیجات را به میزان فراوانی مصرف کنید
این مورد هم یکی دیگر از داروهای خانگی شناخته‌شده برای درمان کیست سینه است. بیماران مبتلا به کیست سینه باید به میزان فراوانی میوه و سبزیجات سبز بخورند. این منبع ویتامین C، E و کاروتن (پیش‌سازهای ویتامین A) دارای اثر آنتی‌اکسیدانی است و به جلوگیری از بروز سرطان کمک می‌کند. سبزیجات و غلات همچنین منبع مهمی از فیبر هستند. فیبر به هضم غذا کمک می‌کند، باعث حرکت بیش‌تر روده می‌شود و همچنین سموم را در روده برای از بین بردن آن‌ها توسط مدفوع، جذب می‌کند، و به این ترتیب باعث کاهش غلظت سموم در بدن می‌شود. سبزیجاتی که باید به میزان زیادی مصرف کنید، عبارتند از گل کلم، کلم کالی، سبزیجات سبز و غیره.
 
۸٫ غلات صبحانه را به میزان بیش‌تری بخورید
آخرین، اما مهمترین نکته در فهرست داروهای خانگی درمان کیست سینه این است که غلات صبحانه را به میزان بیش‌تری مصرف کنید. بیماران مبتلا به کیست سینه باید غلات کامل بخورند مانند برنج، جو، ذرت، کاساوا، لوبیا و مخصوصا سویا. سویا به میزان فراوانی ایزوفلاون دارد، ماده‌ای که می‌تواند از تاثیر مقادیر اضافی استروژن در بدن جلوگیری کند. زیاد بودن استروژن در بدن باعث عدم تعادل هورمونی و سبب ایجاد کیست سینه می‌شود. بنابراین، خوردن غلات صبحانه، به ویژه سویا، به میزان زیاد برای بیماران مبتلا به کیست سینه بسیار مفید است.

ادامه دارد…

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود