آماده کردن دانش آموزان برای رفتن مدرسه

0 180

آماده کردن دانش آموزان برای رفتن مدرسه

شاید تابستان فصل خوبی برای تفریح بچه ها باشد، ولی این سه ماه باعث می شود که نسبت به مدرسه و تحصیل، سستی و کاهلی اتفاق بیفتد. با ما همراه باشید تا بتوانید فرزندان خود را برای رفتن به مدرسه آماده کنید.

آماده کردن دانش آموزان برای رفتن مدرسه
آماده کردن دانش آموزان برای رفتن مدرسه

بچه ها را باید زودتر از شروع ماه مهر برای رفتن به مدرسه آماده کرد. 

مقدمه

نزدیک شدن به اول مهر یعنی تمام شدن تفریحات تابستانی و رسیدن زمان آماده سازی برای بازگشت به مدرسه.
 
دیگر وقت رهایی و آزادی برنامه ها جای خود را به زمان بندی و کلاس های سر وقت و نظم و ترتیب دوران مدرسه می دهد. شما به عنوان والدین باید قدم هایی برای مدیریت این موضوع بردارید. هر چه زودتر و با برنامه تر به استقبال شروع مدرسه ها بروید، راحت تر از پس کارهای مربوط به شروع مدارس، آماده سازی های آن و عادت دادن بچه ها به نظم و ترتیب بر خواهید آمد.
 

نکات مهم آماده سازی برای بازگشت به مدرسه

 ۱٫برنامه ریزی برای لباس مدرسه
 با کمک بچه ها، کمد لباس ها را وارسی کنید. لباسهای بی استفاده را جدا کنید. لباس هایی که سالم هستند اما بچه ها آن ها را نمی پوشند یا کوچک شده اند را برای بخشیدن به نیازمند جدا کنید. سایز لباس های سال پیش مدرسه و یونیفرم ها را چک کنید و ببینید کدامیک از آن ها را می شود امسال هم استفاده کرد و کدام یک را نه.
 
قسمتی از آماده سازی برای بازگشت به مدرسه این است که با توجه به آن چه از کمدها خارج می شود، لیستی از آنچه باید بخرید تهیه کنید. یک سویت شرت جدید یا یک جفت کفش.
 
قسمتی از دراور یا کمد را برای لباس های مدرسه خالی و مرتب کنید. با این روش بچه ها با یک نگاه از شب قبل می دانند که برای فردای آن روز لباس تمیز و مناسب دارند یا نه.
 
۲٫اتاق بچه ها را مرتب و تمیز کنید
مرتب و تمیز کردن اتاق بچه ها برای شروع ماه مهر یکی از مهم ترین قدم های آماده سازی برای بازگشت به مدرسه است. راه و روش تمیز کردن اتاق بچه ها را به آن ها بیاموزید و با کمک هم اتاق را از وسایل و لباس های تابستانی مرتب کنید. دفتر ها و لوازم التحریر پارسال را از کمد بیرون بیاورید. میز تحریر را تمیز و خالی کنید.
 
هر چقدر اتاق بچه ها ساده تر و تمیز تر باشد، تمرکز آن ها برای درس خواندن بیشتر است و آرامش بیشتری هم دارند.
 
۳٫دستشویی را برای استفاده سریع بچه ها مرتب کنید
این هم اقدامی در جهت آماده سازی برای بازگشت به مدرسه است. از بچه ها برای تمیز کردن دستشویی کمک بخواهید. هر چیز غیر ضروری که در صبح های مدرسه به درد نمی خورد و باعث گیجی می شود را از دستشویی خارج کنید.
 
برای هر کدام از بچه ها لوازم شخصی مثل حوله و دمپایی خودش را قرار دهید تا از دعواهای صبح مدرسه پیشگیری کرده باشید. همچنان برای هر یک از بچه ها یک قسمت مخصوص وسایل شخصی آماده کنید تا بتواند وسایل بهداشتی و زیبایی قبل از مدرسه مثل شانه و اسپری را در آن جا قرار دهد.
 
۴٫برای هر یک از بچه ها جایی برای درس خواندن حاضر کنید
 یکی از مهم ترین قدم های آماده سازی برای بازگشت به مدرسه، حاضر کردن یک میز و صندلی مناسب،در جایی از خانه با نور کافی و کمترین مزاحمت برای هر کدام از آنهاست تا بتوانند در آن درس بخوانند و تکالیفشان را انجام دهند.
 
در اطراف این میز کشو یا قفسه هایی برای قرار گرفتن کتاب ها و وسایل و لوازم التحریر محیا کنید.از فایل های کاغذ برای نظم دادن هر چه بیشتر میز استفاده کنید.
 
اگر همین الان از سال قبل چنین جایی در خانه دارید، بهتر است برای ایجاد تنوع و انگیزه دادن به بچه ها رنگ و دکور آن را تغییر دهید.
 
۵٫در ورودی خانه جایی برای کیف مدرسه درست کنید
 بچه ها به محض رسیدن به خانه کوله پشتی شان را جایی رها می کنند. چه بهتر که برای این جا از قبل فکر کرده باشید. دم در خانه محلی برای قرار دادن کوله پشتی و وسایل دیگر مدرسه مثل توپ، وسایل ورزشی و وسایل هنری که با خود به مدرسه می برند ایجاد کنید. این فضا می تواند چند گیره ی بزرگ، یک کابینت یا کمد و یا محلی مخصوص روی زمین باشد.
 
۶٫خرید وسایل لوازم التحریر
 یک لیست از لوازم مورد نیاز بچه ها از کتاب و دفتر و لوازم التحریر گرفته تا وسایل بهداشتی و ظرف غذا تهیه کنید. یک روز به یکی از فروشگاههای بزرگ که همه چیز را یک جا دارد بروید و خرید را انجام دهید. معمولا این مغازه ها نزدیک فصل مدرسه حراج های مناسبی دارند.
 
قبل از شروع خرید با بچه ها شرط کنید که چیزی بیشتر از لیست نخواهید خرید تا از اصرار و غر زدن ها در حین خرید مدرسه پیشگیری کرده باشید.
 
۷٫منظم و مرتب کردن لباس های مدرسه
قدم آخر آماده سازی برای بازگشت به مدرسه اطمینان داشتن از تمیزی و مرتب بودن لباس ها و یونیفرم ها است. لباس ها را به خشکشویی بدهید یا در خانه بشویید و اتو کنید. کفش ها را بشویید یا به خشکشویی بدهید.
 
با این برنامه ریزی آماده سازی برای بازگشت به مدرسه مطمئن باشید، روز اول سر موقع و با کمترین زحمت بچه ها را به مدرسه می رسانید.
 
منبع: سایت بیتوته
شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود