مجله اینترنتی

مواد غذایی که برای روده مضر هستند (بخش دوم)

0 3

4 دقیقه

مواد غذایی که برای روده مضر هستند (بخش دوم)

- این تابستون سرگرمی -

روده سالم برای شادابی و سلامتی ضروری است. اما همانطور که آن متوقف می شود، در حدود یک سوم از افراد امروزه به نوعی دارای مشکل گوارشی به صورت هفتگی یا ماهانه می باشند. همانطور که معلوم است، بسیاری از راحتی در ارتباط با زندگی مدرن در واقع از بین برنده سلامت روده است.

مواد غذایی که برای روده مضر هستند (بخش دوم)
مواد غذایی که برای روده مضر هستند (بخش دوم)

استرس واقعا سمی است. استرس مزمن باعث می شود که بدن شما ترشح IgA کمتری داشته باشد که یکی از اولین خطوط دفاع ایمنی بدن است.
مواد غذایی که برای روده مضر هستند (بخش دوم)

GMO ها

یک مطالعه در سال ۲۰۱۳ در ژورنال سیستم های ارگانیک منتشر شد که دریافت که مصرف غذای مهندسی ژنتیک شده دارای احتمال بیشتری برای رنج بردن درد شکمی شدید ملتهب شده است. بطوری که آیا این برای افراد بسیاری رخ داده است؟ گلیفوسیت، ماده فعال در رانداپ است که به سمت اسپری کشاورزی غیرارگانیک شیمیایی در محصولات GMO حرکت می نماید. این ماده در داخل گیاه است که دولت ایالات متحده آن را حفظ می کند تا محدوده مجاز در مواد غذایی ما را افزایش دهد.
این اخبار بدی برای روده شما است زیرا گلیفوسیت همچنین مانند یک ماده ضد میکروبی عمل می نماید که مانند یک کشنده قوی باکتری ها در روده عمل می کند، از بین بردن میکروفلورها مفید است که ما را از بیماری محافظت می کند. چه چیزی باقی می ماند؟ پاتوژن های مضر مانند سالمونلا و باکتری اشریشیاکلی باقی می مانند.
نکته کارشناس: تعدادی از شیوه ها از GMOs برای خوردن غذاهای ارگانیک جلوگیری می کنند. در صورتی که این امکانپذیر نباشد، از خوردن غذاهای فرآوری شده غیرارگانیک اجتناب نمایید. حداقل یکی از رایج ترین مواد GMO از ذرت، سویا، روغن پنبه یا کلزا تشکیل شده است.
 

دارو های غیراستروئیدی 

با توجه به بیان لیپسکی، مصرف داروهای غیراستروئیدی (NSAID) مانند آدویل، آسپرین و موترین بطور منظم به دیواره روده آسیب می زند و امکان می دهد که میکروب ها و ذرات جزئی غذا هضم شوند و سموم را وارد جریان خون می کند (این به عنوان “سوراخ شدن (نشست) دستگاه گوارش” شناخته می شود)، NSAID ها درد را با مسدود کردن ایکوزانوئیدهای و سیتوکین هایی مسدود می نمایند که التهاب را گسترش می دهند. لیپسکی بیان می کند که ” اما آنها همچنین از جذب موادی که سلامت را ارتقا می دهند، جلوگیری می کنند”. با انجام این کار، بدن امکان سلامت، رشد و ترمیمسلول های روده را نمی دهد”.
نکته متخصص: لیپسکی بیان می کند که NSAID ها برای درد موقتی مشکلی ندارند. اما اگر شما دچار درد مزمن هستید، بدنبال علل ریشه ای آن باشید. او همچنین اضافه می نماید که ” سوراخ شدن دستگاه گوارش اغلب نقش بزرگی در درد سیستماتیک در بدن ایفا می نماید”.
بسیاری از مشتریان که شرایط آرتریت یا خودایمنی دارند، زمانی که آنها سلامت روده را بهبود می دهند یا به سمت حذف یک رژیم غذایی می روند، اغلب درد از بین نمی رود و فقط در چند هفته می باشد.”
 

آنتی بیوتیک ها

هیچ انکاری وجود ندارد که آنتی بیوتیک جان میلیون ها نفر را نجات داده است. با این حال، آنها میکروب های مفید بدن شما را حاصل نمی نمایند و دارای عبور آزاد می باشند زمانی که وارد دستگاه گوارش شما می شوند، بطوری که این داروها اغلب “میکروب های مفید” در روده شما را می کشند که بیش از حد به سیستم ایمنی بدن و سلامت روده شما آسیب وارد می کنند.
نکته متخصص: لیپسکی پیشنهاد نمود که در حالیکه شما آنتی بیوتیک مصرف می کنید، یک محصول حاوی ساکارومیسس های بولاردی، مانند فلوراستور را در نظر گیرید و سپس به مدت دو هفته پس از پایان آنتی بیوتیک ها آن را ادامه دهید. این ماده یک مخمر نان است و از رشد بیش از حد مخمر جلوگیری می نماید در حالی که میکروبیوم روده را استقرار مجدد می نماید. نتیجه انتهایی چیست؟ این کمک می کند که خطر ابتلا به اسهال و عوارض دیگر ناشی از استفاده از آنتی بیوتیک کاهش یابد. اگر شما ترجیح می دهید که مکمل های پروبیوتیک را مصرف نمایید. مطمئن شوید که شما آن ها را صرفا در بین دوز آنتی بیوتیک مصرف می کنید و همراه آنتی بیوتیک مصرف نمی شوند (آنتی بیوتیک بلافاصله آنها را خواهد کشت اگر شما همزمان مصرف نمایید).
 

استرس مزمن

استرس واقعا سمی است. استرس مزمن باعث می شود که بدن شما ترشح IgA کمتری داشته باشد که یکی از اولین خطوط دفاع ایمنی بدن است. این ماده همچنین تولید DHEA که یک ویتامین و هورمون ضد استرس آدرنال است را تسهیل می نماید. همچنین بدن شما به کاهش و افزایش هضم واکنش می دهد که باعث کاهش جریان خون به اندام های گوارشی و تولید متابولیت های سمی می گردد.
نکته متخصص: مدیتیشن به برطرف نمودن استرس بطور طبیعی کمک می نمایند.
 

بی خوابی شبانه

لیپسکی بیان می کند که گاهی اوقات شما بدن خود را از زمان خواب مورد نیاز برای بازیابی فعالیت بدنی محروم می نمایید. کمبود خواب منجر به استرس و سطوح کورتیزول بیشتر می شود که با دستگاه گوارش در ارتباط است. خواب کمتر از ۷ یا ۸ ساعت در شب همچنین ما را از چرخه خواب آرامش بخش / پاراسمپاتیک محروم می نماید که برای بازیابی انرژی بافت روده بطور کامل می باشد.
نکته متخصص: درجه حرارت اتاق خود را در زیر ۷۰ درجه نگه دارید تا اتاق خواب شما درجه حرارت مناسب خواب داشته باشد. عدم نیاز به فرآیند سرد کردن در شب، انتشار هورمون های ملاتونین و هورمون رشد را مختل می نماید. با توجه به بررسی دولت، بسیاری از ما کمتر از یک ساعت خواب بهینه داریم. شما در هر شب به مدت دو هفته یک ساعت خواب بیشتر داشته باشید و مشاهده کنید که در این صورت چه تفاوتی در احساس شما ایجاد می شود.

منبع : سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
به سلامت روده خود اهمیت دهید
تاثیر ورزش بر سلامت روده ها
۷ علامت روده ناسالم
تاثیر ماست بر سلامت روده
روده سالم با این چند اصل مهم 
پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود