اصلاح فرم ایستادن با چند حرکت ساده

0 253

اصلاح فرم ایستادن با چند حرکت ساده

بد ایستادن مشکلی نیست که بتوانید در یک‌ چشم‌‌برهم‌زدن اصلاحش کنید. صبور باشید؛ رسیدن به حالت ایدئال ایستادن سال‌ها طول می‌کشد. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که در اصلاح این عادت به شما کمک می‌کنند. حالا پشت‌تان را صاف کنید و با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید.

اصلاح فرم ایستادن با چند حرکت ساده
اصلاح فرم ایستادن با چند حرکت ساده

مؤثرترین تمرین برای اصلاح حالت ایستادن شنا‌کردن است.

چکیده : بد ایستادن مشکلی نیست که بتوانید در یک‌ چشم‌‌برهم‌زدن اصلاحش کنید. صبور باشید؛ رسیدن به حالت ایدئال ایستادن سال‌ها طول می‌کشد. در این مطلب به نکاتی اشاره می‌کنیم که در اصلاح این عادت به شما کمک می‌کنند. حالا پشت‌تان را صاف کنید و با ادامه‌ی این مطلب همراه شوید.

تعداد کلمات ۸۶۰ /تخمین زمان مطالعه ۴ دقیقه

نحوه درست ایستادن

۱. یکی از بهترین روش‌ها برای درست ایستادن کنترل آن از طریق ذهن‌تان است. تصور کنید که از پشت گردن‌ تا دنبالچه‌تان (استخوان مثلثی شکلی که در انتهایی‌ترین بخش ستون فقرات قرار دارد) رشته‌ای وجود دارد که باید در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. تکنیک تصویرسازی یک روش عالی است که به درست ایستادن‌ کمک می‌کند.

۲. وزن‌تان را به‌طور مساوی بر روی دو پا توزیع کنید. همیشه شکم‌تان را به عقب بدهید. اگر نمی‌توانید این کار را به‌درستی انجام بدهید، باید تمرینی به‌نام «خلأ» را انجام بدهید. دراز بکشید یا به حالت چهاردست‌و‌پا قرار بگیرید. از طریق دهان یک دم شدید داشته باشید و نفس‌تان را نگه دارید. همزمان شکم‌تان را تا جایی که می‌توانید به عقب بدهید. ۱۵ ثانیه بشمارید، سپس عضلات‌تان را با دقت به حالت آرامش برگردانید. این تمرین را چند بار تکرار کنید.

۳. در هر شرایطی باید پشت‌تان صاف باشد. برای حالت درست ایستادن باید برای چند دقیقه‌ پشت گردن، ساق پا، باسن و تیغه‌ی شانه‌تان را در خلاف جهت به دیوار فشار بدهید. این قبیل تمرینات به شما کمک می‌کنند تا توازن حالت بدنی‌تان را بهتر حفظ کنید.

۴. مؤثرترین تمرین برای اصلاح حالت ایستادن شنا‌کردن است. زیرا شنا تمام عضلات پشت، شکم و دست‌‌ها را درگیر می‌کند. بنابراین سیستم عضلات‌تان تقویت و پشت‌تان هم صاف‌تر می‌شود. علاوه بر این بد نیست بدانید شنا کردن تأثیراتی هم بر مغز و روح شما می‌گذارد.

۵. در زمان رانندگی باید درست بنشینید. برای این‌ کار صندلی ماشین‌ را به‌گونه‌ای تنظیم کنید که بدون خم‌شدن و ایجاد فشار روی بدن‌، پایتان به پدال برسد. همواره باید گردن، پس گردن و پشت‌تان به صندلی بچسبد.

۶. نحوه‌ی خوابیدن‌ نیز بر حالت ایستادن‌ مؤثر است. بهترین حالتِ خوابیدن این است که به پهلو بخوابید و زانوهایتان کمی خم باشد. این حالت خوابیدن از تغییر شکل و واردآمدن فشار بر ستون فقرات جلوگیری می‌کند. همچنین خوابیدن به این حالت باعث می‌شود خُرخُر نکنید و راحت‌تر نفس بکشید. بهتر است بدانید پزشکان توصیه می‌کنند به پهلوی چپ بخوابید.

۷. کلاس‌های یوگا نیز به درست ایستادن کمک شایانی می‌کنند. یکی از فواید یوگا برای سلامتی کمک به آرامش عضلات و بدن‌ است. با کمک تمرینات یوگا راحت‌تر می‌توانید ستون فقرات‌تان را صاف کنید. همچنین به‌لطف یوگا می‌توانید سالم‌تر و شاداب‌تر باشید.

۸. روزتان را با حالت صاف آغاز کنید. طوری بدن خود را بکشید که انگار می‌خواهید به سقف دست بزنید و تا پایان روز پشت‌تان را صاف نگه دارید. شروع روز با حالت ایستادن مناسب، اولین قدم برای درست ایستادن است.

۹. اگر می‌توانید در حالت نشسته آشپزی کنید، همین کار را انجام بدهید. بهتر است برای آشپزی روی میز خم نشوید.

۱۰. اگر کارتان به‌گونه‌ای است که باید زمان زیادی را در روز بایستید، تلاش کنید هر ۲ ساعت چند دقیقه‌ای بنشینید. با این روش به پشت‌تان کمی استراحت می‌دهید.

۱۱. سعی کنید بر روی لبه‌ی صندلی بنشینید و پشت‌تان را در حالت آرامش قرار بدهید. این کار به کنترل خودتان نیز کمک می‌کند.

۱۲. بهترین فاصله برای ایستادن تا میز اتو ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر است. بهتر است در این فاصله قرار بگیرید و لباس‌تان را اتو کنید.

اصلاح فرم ایستادن با چند حرکت ساده

۱۳. یک راه مناسب برای آرامش پشت‌تان «کشش گربه‌ای» است. بر روی کف دستان و زانوان خود قرار بگیرید. به‌شکلی به پشت‌تان قوس بدهید که بتوانید با چانه‌ قفسه‌ی سینه‌ را لمس کنید. سپس پشت‌تان را در خلاف حالت قبلی خم کنید و چانه‌ی خود را به سمت بالا بگیرید. این تمرین را ۱۰ بار انجام بدهید. پس از آن احساس راحتی می‌کنید.

۱۴٫ به جای اینکه برای نگاه کردن به تلفن همراه سرتان را خم کنید، تلفن همراه خود را جلوی چشم‌تان بگیرید. این کار از تنش وارده بر ستون فقرات در ناحیه‌ی گردن می‌کاهد.

۱۵. زمانی‌ که خرید می‌کنید، به‌جای قراردادن وسایل در یک کیسه،‌ آنها را در دو کیسه بریزید و در دو دست خود بگیرید تا فشار وارده تقسیم شود.

۱۶. نیازی نیست تمام روز کفش پاشنه بلند بپوشید. بهتر است تا جایی که می‌توانید کفش راحتی بپوشید.

۱۷. می‌توانید یکی از تمرین‌های مدل‌ها را تمرین کنید. کتاب عریضی را روی سرتان قرار بدهید و تلاش کنید در این حالت راه بروید. این کار به بهبود نحوه‌ی ایستادن و راه‌رفتن کمک می‌کند.

۱۸. معمولا ما کیف‌مان را فقط با یکی از دستان خود حمل می‌کنیم. این کار موجب تغییر شکل ستون فقرات می‌شود. بنابراین یادتان باشد کیف‌تان را گاهی بین دستان خود جابه‌جا کنید.

۱۹. بر روی تلفن همراه‌تان زنگ هشداری بگذارید با این مضمون: پشتت را صاف کن!

۲۰. خجالت را کنار بگذارید. یکی از دلایل خم‌شدن، عدم اعتماد به نفس است. برای افراد خجالتی راحت‌تر است که در لاک خودشان باشند و زیاد جلب توجه نکنند.

زمانی که کاملا صاف بایستید و اعتماد‌ به نفس کامل داشته باشید، دیگر سایرین به کیف کهنه‌تان توجهی نمی‌کنند. در واقع شما احساس می‌کنید که چه قد بلندی دارید و تصورات مثبتی نسبت به خودتان خواهید داشت.
 

در این زمینه حتما بخوانید:
* نحوه ی نشستن و ایستادن و خوابیدن
* پشت تان را صاف نگه دارید

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود