آشنایی با فواید درمانی بالنگ

0 157

آشنایی با فواید درمانی بالنگ

بالنگ نوعی از مرکبات است که پوستی ضخیم‌تر از باقی آن‌ها داشته و یکی از چهار محصول  اصلی مرکبات است که مرکبات دیگر از آن به وجود می‌آیند. اکثر ما طعم عالی و خوشمزه مربای بالنگ را چشیده ایم و شاید هیچگاه درباره خواص بالنگ چیزی نشنیده باشید در این مطلب مهمترین فواید درمانی بالنگ برای سلامتی را بیان خواهیم کرد.

آشنایی با فواید درمانی بالنگ
آشنایی با فواید درمانی بالنگ

اگر به دردهای عصبی دچار هستید، یک لیوان آب با چند قطره آب بالنگ بنوشید. بالنگ خاصیت آرام بخش و مسکن دارد که می‌تواند باعث بهبود میگرن شود.
 

ارزش تغذیه ای بالنگ

– کالری۶۰
– چربی کل۲۲ گرم۳۴٪
– سدیم۵ میلی گرم۱٪
– کربوهیدرات کل۲۰ گرم۷٪
– فیبر رژیمی۱ گرم۴٪
– قند۴ گرم
– پروتئین۱ گرم۳٪
– ویتامین A۲٪
– ویتامین C۱۲۱٪
– کلسیم۳٪
– آهن۱٪
 

خواص بالنگ برای سلامتی


۱. یک مسکن بسیار موثر
اگر به دردهای عصبی دچار هستید، یک لیوان آب با چند قطره آب بالنگ بنوشید. بالنگ خاصیت آرام بخش و مسکن دارد که می‌تواند باعث بهبود میگرن شود.
 
۲. موثر برای ریفلاکس اسید
می‌توانید از همان راه حل بالا استفاده کنید: مقداری آب بالنگ را در آب ریخته و آن را به آرامی بنوشید. آب می‌تواند به پاک شدن گلو و اسیدی که بالا آمده کمک کند و آب بالنگ نیز می‌تواند برای مدت کوتاهی، درد را تسکین دهد.
 
۳. مفید برای سرماخوردگی
بالنگ سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل به کاهش مشکلات دستگاه تنفسی از جمله سرماخوردگی کمک کرده و باعث تسریع فرآیند بهبود می‌شود. فقط کافی است چند قطره آب بالنگ را در مقداری چای گرم بریزید.
 
۴. پیشگیری از سرطان
بالنگ، منبعی سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C  – مکملی که خطر تومور را مهار می‌کند- است. خوردن مواد تازه  سرشار از ویتامین C ، مانند بالنگ ، می‌تواند باعث بهبود وضعیت سلامت و جلوگیری از بیماری‌های بدخیمی مانند سرطان شود.
 
۵. کمک به سلامت دندان و لثه‌
میزان بالای ویتامین C در قسمت گوشتی بالنگ –ارگانیک و تازه-  به سلامت دندان‌ها و لثه و  همچنین جلوگیری از اسکوربوت کمک می‌‌کند.
 
۶. کمک به کاهش وزن
آبی که چند قطره آب بالنگ ترش در آن ریخته شده باشد،  برای کاهش وزن عالی است. خوردن آب گرم با چند قطره آب بالنگ ترش به صورت ناشتا، به شادابی بدن و کاهش وزن کمک می‌کند.

۷. کمک به حفظ سلامت قلبی عروقی
بالنگ میزان بالایی پتاسیم و منیزیم – دو ماده معدنی رژیمی که نقش مهمی در جلوگیری از بیماری عروق کرونر ایفا می‌کنند- دارد. منیزیم، قدرت عضله قلب را حفظ می‌کند و پتاسیم از عملکرد درست دستگاه قلبی عروقی (پرفشاری خون) حمایت کرده و از عفونت‌های مرتبط با آن جلوگیری می‌کند.
 

۸. موثر در برابر نیش حشرات
بالنگ بویی لیمویی دارد که به راحتی وارد لباس‌ می‌شود. علاوه بر این‌که بالنگ دارای خواص زیادی برای سلامتی است، عطر آن باعث دفع پشه‌ها، بیدها و خزنده‌های چندش‌آور نیز می‌شود. مالیدن چند قطره آب بالنگ بر جای نیش حشرات باعث کاهش احساس سوزش آن می‌شود.
 
۹٫  ضد تهوع
در گذشته، بالنگ به دلیل داشتن مقادیر بالای ویتامین C، برای رفع حالت تهوع، اسکوربوت و استفراغ به کار می‌رفته است. به علاوه، برای درمان عفونت‌های پوستی و همچنین هموروئید نیز مفید است.
 
۱۰. حفظ فشار خون
در جنوب هندوستان، از آب بالنگ برای رفع پرفشاری خون استفاده می‌شود. مصرف ناشتای بالنگ با آب گرم می‌تواند پرفشاری خون را رفع کند. بالنگ حاوی پتاسیم است که سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. ترکیب آب بالنگ و آب گرم، تصفیه کننده و پاک کننده کبد است.
 

احتیاط و نگه‌ داری

زمان استفاده از بالنگ – در درمای ۹-۷ درجه سلسیوس (۵۹-۴۵ درجه فارنهایت) و در یخچال – یک یا دو هفته است. بالنگ را در کیسه پلاستیکی قرار دهید و خوب ببندید زیرا این کار ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. اگر در درمای اتاق باشد، آن را در جای خشک و خنک قرار دهید : انتظار می‌رود که محصول ارگانیک در طول یک هفته سفت ‌شود.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود