ویژگی های مادران شاد و موفق

0 408

ویژگی های مادران شاد و موفق

مادران شاد عادت‌ها و رفتار‌های مثبت و مفیدی دارند که آنها را از سایر والدین جدا می‌کند. این مادر‌ها به تقویت روحیه و سلامت جسم و روان خود بیشتر توجه می‌کنند. همچنین سعی می‌کنند با یادگیری و به کارگیری روش‌های علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی خود، الگوی یک مادر سر‌زنده و قوی باشند. در ادامه شما را با عادات خوب مادران شاد و موفق بیشتر آشنا می‌کنیم.

ویژگی های مادران شاد و موفق
ویژگی های مادران شاد و موفق

مادران شاد، ارتباطات و تعاملات اجتماعی خوب و خاطره‌انگیزی با همسایه‌ها، دوستان و اطرافیان خود دارند.
 
چکیده : مادران شاد عادت‌ها و رفتار‌های مثبت و مفیدی دارند که آنها را از سایر والدین جدا می‌کند. این مادر‌ها به تقویت روحیه و سلامت جسم و روان خود  بیشتر توجه می‌کنند. همچنین سعی می‌کنند با یادگیری و به کارگیری روش‌های علمی و افزایش اطلاعات و آگاهی خود، الگوی یک مادر سر‌زنده و قوی باشند. در ادامه شما را با عادات خوب مادران شاد و موفق بیشتر آشنا می‌کنیم.

تعداد کلمات ۱۱۰۷ / تخمین زمان مطالعه ۶ دقیقه

ویژگی های مادران شاد و موفق

۱. مادران شاد ؛ از دیگران تقاضای کمک کنید

مادران شاد و سرزنده همیشه از اطرافیان و دوستان خود برای نگهداری کودکان شان درخواست کمک می‌کنند. اما مادرانی که بیش از حد فداکار یا غمگین هستند، نمی‌توانند از تعطیلات آخر هفته‌ی خود به اندازه‌ی کافی لذت ببرند. مادران عبوس و بد خلق نمی‌توانند برای نگهداری بچه‌ها یک پرستار بچه یا دوست صمیمی و نزدیک پیدا کنند و روز‌های شاد تعطیلات را به راحتی از دست می‌دهند، اما مادران خوش‌ برخورد از تقاضای کمک برای نگهداری بچه‌ها نمی‌ترسند.
 

۲. از طبیعت لذت ببرید

برای دقایقی هم که شده از خانه بیرون بروید. هوای تازه، نور خورشید و زیبایی‌های طبیعت تاثیرات مثبتی روی خلق و خوی مادران دارد. می‌توانید زمانی که کالسکه‌ی بچه را هل می‌دهید یا کودک تان در حال تاب سواری است، به تقویت روحیه‌ی خودتان هم فکر کنید. وقتی کودک تان را برای بازی بیرون می‌برید، با مادران دیگری که در اطراف تان می‌بینید، سرگرم صحبت شوید و لذت ببرید.
 

۳. سرگرمی‌های جذاب و خارق ‌ترتیب دهید

برای لحظاتی هم که شده خودتان را از کار‌های خانه فارغ کنید. گذر زمان، ساعت و  وظایف خانه‌داری را فراموش کنید. در غروب آفتاب به ساحل بروید و با قلعه‌های شنی بازی کنید. بعد از بازی، حتما خودتان را بابت صرف وقت زیاد برای شستن ظرف‌ها و نظافت خانه سرزنش می‌کنید.
 

۴. فعال و پر انرژی باشید

مادران شاد همیشه دوست دارند که سرشان شلوغ باشد و با انرژی زیاد کار‌های روزمره را انجام دهند. همزمان که فعالیت‌های روزانه را انجام می‌دهید لبخند بزنید و انرژی مثبت آن را به همسر و کودکان تان منتقل کنید.
 

۵. خواب کافی داشته باشید

شاید زمانی که فرزندتان در دوران نوزادی به سر می‌برد، خودتان را از خواب کافی و مورد نیاز محروم کرده باشید. اما به مرور متوجه می‌شوید نداشتن هشت ساعت خواب، چه ضرر‌های جبران‌ناپذیری برای روحیه، روان و روند فعالیت‌های شما دارد. یک کاسه جو دو سر و موز را جایگزین سه فنجان قهوه‌ کنید و نتایج مثبت آن را ببنید.
 

۶. تناسب اندام داشته باشید

یکی از عادت‌های همیشگی و ثابت مادران شاد ورزش کردن است. انجام تمرین‌های ورزشی به مرور باعث تخلیه‌ی احساس ناراحتی، افسردگی و خشم می‌شود. داشتن تناسب اندام به شما اعتماد به نفس می‌دهد. احساس دلپذیر و خوشایندی را که بعد از یک دوره‌ی کوتاه انجام تمرین‌های ورزشی خواهید داشت، هرگز از یاد نمی‌برید.
 

۷. مدیریت زمان داشته باشید

برای وقت و زمان خود ارزش قائل شوید. شاید بتوانید ساعات آخر شب را به جای بازی کردن با کودکتان به یک حمام گرم همراه با خواندن یک مجله‌ی جذاب و سرگرم‌کننده اختصاص دهید.
 

۸. با اطرافیان خود ارتباط صمیمانه‌ای داشته باشید

مادران شاد، ارتباطات و تعاملات اجتماعی خوب و خاطره‌انگیزی با همسایه‌ها، دوستان و اطرافیان خود دارند. به عنوان یک مادر شاد و اجتماعی، پیشنهاد‌ها و هدیه‌های غافلگیر‌کننده‌ای برای دوستان خود داشته باشید. مثلا پیشنهاد دوچرخه‌سواری به دوست قدیمی خود دهید یا به مناسبت تولد فرزند جدید دوستتان با پختن لازانیا او را خوشحال کنید.
 

۹.  خودتان را دوست داشته باشید

مادران شاد هرگز خودشان و شرایط زندگی‌شان را با سایر خانواده‌ها مقایسه نمی‌کنند. خانه، ماشین و فرزندان سایر خانواده‌ها هرگز باعث حسادت آنها نمی‌شود. به عنوان یک مادر شاد و محبوب، خودتان را آنگونه که هستید، دوست داشته باشید.
 

۱۰. با سایر مادر‌ها در ارتباط باشید

مادران شاد همیشه سعی می‌کنند با دوستانی در ارتباط باشند که آنها هم به تازگی مادر شده‌اند، یا تجربه‌ی مادر شدن را دارند. اینکه  می‌توانید از مسائل خیلی کوچک تا مشکلات بحرانی و تجربیات مشترک خود را با سایر مادر‌ها در میان بگذارید، تا حدود زیادی از بار فشار‌های روانی شما می‌کاهد.
 

۱۱.  به خودتان انرژی دهید

مادران شاد همیشه به فکر خوشحال کردن خودشان هستند. آنها زمانی که شخص دیگری به فکرشان نیست، به خودشان هدیه می‌دهند. به عنوان یک مادر شاد برای خودتان گل بخرید و ترتیب یک نهار دو نفره دهید و شوهرتان را غافلگیر کنید.
 

۱۲. قوانین را زیر پا بگذارید

زیر پا گذاشتن قوانین، یک روش خوب برای مادرانی است که خود را با قوانین دست و پا گیر محدود می‌کنند. مادران شاد معمولا افرادی هستند که اجازه‌ی کمی شیطنت و آزادی عمل بیشتری به فرزندان شان می‌دهند.
 

۱۳. خواهر‌ها و برادرها را از هم جدا کنید

گاهی خواهر‌ها و برادر‌ها را از هم جدا کنید و زمان مشخصی را به هر کدام از آنها اختصاص دهید. البته باید احتیاط کنید که این عمل شما باعث ایجاد حس رقابت و کینه در بین خواهر‌ها و برادرها نشود.
 

۱۴. نگاه تان به آینده باشد

زمانی که خستگی بیش از حد یا مشکلات در حال از پا در آوردن شما هستند، فقط کافیست به خودتان بگویید: این نیز بگذرد. شما باید به خودتان بگویید که مشکلات سخت و شرایط بحرانی برای همیشه باقی نمی‌مانند. در مواقع ناراحت‌کننده، خونسردی خود را حفظ کنید و با یادآوری خاطرات خوشایند خودتان را آرام کنید.
 

۱۵. ببخشید و فراموش کنید

همه‌ی ما می‌خواهیم برای همیشه با ایده‌آل‌های والدین مان زندگی کنیم و قواعد و باور‌های آنان را در هر زمانی و نسبت به فرزندان مان اجرا کنیم. ولی حالا زمان شکستن قواعد و مرز‌های محدود کننده است. هرگز نباید خودتان را بابت اینکه مشابه دستورات و طرز فکر والدین خود عمل نکرده‌اید، سرزنش کنید.
 

۱۶. از ته دل بخندید

بچه‌ها عاشق دیدن لبخند مادران خود هستند. خندیدن باعث تولید هورمون شادی آور سروتونین در مغز می‌شود. کودکان با دیدن لبخند شما، می‌خندند و غرق در شادی می‌شوند.
 

۱۷. فرزندتان را در آغوش بگیرید

یکی از عادت‌های مادران شاد در آغوش گرفتن کودکان است.در اغوش گرفتن کودکان به آنها احساس امنیت و آرامش می‌دهد و عزت‌نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد. در آغوش گرفتن کودکان نقش موثری در رشد ذهنی و عاطفی کودکان دارد و حتی باعث افزایش ضریب هوشی آنان هم می‌شود. با این هفده عادت خوب و پسندیده پنجره‌ی تازه‌ای به روی کودکان و سایر اعضای خانواده‌ی خود باز کنید و از نتایج شگفت‌انگیز آن بهره‌مند شوید.

منبع : سایت کودتک

بیشتر بخوانید :
مهارت‌های زندگی ؛ زنان با نشاط در خانواده شاد
شادابی مادران، نشاط خانواده را در پی دارد
نقش «مادر» در تثبیت جایگاه پدر در خانواده
عوامل شادی بخش در زندگی از منظر اسلام
ارزش نقش مادری و تربیت فرزند
جایگاه مادر در اندیشه اسلامی
نقش مادر در تربیت کودک

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود