روش های درمان کیست سینه (بخش سوم)

0 574

روش های درمان کیست سینه (بخش سوم)

تخم کتان برای سلامتی سینه و کاهش بیماری‌های متعددی از جمله تومور سینه مفید است. باور بر این است که کیست سینه به خاطر عدم تعادل هورمون استروژن به وجود می‌آید و تخم کتان به تعادل سطح این هورمون کمک می‌کند. بنابراین، مصرف هر روزه‌ی تخم کتان برای از بین بردن کیست سینه مفید است. با ما همراه باشید.

روش های درمان کیست سینه (بخش سوم)
روش های درمان کیست سینه (بخش سوم)

سرکه‌ی سیب حاوی خواص دارویی بسیار زیادی است، که آن را به درمانی بی نظیر برای بسیاری از بیماری ها از جمله کیست‌ سینه تبدیل می‌کند.
 

درمان خانگی برای درمان کیست سینه


۱.  فیبر بسیار زیادی مصرف کنید
داشتن رژیم غذایی سرشار از فیبر عملکرد درست دستگاه گوارش‌ و بهبود عمل اجابت مزاج که استروژن‌های اضافی – یعنی عامل اصلی تشکیل کیست – را از بدن‌تان خارج می‌سازد تضمین می‌کند. شما باید خوراکی‌های سرشار از فیبر مصرف کنید مثل برنج قهوه‌ای، غلات کامل، و تخم کتان. به علاوه، سبزیجات و میوه‌های فراوانی را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید. این خوراکی‌ها برای رها سازی بدن از سموم مفید هستند. در نتیجه به پیشگیری از تشکیل کیست کمک می‌کنند.
 
۲. از روغن کرچک استفاده کنید
روغن کرچک حاوی خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است. همچنین به کاهش خارش  التهاب ناشی از کیست‌ها نیز کمک می‌کند. این روغن همچنین در بهبود جریان خون و افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون بسیار کارساز است.
 
مواد لازم:
– روغن کرچک
– یک عدد لیف کوچک
 
دستورالعمل:
ناحیه‌ی مبتلا به کیست را با استفاده از یک صابون ملایم و آب تمیز کنید. لیف را به چند قطره روغن کرچک آغشته کنید و روی ناحیه‌ی آسیب دیده بگذارید. بعد، کمپرس گرم روی این لیف بگذارید تا به باز کردن منافذ و نفوذ روغن به اعماق بافت‌های سینه کمک کند. آن را بردارید و با استفاده از آب بعد از ۵ تا ۸ دقیقه خوب بشویید. این درمان‌ را تا زمان دستیابی به نتایج رضایت بخش روزی دو بار انجام بدهید.
 
عوارض جانبی:
روغن کرچک وقتی روی پوست مالیده می‌شود ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک در بعضی از افراد شود. در نتیجه، پیش از استفاده، سعی کنید مقدار اندکی از آن را روی یک قسمت کوچک از پوست‌تان امتحان کنید.

 

۳. از روغن درخت چای استفاده کنید
استفاده از روغن درخت چای روشی بی خطر و بی‌نظیر برای رهایی طبیعی و سریع از کیست‌های سینه است، چون حاوی خواص ضد التهابی، ضد میکروبی، و ضد باکتریایی است. نحوه‌ی استفاده از روغن درخت چای برای درمان کیست سینه به قرار زیر است:
 
مواد لازم:
– دو قطره روغن درخت چای
– یک گلوله‌ی پنبه
 
دستورالعمل:
از صابون و آب برای شستن ناحیه‌ی مبتلا به کیست استفاده کنید. گلوله‌ی پنبه را به روغن درخت چای آغشته سازید. بعد، آن را روی کیست بگذارید و برای محکم کاری از باند هم استفاده کنید. به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه منتظر بمانید و بعد گلوله‌ی پنبه را بردارید و آن قسمت را با آب ولرم بشویید. برای حصول نتایج بهتر، این فرایند را روزی یک بار انجام دهید.
 
عوارض جانبی:
احتمالا برای اکثر آدم‌ها استفاده از روغن درخت چای بر روی پوست بی‌خطر است. با این حال، می‌تواند باعث ورم و حساسیت پوستی بشود. گاهی می‌تواند به خشکی، خارش، قرمزی، و سوزش پوست در افراد مبتلا به آکنه (جوش) منجر شود.
 
۴. می‌توانید از سرکه سیب استفاده کنید
سرکه‌ی سیب حاوی خواص دارویی بسیار زیادی است، که آن را به درمانی بی نظیر برای بسیاری از بیماری ها از جمله کیست‌ سینه تبدیل می‌کند. این ماده حاوی اسید آستیک است که به از بین بردن باکتری‌هایی که باعث عفونت می‌شوند کمک می‌کند. به علاوه، به خلاص شدن از التهاب چرک کیست کمک می‌کند.
 
مواد لازم:
– یک قاشق چایخوری سرکه سیب
– ۱ فنجان آب
– یک قاشق چایخوری ملاس
 
دستورالعمل:
ابتدا، سرکه‌ سیب را به آب اضافه کنید و سپس ملاس را به آن بیفزایید. بعد، آن را خوب هم بزنید تا یک محلول درست شود. بعد، برای مدت حدودا یک ماه روزی دو فنجان از این محلول بنوشید.
 
عوارض جانبی:
مصرف سرکه‌ی سیب با بعضی از داروها مانند انسولین، مدرها، و مسهل‌ها واکنش نشان می‌دهد. اگر بیماری دیابت دارید، از مصرف سرکه سیب اجتناب کنید.
 
۵. از نمک اپسوم استفاده کنید
نمک اپسوم دارای خواص ضد التهابی است. علاوه بر آن، برای خارج ساختن کثیفی‌ها و چرک جمع شده در کیست مفید است.
 
مواد لازم:
– ۲ قاشق چایخوری نمک اپسوم
– یک چهارم فنجان آب
 
دستورالعمل:
نمک اپسومی را که آماده کرده‌اید به آب اضافه کنید و به طور کامل هم بزنید تا نمک تماما در آن حل شود. بعد، این محلول را روی کیست بمالید و بگذارید خشک شود. این درمان را ۴ تا ۵ بار در روز تکرار کنید تا به نتایج سریعی دست پیدا کنید.
 
عوارض جانبی:
مانند هر مکمل یا داروی دیگری، نمک اپسوم می‌تواند به واکنش آلرژیکی مانند راش، ورم، یا خارش، کهیر و تنگی نفس منجر شود. هر کس یکی از این علائم را در خود دید باید بلافاصله به پزشک مراجعه کند.
 
۶. از آب زنجبیل استفاده کنید
زنجبیل حاوی عوامل ضد التهابی است در نتیجه می‌تواند به شما برای رهایی از کیست‌ و درد آن کمک کند.
 
مواد لازم:
– یک تکه زنجبیل
– یک دوم فنجان آب سیب
– چند ساقه کرفس
– سه چهارم یک آناناس
 
دستورالعلمل:
تکه‌ی زنجبیل را به قطعات ریز خرد و آناناس، آب سیب، و ساقه‌های کرفس را به آن اضافه کنید. بعد همه را داخل آب میوه گیری بریزید و آب آن‌ها را بگیرید. بعد برای دستیابی به نتایج مد نظرتان هر روز از این محلول بنوشید. همچنین، می‌توانید ۲ تا ۳ فنجان در روز چای زنجبیل بنوشید.
 
عوارض جانبی:
زنجبیل عموما عوارض جانبی ندارد، با این حال ممکن است بعضی از افراد با استفاده‌ی آن به سوزش خفیف سر دل، ناراحتی معده، و اسهال مبتلا شوند. افرادی که سنگ صفرا دارند باید قبل از مصرف زنجبیل با پزشک مشورت کنند.
 
۷. تخم کتان
تخم کتان منبعی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین‌های E و B، پروتئین‌ها و مواد معدنی است. این تخم کتان برای سلامتی سینه و کاهش بیماری‌های متعددی از جمله تومور سینه مفید است. باور بر این است که کیست سینه به خاطر عدم تعادل هورمون استروژن به وجود می‌آید و تخم کتان به تعادل سطح این هورمون کمک می‌کند. بنابراین، مصرف هر روزه‌ی تخم کتان برای از بین بردن کیست سینه مفید است.
 
۸. ویتامین B6
ویتامین B6 یا پیریدوکسین ویتامینی است که برای تعدادی از آنزیم‌های بدن لازم است. سطح غیر عادی استروژن و پروژسترون نیز ازعوامل درد و حساسیت پستان است. مطالعات نشان می‌دهند که مصرف روزانه‌ی ویتامین B6 به حفظ سطح این هورمون‌ها کمک می‌کند، و در نتیجه برای تصحیح اختلال به وجود آمده مفید است و درمان طبیعی کیست سینه به شمار می‌رود. برای افزایش میزان این ویتامین، یا می‌توانید مکمل مصرف کنید یا خوراکی‌هایی مانند سیب زمینی، سبزیجات نشاسته دار، ماهی و … بخورید.
 
۹. روغن زنجبیل
این واقعیتی شناخته شده است که ماساژ باعث تسکین تقریبا تمام انواع درد و بر طرف شدن ناراحتی می‌شود. طبق مطالعات انجام شده روغن زنجبیل یکی از بهترین روغن‌های ماساژ است. برای کیست سینه، این روغن را بر روی ناحیه‌ی مبتلا مدتی ماساژ بدهید و سپس روی آن کمپرس داغ بگذارید.این کار را دوبار در روز انجام دهید تا از حجم توده‌ی موجود در پستان کاسته شود.
 
۱۰. ویتامین E
ویتامین ها برای بدن حیاتی هستند. ویتامین E از آسیب ناشی از استرس اکسیداتیو پیشگیری می‌کند و به طور گسترده برای بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز استفاده می‌شود. مطالعات علمی زیادی وجود ندارد که کارآمدی این ویتامین را برای بیماری سینه تایید کند، اما از زمان‌های دور این ماده به عنوان درمانی برای کیست سینه استفاده می‌شده است.

نکته: پیش از مصرف این مکمل‌ها با پزشک مشورت کنید.
 

۱۱. ویتامین A
ویتامین A یکی از بهترین ویتامین‌ها برای سلامت پستان است. مطالعات همچنین اثبات کرده‌اند که این ترکیب حیاتی می‌تواند بیماری‌های خوشخیم سینه را در صورتی که به شکل مکمل مصرف شود درمان کند. می‌توانید روزانه یک قرص ۱۵.۰۰۰ واحدی بخورید تا وضعیت‌تان بهبود پیدا کند.
 
۱۲. ید
ید ترکیب مهمی است که برای تبدیل غذا به انرژی و عملکرد نرمال تیروئید ضروری است. مطالعات متعددی اثبات کرده‌اند که مصرف ید ورم را کاهش می‌دهد، ساختار بافت را حفظ می‌کند، و نهایتا ناراحتی را درمان می‌کند و درمانی طبیعی برای کیست سینه به شمار می‌رود. از تمام انواع یدها، ید مولکولی موثرترین آن‌ها است.
 
۱۳. کاهش مصرف چربی
برای زدودن تمام انواع بیماری از بدن‌مان، ضروری است که مقدار مناسبی چربی و کربوهیدرات در آن موجود باشد. مطالعات بسیاری وجود ندارند که تاثیر کاهش مصرف چربی و افزایش کربوهیدرات بدن را برای درمان درد سینه اثبات کرده باشند، اما این‌ کارها اکثرا موثر هستند.
 
۱۴. روغن گل پامچال
از این روغن برای درمان بیماری‌های مختلف زنان مانند علائم یائسگی، سندرم پیش از قاعدگی و … استفاده شده است. اثبات شده است استفاده از روغن گل پامچال برای پیشگیری از کیست سینه نیز مفید است. این روغن با کاهش اسیدهای چرب به سطح نرمال این کار را انجام می‌دهد. این روغن سرشار از اسید گاما-لینولئیک است، که ترکیب ضروری دیگری برای سلامت پستان به شمار می‌رود. می‌توانید به مدت ۶ ماه هر روز ۳ گرم از این روغن را مصرف کنید تا ناراحتی‌تان درمان شود.
 
۱۵. روغن تخم گل گاو زبان
این ناراحتی را می‌توان با ترکیبی به نام اسید گاما-لینولئیک درمان کرد. از آنجایی که روغن تخم گل گاو زبان سرشار از اسید گاما-لینولئیک است، اثبات شده است که درد سینه را کاهش می‌دهد. فقط کافی است این روغن را روی سینه‌تان بمالید و مدتی ماساژ بدهید.

ادعا می‌شود که روش‌های درمانی خانگی که در این نوشتار برای درمان کیست سینه ذکر شده‌اند، نشانه‌های این بیماری را کاهش می‌دهند. بعضی از آن‌ها را انتخاب کنید و شاهد نتایج مثبتی که به بار می‌آورند باشید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی و کامروا ابراهیمی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود