چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش سوم)

0 3

تخفیف باران تولد یکسالگی نصرینو

چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش سوم)

تنها ماندن به هنگام یک حمله عصبی وحشتناک است؛ بنابراین دوست خود را در این موقعیت تنها نگذارید، او را تحت فشار نگذارید، سطح استرس وی را با دادن آرامش به حداقل برسانید و از تکنینک­ های مختلف برای کمک به بازگرداندن تنفس او به حالت عادی استفاده کنید.

چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش سوم)
چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش سوم)

بازیابی کنترل تنفس فرد مبتلا به حمله عصبی، به حذف علائم و آرام کردن آن‌ها کمک خواهد کرد.
 
چکیده: تنها ماندن به هنگام یک حمله عصبی وحشتناک است؛ بنابراین دوست خود را در این موقعیت تنها نگذارید، او را تحت فشار نگذارید، سطح استرس وی را با دادن آرامش به حداقل برسانید و از تکنینک­ های مختلف برای کمک به بازگرداندن تنفس او به حالت عادی استفاده کنید.

تعداد کلمات ۷۷۵ /  تخمین زمان مطالعه ۴ دقیقه


چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟
۵٫ فرد را تحت‌فشار قرار ندهید.

زمان آن نیست که فرد به دنبال پاسخ باشد و یا کارهایی را انجام دهد که اضطرابش را بدتر کند. سطح استرس را با دادن آرامش به حداقل برسانید و به آن‌ها اجازه دهید به آرامش برسند. اصرار نکنید که بفهمند چه چیزی باعث بدتر شدن حمله عصبی آن‌ها می‌شود، این کار فقط اوضاع را وخیم‌تر می‌کند.
اگر آن‌ها می‌خواهند توضیح دهند که چرا این واکنش‌ها را از خود نشان می‌دهند، به‌دقت به حرف‌هایشان گوش دهید. قضاوتشان نکنید، فقط گوش کنید و بگذارید آن‌ها صحبت کنند.

۶٫ آن‌ها را تشویق کنید که تنفس خود را کنترل کنند.
بازیابی کنترل تنفس آن‌ها به حذف علائم و آرام کردن آن‌ها کمک خواهد کرد. بسیاری از مردم با سرعت نفس می‌کشند و برخی نفس‌ها را در سینه حبس می‌کنند. این کار باعث کاهش دریافت اکسیژن می‌شود و درنتیجه منجر به تپش قلب می‌شود.

از تکنینک­ های زیر برای کمک به بازگرداندن تنفس آن‌ها به حالت عادی استفاده کنید:
نفس‌های شان را بشمارید. یک‌راه برای کمک به آن‌ها این است که از فرد بخواهید با شمارش شما نفس بکشد. با شمردن با صدای بلند شروع کنید، فرد را تشویق کنید که با ۲ شماره نفس بگیرند و با ۲ شماره هوا را بیرون دهند، به‌تدریج ۲ شماره را به ۴ و سپس به ۶ افزایش دهید تا زمانی که سرعت نفس آن‌ها کاهش یابد و تنظیم شود.
از آن‌ها بخواهید که درون یک کیسه کاغذی بدمد. اگر فرد پذیرفت، یک کیسه کاغذی به او بدهید؛ اما آگاه باشید که برای برخی افراد، خود کیسه کاغذی ممکن است یک عامل ترس باشد، به‌خصوص اگر آن‌ها تجربه بدی از کیسه کاغذی، در طول حملات عصبی قبلی داشته باشند.
ازآنجاکه این کار برای جلوگیری از نفس‌نفس زدن انجام می‌شود، اگر باکسی سروکار دارید که خودش نفسش را کنترل می‌کند و به هنگام حمله عصبی تنفس منظمی دارد، ممکن است این کار ضروری نباشد. اگر لازم بود، این کار باید به‌طور متناوب و حدود ۱۰ نفس در داخل و خارج از کیسه انجام شود و پس‌ازآن بدون کیسه برای ۱۵ ثانیه نفس بکشد. اگر میزان تنفس در کیسه بیش‌ازحد باشد، سطح دی‌اکسید کربن بالا و سطح اکسیژن پایین می‌آید و باعث مشکلات جدی دیگری خواهد شد.
آن‌ها را وادار کنید که از طریق بینی نفس بگیرند و از طریق دهان خالی کنند و نفس خود را به‌گونه‌ای که انگار بادکنک باد می‌کنند، بیرون بدهند. شما نیز این کار را همراه آن‌ها انجام دهید.

۷٫ آن‌ها را خنک نگه‌دارید.
بسیاری از حملات عصبی می‌توانند بااحساس گرما، به‌ویژه در اطراف گردن و صورت همراه شوند. یک جسم سرد، به‌طور ایدئال یک دستمال حمام مرطوب، اغلب می‌تواند به حداقل رساندن این علائم و کاهش شدت حمله کمک کند.

۸٫ آن‌ها را تنها نگذارید. تا زمانی که از این حمله تمام بشود، نزد آن‌ها بمانید.
هرگز فردی را که برای نفس کشیدن تقلا می‌کند رها نکنید. فردی که یک حمله عصبی را تجربه می‌کند ممکن است به نظر بی‌ادبی کند، اما درک کنید که آن‌ها چه چیزی را تجربه می‌کنند و صبر کنید تا به حالت عادی بازگردند. از آن‌ها بپرسید درگذشته برای مقابله با این حمله چه‌کار کرده‌اند و آخرین بار چه زمانی آن‌ها داروهایشان را مصرف کرده‌اند.
حتی اگر تمام این چیزها کمکی به آن‌ها نکند، بدانید که وجود شما برای آن‌ها یک نوع حواس‌پرتی به‌حساب می‌آید. اگر تنها بودند، تنها چیزی که داشتند، خودشان و افکارشان بود. بودن شما در اینجا مفید است، چراکه آن‌ها را در دنیای واقعی نگه می‌دارید. تنها بودن به هنگام یک حمله عصبی وحشتناک است؛ اما اگر در مکان عمومی هستید، اطمینان حاصل کنید که مردم از شما فاصله خوبی داشته باشند. ممکن است قصد آن‌ها کمک باشد، اما شلوغ بودن محیط، اوضاع را بدتر می‌کند.

۹٫ صبور باشید.
اگرچه ممکن است به نظر برسد این ماجرا تا ابد طول می‌کشد (حتی برای شما – به‌خصوص برای آن‌ها)، اما به‌زودی تمام خواهد شد. حملات عصبی عموماً در حدود ۱۰ دقیقه به اوج خود می‌رسند و با کاهش تدریجی و سیر ثابت به پایان می‌رسند.
بااین‌حال، حملات عصبی ضعیف‌تر بیشتر طول می‌کشند. گفته می‌شود که فرد برای غلبه بر این نوع حملات بهتر عمل خواهد کرد، بنابراین مسئله زمان، اهمیت کمتری دارد.

منبع:https://www.wikihow.com/Help-Someone-Having-a-Panic-Attack
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید:
چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش اول)
چگونه به کسی که دچار حمله عصبی شده کمک کنیم؟ (بخش دوم)
دردهای عصبی چه جور دردی هستند؟
حمله وحشت‌زدگی چیست؟ 
کاهش فشار عصبی ناشی از کار

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود