راهکار ایجاد انگیزه کنکوری در دانش آموزان (بخش اول)

0 199

راهکار ایجاد انگیزه کنکوری در دانش آموزان (بخش اول)

جملات انگیزشی برای کنکوری ها، یکی از روش های ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان است. شما هم باید مرتب جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را با خود تکرار کنید. ما در این بخش جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را برای شما آماده کرده ایم تا با توجه به شرایط، بتوانید با انگیزه کافی، خود را برای کنکور آماده کنید.

راهکار ایجاد انگیزه کنکوری در دانش آموزان (بخش اول)
راهکار ایجاد انگیزه کنکوری در دانش آموزان (بخش اول)

علاوه بر داشتن برنامه منظم و منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان بسیار مهم است.
 

مقدمه

گاهی پیش آمده که داوطلبی با وجود پایه ضعیف درسی، به دلیل داشتن انگیزه مطالعه قوی توانسته است رتبه خوبی را در کنکور به دست آورد. اما خیلی از افراد در شرایط سخت امید خود را از دست می دهند. تلاش و پشتکار در کنار انگیزه و امید باعث می شود که شما بتوانید نه تنها در کنکور بلکه در بسیاری از مراحل زندگی تان موفق شوید. به دلیل این که مهم ترین عامل محرک و یکی از ویژگی های افراد موفق انگیزه است. خواندن و شنیدن جملات امیدوار کننده به کنکوری ها در این زمینه خیلی کمک کننده است. در این قسمت، ما مطالب واقع بینانه و جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را برای شما آماده کرده ایم تا با توجه به شرایط، بتوانید با انگیزه کافی خود را برای کنکور آماده کنید.
 

ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان

جملات انگیزشی برای کنکوری ها، یکی از روش های ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان است. شما هم باید مرتب جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور را با خود تکرار کنید. همچنین بدانید هیچ مشکلی دایمی نیست. هیچ مشکلی نمی تواند بر همه ی زندگی شما تاثیر بگذارد. اگر به کار زیاد، مثبت و سازنده ادامه دهید، هر مشکلی سرانجام می گذرد. ممکن است گاهی زندگی وحشتناک بنظر برسد، اما اگر جستجو کنیم، مواردی هست که بخاطر آن ها خوشحال و امیدوار باشیم.

آنتونی رابینز می گوید: من مرتب به خودم یادآوری می کنم که باید روی آنچه می خواهم، تمرکز کنم و بجای مشکلات بیشتر، به راه حل ها فکر کنم. به خاطر آوردم هیچ مشکلی نمی تواند روی همه ی زندگی من اثر بگذارد، گرچه ممکن است اکنون اینطور به نظر بیاید. او در ادامه می گوید: تصمیم گرفتم به دلیل مشکلات مادی و ناکامی های عاطفی همه ی زندگی را مصیبت بار و تباه شده ندانم. فهمیدم که اشکالی متوجه من نیست فقط کمی از زندگی عقب مانده ام. دریافتم که اگر به پرورش دانه هایی که کاشته ام ادامه دهم، زمستان زندگی را پشت سر خواهم گذاشت و به بهار می رسم. من همچنین فهمیدم که احمقانه است که از انجام کارهای یکسان نتیجه ی متفاوت داشته باشیم. من باید کار جدید را آزمایش می کردم و آنقدر ادامه می دادم تا به نتیجه ی دلخواه برسم.

تنها راه انجام دادن کارهای عظیم، دوست داشتن کاری است که می کنید. اگر تا الان آن را پیدا نکردید، به گشتن تان ادامه دهید و تا زمانی که آن را پیدا نکردید، متوقف نشوید. ( استیو جابز ) شما باید بلافاصله روی کارهایی که می توانید امروز انجام دهید تمرکز کنید، حتی اگر کوچک و کم اهمیت باشند. بسیاری از افراد به این نکته ی ساده عمل نمی کنند زیرا ترس از شکست دست و پای آن ها را می بندد.

اگر اعتماد به نفسی در کار نباشد، اگر تضمین و اطمینان خاطری وجود نداشته باشد، شجاعتی در کار نخواهد بود. اگر بدانیم از عهده ی کاری که متقبل شده ایم بر می آییم، نیمی از راه را طی کرده ایم. (آریزن سوئیت ماردن) کار بزرگ ما این نیست که ببینیم از دور چه کورسویی دیده می شود، کار بزرگ این است که آنچه را در نزدیک خود در اختیار داریم مورد استفاده قرار بدهیم. (توماس کارلایل)
 
علاوه بر داشتن برنامه منظم و منسجم و آگاهی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، ایجاد انگیزه درس خواندن در دانش آموزان بسیار مهم است.
 

راه های ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای کنکور

یکی از راه های ایجاد انگیزه در دانش آموزان تغییر باورهای ذهنی آن ها است. برای تاثیر جملات انگیزشی برای موفقیت در کنکور، گاهی نیاز است که داوطلبان باورهای ذهنی خود را نیز تغییر دهند. همه باید این قضیه را قبول کنیم که بسیاری اوقات وقایعی اتفاق می افتد که در کنترل ما نیست. مثلا بروز یک بیماری، ضعیف شدن محیط آموزشی مدرسه به دلیل تغییرات ساختاری در سال کنکور و اخذ نمرات پایین متعدد در یک درس مهم. در این موارد گاهی همه ی سعی خود را می کنیم تا مشکل پیش آمده را جبران کنیم. وقتی راه تازه ای امتحان می کنیم اما باز هم نتیجه نمی دهد، اغلب می ترسیم و چون نمی خواهیم متحمل رنج و ناراحتی شویم، دوباره سعی کنیم. هیچکس دوست ندارد شکست بخورد و یا بعد از زحمت فراوان، حاصل کارش ناامیدی باشد. هنگام ناراحتی و مشکلات، مهم این است که شما بتوانید با انگیزه و تلاش به مسیر خود ادامه دهید. 

می توانید از همین امروز با تغییر دادن افکار و رفتار همه چیز را در زندگی خود تغییر دهید. همواره این جمله را با خود تکرار کنید که من دلسرد نمی شوم. دست کشیدن از هر اقدام اشتباه، گامی به جلو محسوب می شود. اگر یک کتاب را می خوانید و متوجه نمی شوید، شاید با عوض کردن کتاب آموزشی و یا گنجاندن ۳۰ دقیقه مطالعه ی مفاهیم پایه بتوانید خود را علاقه مند کرده و به تدریج نمرات بالاتری کسب نمایید. اولین گام برای ایجاد تحول، خلاص شدن از این باور منفی است که شما هیچ کاری نمی توانید بکنید.
  
چگونه می توان از این باور رها شد؟ اغلب مردم می گویند کاری را نمی توانند انجام دهند، زیرا در گذشته سعی کرده اند ولی موفق نشده اند. اما این افراد باید بدانند که دیروز مهم نیست. آنچه اکنون انجام می دهند مهم است. عده ی زیادی هستند که رو به جلو می رانند، اما هدایتگر آن ها آینه ای است که پشت سر آن ها را نشان می دهد. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید باید بدانید که تصادف خواهید کرد. شما باید به آنچه امروز می توانید انجام دهید توجه کنید تا اوضاع را بهبود بخشید.

ادامه دارد…

منابع:
 درس هایی برای موفقیت، آنتونی رابینز، مترجم: سهیلا بیات مختاری، انتشارات کتاب درمانی
برنامه ی پرواز (راز حقیقی موفقیت)، برایان تریسی، مهدی قراچه داغی، انتشارات ذهن آویز

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود