ناراحتی های جسمانی کودک هشت ساله

0 96

ناراحتی های جسمانی کودک هشت ساله

سلامتی بدن می تواند سلامتی روح را به همراه داشته باشد. چه چیزهایی برای سلامتی کودک مهم است؟ چه چیزهایی به سلامتی او آسیب می زند؟ با ما همراه باشید تا در مورد کودک هشت ساله تان پاسخ این سئوالات را بدهیم.

ناراحتی های جسمانی کودک هشت ساله
ناراحتی های جسمانی کودک هشت ساله

انقباض خفیف دائمی عضلات که در ۸ سالگی بیشتر متداول است مربوط به وقتی است که کودک را به انجام کاری که دوست ندارد و یا قادر به انجام آن نیست بنمایند.

ناراحتی های جسمانی کودک هشت ساله

سلامتی و ناراحتیهای جسمی

کودک ۸ ساله بیشتر سر کلاس درس حاضر می شود و این ثابت می کند که او در وضع سلامتی جسمی خوبی است. چنانچه زکام باشد معمولا بیش از دو روز طول نمیک شد، حتی اگر تبش به سرعت بالارود، از این بنیه برخوردار است که سریعا چالش بهبود یابد. این اولین بار است که می توان گفت بعضی کودکان «اندکی» مریض هستند. گاهی پیش می آید که کودکی از گلو درد شکایت نماید، بدون اینکه هیچگونه مشکلی در پی داشته باشد، زکام و آسم در بعضی کودکان دوباره ظاهر می شود در صورتی که از سن ۶ سالگی، سابقه نداشته است. کودک ۸ ساله کمتر از بچه های کوچکتر به بیمار های مسری مبتلا می شود و خیلی سریع از آن بهبود می یابد. کودک ۸ ساله معمولا خیلی کمتر از ۷ سالگی خسته می شود. اگرچه وی مقاوم تر است ولی دوباره ممکن است دچار حساسیت روده ای مانند ۶ سالگی شود او گاهی مانند ۷ سالگی از چشم درد رنج برده و از سردرد وقتی که خیلی تحریک شده باشد، شکایت دارد.
در این سن، بسیاری مرگ و میرها به علت حوادث وجود دارد: حوادث اتومبیل، سقوط از بلندی و غرق شدن. کودک ۸ ساله از این حد و مرزها مانند کودک ۴ ساله می گذرد. او آماده اجرا و شروع به هر کاری است. او احتیاط ۷ سالگی اش را از دست داده است و توقع و انتظار خیلی بالایی از خودش دارد. یک کودک ۸ ساله هنوز واقعا آماده دوچرخه سواری در جاده نیست، زیرا ممکن است با ماشینی تصادف نماید. در حال افتادن معمولا با پاها به زمین می افتد و بنابراین ممکن است پایش بشکند.
 

انقباض خفیف دائمی عضلات

 آنچه که پدران و مادران کودکان ۸ ساله بیان می کنند، اهمیت چندانی ندارد. تمام انرژی کودک به طور مشخصی به سوی فعالیت های جمعی و فعالیت های فکری سوق داده شده که در حال حاضر به نحو خوبی کنترل شده یا حداقل کم و بیش می داند چگونه صورت دهد، بعضی از پسران عادت دارند زیر شلواریشان را از طرف جلو بکشند، یا سرین خود را بخارانند، این نوع رفتار برای پدران و مادران ناراحت کننده می باشد، زیر لباسهایی که کمتر تنگ باشد خیلی چیزها را آسان می کند ولی غالبأ کودک را می بایست از وضعیتی که در اجتماع دارد، دور نگهداشت .
انقباض خفیف دائمی عضلات که در ۸ سالگی بیشتر متداول است مربوط به وقتی است که کودک را به انجام کاری که دوست ندارد و یا قادر به انجام آن نیست بنمایند.
نیاز به ادرار کردن وقتی است که کودک به زحمت شروع به پاک کردن ظروف می کند، در این موقع کودک کار خود را متوقف کرده و به توالت می رود. یک درس مشکل مدرسه ، موجب زیاد شدن حجم مثانه در زمان کوتاهی می شود، این عکس العمل مثانه یک تعریق داخلی و القا شده از نظر هیجان و اضطراب می باشد و این یک بهانه ساده ای نیست، همانطور که مقدار زیاد ترشح در پی آن، نشان می دهد. خنده شدید نیز ممکن است باعث ریزش ناخواسته ادرار گردد. پسران به ویژه شروع به کمی مکیدن شستشان در ۸ سالگی می کنند. چنانچه کودک در ۶ سالگی توجه زیادی می کرد که مکیدن شستش را از افراد بالغ مخفی نگاه دارد و در ۷ سالگی واقعأ سعی کرده که با کمک بزرگترها این عادت را ترک کند. در ۸ سالگی پیش می آید که در این باره کمی بی شرم بوده و ناراحتی یا خجالتی نشان نمی دهد. او تمایل دارد شستش را هنگام خواندن، گوش کردن رادیو، قبل از به خواب رفتن یا هنگام بیدار شدن، بنکد ولی نه به طور متوالی که بتوان اقدامات خاصی را برای پیشگیری آن اتخاذ کرد.

منبع: کتاب «روان شناسی کودک»
نویسنده: آرنولدژسل، اف-ال ایلگ

 
 
 

بیشتر بخوانید:
لباس پوشیدن کودک هشت ساله
توالت و حمام رفتن کودک هشت ساله
خواب کودک هشت ساله 
نقش بازی های ورزشی در زندگی کودکان(بخش اول)
فعالیت های جسمانی کودک ۸ ساله 

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود