۵ گام اساسی تا سبک زندگی سالم

0 70

۵ گام اساسی تا سبک زندگی سالم

داشتن یک سبک زندگی سالم و متعادل در گرو پنج گام اساسی است؛ ورزش منظم و روزانه، رژیم غذایی متعادل و سالم، خواب و استراحت کافی، ترک سیگار و اجنتناب از نوشیدنی‌های الکلی. با ما همراه باشید.

5 گام اساسی تا سبک زندگی سالم
۵ گام اساسی تا سبک زندگی سالم

 ترک سیگار فواید زیادی برای سلامت جسم و روان شما به همراه دارد.
چکیده : داشتن یک سبک زندگی سالم و متعادل در گرو پنج گام اساسی است؛ ورزش منظم و روزانه، رژیم غذایی متعادل و سالم، خواب و استراحت کافی، ترک سیگار و اجنتناب از نوشیدنی‌های الکلی. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات ۶۲۱ /  تخمین زمان مطالعه ۳ دقیقه

5 گام اساسی تا سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالمی را اتخاذ کنید

۱٫ به‌صورت منظم و روزانه ورزش کنید. مطالعات نشان داده است که ورزش منظم اضطراب روزمره را تسکین می‌دهد و همچنین به درمان اختلالات اضطراب کمک می‌کند. ورزش به سلامت روحی و جسمی شما کمک شایانی می‌کند. ورزش‌های قلبی و عروقی مانند دویدن یا دوچرخه‌سواری و همچنین دیگر تمرینات بدن‌سازی، همگی به هدف کاهش اضطراب کمک می‌کنند.
اگر خود فکر کردن به ورزش، شما را نگران و مضطرب می‌کند، سعی کنید فعالیت بدنی کم را به کارهای روزمره خود اضافه کنید. شما مجبور نیستید ورزش‌های تیمی انجام دهید و یا به باشگاه ملحق شوید تا ورزش کافی داشته باشید؛ تنها پیاده‌روی در اطراف محله‌تان می‌تواند روحیه شما را ارتقا دهد و در شما ایجاد آرامش کند.

۲٫ رژیم غذایی سالم داشته باشید. همانند ورزش منظم، خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند سهم قابل‌توجهی در زندگی کم استرس داشته باشد. با داشتن انتخاب‌های مثبت و سالم در رژیم غذایی خود، می‌توانید هم از نظر فیزیکی و هم ازلحاظ عاطفی قوی‌تر شوید. مراقبت همیشگی از خودتان، عزت‌نفس شمارا افزایش خواهد داد و به شما انرژی بیشتری می‌دهد و باعث می‌شود تا کنترل بیشتری بر روی بدن خود داشته باشید. داشتن رژیم غذایی خوب، به عملکرد بدن شما کمک می‌کند.
رژیم غذایی متعادل داشته باشید که شامل گروه‌های متنوع غذایی است.
وقت گذاشتن برای پختن یک غذای سالم و خوش‌مزه در شب، می‌تواند راه خوبی برای پایان دادن به استرس در انتهای یک روز سخت باشد.

۲٫ به‌اندازه کافی استراحت کنید. میانگین میزان خواب شبانه موردنیاز برای بزرگ‌سالان بین ۷ تا ۹ ساعت است. کمبود خواب نه‌تنها باعث افزایش استرس می‌شود، بلکه محرومیت مزمن خواب می‌تواند بر قضاوت شما، توانایی استدلال، ظاهر، میل جنسی و عملکرد شما در کار یا مدرسه آسیب برساند. با انجام کارهای زیر می‌توانید میزان خواب خود را افزایش دهید:
تعیین و رعایت یک برنامه خواب روزانه.
انجام کاری آرامش‌بخش قبل از خوابیدن، مانند مطالعه کردن و یا تمرینات تنفسی.
دستگاه‌های الکترونیکی خود را خاموش‌کنید.
خوابیدن در یک محیط راحت.
اجتناب از مصرف الکل و کافئین که می‌تواند باعث اختلال در خواب شود.

۳٫ از مصرف الکل پرهیز کنید. اجتناب از نوشیدن الکل می‌تواند به شما کمک کند که ازلحاظ عاطفی سالم باشید. نوشیدن الکل شاید در مواقع استرس، وسوسه‌انگیز باشد، اما در صورت مصرف می‌تواند احساسات شمارا تشدید کند و باعث عصبانیت و پرخاش شما شود
اگر احساس می‌کنید مصرف الکل برایتان به مسئله‌ای جدی تبدیل‌شده است، باید با پزشک خود صحبت کنید.

۴٫ سیگار را ترک کنید. اگر فردی سیگاری هستید، کم کردن یا ترک کردن آن کمک می‌کند تا استرس و اضطراب خود را کاهش دهید، همچنین به شما دیدگاه مثبت‌تری نسبت به زندگی می‌دهد. ترک سیگار نه‌تنها مزایای شناخته‌شده‌ای برای سلامت جسمانی شما دارد، بلکه فواید زیادی برای سلامت روان شما نیز به همراه دارد. باوجوداین افسانه که سیگار باعث آرامش شما می‌شود، درواقع اضطراب و تنش را افزایش می‌دهد.
سیگاری‌ها به‌احتمال‌زیاد دچار افسردگی و یا اختلال اضطراب می‌شوند. کاهش و ترک آن، روحیه شمارا در بلندمدت بهبود خواهد بخشید.
این کار همچنین باعث صرفه‌جویی زیادی در پول می‌شود که می‌تواند به کاهش تنش‌های مالی کمک کند. اگر روزانه ۱۰ سیگار کمتری بکشید، سالانه حدود ۱۰۰۰ پوند صرفه‌جویی خواهید کرد.

منبع: https://www.wikihow.com/Live-a-Stress-Free-Lifestyle
مترجم: داوود سرافراز

بیشتر بخوانید:
پیش به سوی سبک زندگی سالم
سبک زندگی شگفت‌انگیزی داشته باشید
در حال زندگی کنید، نه در گذشته یا آینده!
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش اول)
مقابله با اضطراب؛ تغییر سبک زندگی (بخش دوم)

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود