چند نکته حیاتی قبل از انتخاب لوازم برقی برای منزل

0 3,735

ما در این مقاله به چند نکته مهم قبل از انتخاب لوازم برقی می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

این روزها لوازم خانگی برقی در هر خانه و یا حتی محل کار جایگاه خاصی پیدا کرده است. تقریباً زندگی کردن بدون لوازم برقی در این روزها غیر ممکن است و هم ما به آنها احتیاج بسیار زیادی پیدا کرده‌ایم. درواقع لوازم و  وسایل برقی نقش اهرم و دستیار ماهر را برای هر آشپز و آشپزخانه ای دارند و بدون آنها کارهای خانه بسیار سخت است.

از سوی دیگر به دلیل آنکه این لوازم با برق کار می‌کنند؛ حساسیت خاصی دارند و در صورتی که در هنگام خرید آنها وسواس به خرج ندهید در آینده دچار مشکل خواهید شد. بنابراین ما در ادامه به چند نکته مهم قبل از انتخاب لوازم برقی می‌پردازیم. با ما همراه شوید.

  1. خرید با توجه به ابعاد خانه

اولین چیزی که در خرید لوازم برقی باید دقت داشته باشید آن است که ابعاد خانه و محلی که قرار است وسیله برقی را در آن قرار دهید در نظر بگیرید. موضوعی که بین خانواده های ایرانی رواج یافته است این است که بدون توجه به این نکته که تقریباً پایه و اساس هر انتخابی است، کالای مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند در حالیکه این لوازم ممکن است در فضایی متضاد زیبا و کاربردی نباشد. شاید کالای انتخابی در نوع خود بهترین باشد اما متناسب شما و خانه و آشپزخانه نباشد.

بنابراین بهتر است در این زمینه تجملات را کنار بگذارید. یک کالای برقی در این زمینه که معمولا نامتناسب با فضا انتخاب می‌شود. تلویزیون است. شما باید صفحه تلویزیون خود را متناسب با فضای پذیرایی انتخاب کنید. در این زمینه می‌توانید از آخرین مدل تلویزیون جی پلاس استفاده کنید که قیمت  مناسبی داشته و در سایزهای مختلفی مانند 55 / 50 / 65 اینچ برای فروش وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با فضایی که دارید یک سایز مناسب را خریداری کنید.

  1. داشتن اطلاعات کافی از لوازم برقی

بهتر است که خرید هر وسیله ای با فکر، تحقیق و مشورت انجام شود. بنابراین اولین کاری که شما باید بکنید آن است که نوع نیاز خود را به صورت شفاف و کامل مشخص کنید. برای مثال اگر شما دو نفر هستید و خانه کوچک و آشپزخانه کوچکی هم دارید؛ نیاز به یخچال یا ماشین لباسشویی بزرگ ندارید و این کار کار کاملا اشتباهی است چرا که باید فضای کافی برای لوازم دیگری همچون ماشین ظرفشویی ، اجاق گاز و … در اختیار داشته باشید. برای مثال شما می‌توانید از بهترین مدل های ماشین لباسشویی ال جی استفاده کنید. قیمت این ماشین لباسشویی‌ها با توجه به سایز و توان شستشوی آنها تعیین می‌شود. برای خرید بهتر است راهنمای خرید آنها را مطالعه کرده و از انواع 5 یا 7 کیلویی متناسب با فضای خانه و آشپزخانه خود استفاده کنید.

  1. بررسی برچسب انرژی محصول

چند نکته حیاتی قبل از انتخاب لوازم برقی برای منزل

موضوع دیگری که در ارتباط با خرید لوازم برقی باید مد نظر قرار دهید؛ بررسی برچسب انرژی است که بر روی اکثر این محصولات وجود دارد. اگر کالای مورد نظر شما استاندارد باشد و نیاز به مصرف انرژی زیادی نداشته باشد، از کیفیت خوبی برخوردار است و می‌توانید برای خرید آن سرمایه گذاری کنید. برایب مثال وسایلی که برچسب انرژی آن‌ها شامل حروف A و یا B است گزینه‌های بهتری نسبت به محصولاتی هستند که حرف G روی برچسب آن‌ها  وجود دارد و نشان دهنده این است که انرژی کمتری هم مصرف خواهند کرد.

  1. توجه به ویژگی و قابلیت کالا

هر یک از لوازم برقی دارای ویژگی و قابلیت‌های خاصی هستند که می توانند بسیار موثر باشند. از جمله موارد مهم و فاکتورهایی که در هنگام خرید وسایل برقی باید به آنها توجه کرد به مواردی همچون میزان مصرف انرژی الکتریکی، قدرت دستگاه به خصوص وسایلی مانند لباسشویی، ظرفشویی و جاروبرقی، سایز و اندازه متناسب با فضای خانه، کاربردها و امکانات، نوع موتور و میزان صدای دستگاه و … می‌توان اشاره کرد.

  1. توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش

چند نکته حیاتی قبل از انتخاب لوازم برقی برای منزل

این روزها برندهای معتبر و شناخته شده‌ای وجود دارند که همیشه محصولات مطمئن و باکیفیت تولید می‌کنند و همین موضوع هم باعث شده است که گارانتی و خدمات پس از فروش مناسبی هم داشته باشند. با توجه به اینکه لوازم خانگی قیمت نسبتا بالایی دارد و امکان تغییر دادن آنها در صورت خراب شدن برای همه  افراد و خانواده‌ها امکان پذیر نیست؛ بنابراین داشتن گارانتی می‌تواند یک سوپاپ اطمینان عالی باشد. داشتن گارانتی کمک می‌کند  که  خریداران در صورت بروز هر گونه مشکلی در لوازم برقی متحمل هزینه‌های بالا نشوند.

  1. دریافت فاکتور

نکته آخر نیز دریافت فاکتور است که برای خرید هر وسیله برقی ضروری است. درواقع دریافت فاکتور پس از خرید لوازم برقی موجب می‌شوند تا فروشندگان نتوانند از شما سو استفاده کنند. گاهی اوقات فروشندگان در ارتباط با ویژگی‌های یک محصول ادعاهای عجیبی دارند، پس بهتر است با دریافت فاکتور و ضمانت نامه کالا از آن‌ها، درباره ادعاهایشان مطمئن شوید. این موضوع را نیز فراموش نکنید که گارانتی محصول خریداری شده باید توسط فروشنده مهر و امضا شود. این کار موجب می‌شود که پس از خرید و استفاده از یک وسیله برقی حتی زمانی که دچار مشکل شدید، بتوانید از گارانتی آن استفاده کرده و خسارت مربوط به وسایل مورد نظر را دریافت کنید.

نویسنده: وحیده امینی

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود