افزایش تولیدات گلخانه ای با انتخاب کود های گلخانه ای مناسب

0 3,798

یکی از مهمترین عامل موفقیت کشاورزان و گلخانه‌داران ماهر استفاده از کود های گلخانه ای مناسب گیاهان پروشی است.

اگر علاقمند به پرورش گل و گیاه هستید و به فکر احداث یک گلخانه بزرگ و پرسود هستید قبل از هر چیز باید با کود های گلخانه ای به خوبی آشنایی داشته باشید و از شیوه‌های درست پرورش گل و گیاه، اطلاعات لازم و کافی را کسب نمایید. برای پرورش گل و گیاه علاوه بر نور و آب، خاک نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا که بستر اصلی گیاهان محسوب می‌شود و مرکز تغذیه، رشد و نمو گیاهان می‌باشد.

برای مرغوب کردن و حاصل‌خیز کردن خاک‌های گلخانه ای وجود کود های گلخانه ای بسیار حائز اهمیت است. شما می‌توانید از کود گلخانه ای سپاهان کشت برای تقویت گیاهان خود استفاده کنید. ترکیب چند منظوره سپاهان کشت یکی از بهترین کودها جهت بالا بردن عمر گل و گیاهتان و همچنین حاصل‌خیز کردن خاک این گیاهان محسوب می‌شود. علاوه بر آن این کود های گلخانه ای بی‌نظیر باعث می‌شود تا بستری مناسب برای پرورش هر نوع گل و یا گیاه غیربومی در منطقه جغرافیایی خود فراهم سازید.

به دلیل تنوع آب و هوایی در کشور خاک‌های مناطق مختلف نیز با هم فرق دارند در نتیجه کود مورد نیاز هر منطقه با منطقه دیگر ممکن است تفاوت داشته باشد. شما با توجه به منطقه جغرافیایی که هستید می‌توانید کود های گلخانه ای مناسب گیاهان همان منطقه را تهیه کنید تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید. البته وجود کودها باعث می‌گردد خاک در هر منطقه‌ای که هستید به یک اندازه مرغوب و حاصل‌خیز شود. اما در برخی موارد مواد معدنی و مغذی مورد نیاز گیاهان در بعضی خاک‌ها ممکن است کمتر یا بیشتر از مناطق دیگر باشد پس بهتر است قبل از خرید کود های گلخانه ای ابتدا مایحتاج خاک و گیاهان‌تان را مورد بررسی قرار دهید و با دریافت مشاوره از متخصصین و مهندسین کشاورزی بهترین نوع کود های گلخانه ای را برای گلخانه‌ها و مزارع خود تهیه نمایید.

متخصصین سپاهان کشت آماده پاسخگویی به تمام سوالات مشتریان خود هستند و در تمام زمینه‌ها یار و همراه گلخانه داران و کشاورزان عزیز می‌باشند در نتیجه برای کسب یک نتیجه مطلوب و پرسود می‌توانید از راهنمایی‌های مشاورین این شرکت نیز بهرمند شوید. در ادامه این مقاله برخی از بهترین کود های گلخانه ای با ترکیب چند منظوره سپاهان کشت را به شما معرفی خواهیم کرد. پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مطالب همراه ما باشید.

کود چند منظوره دکتولیف بومن

بهترین کود گلخانه ای سپاهان کشت کود چند منظوره دکتولیف بومن می‌باشد که سبب تسریع و بهبود جوانه زنی در گیاه می‌گردد. کود چند منظوره دکتولیف بومن سه عنصر بور، منگنز و روی را در ترکیبات خود دارد که باعث شده به یکی از کارآمدترین کود های گلخانه ای و زراعی تبدیل شود. این کود، مناسب تمام محصولات گلخانه‌ای، کشاورزی، زراعی و باغی می‌باشد و بهترین گزینه جهت رشد، بهبود کیفیت و عملکرد گیاهان محسوب می‌گردد. وجود عنصر بور در این کود کمک بسیار زیادی به تشکیل و پایداری دیواره سلولی گیاهان می‌کند، همچنین موجب پایداری و انجام صحیح اعمال فیزیولوژیک در گیاهان می‌گردد.

بور موجود در کود چند منظوره دکتولیف بومن نقش مهمی در انتقال ساکاروز و انرژی به بخش‌های در حال رشد گیاه دارد و کمک به عمل گرده افشانی و تشکیل دانه گیاه نیز از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این عنصر می‌باشد. وجود این عنصر در گیاهانی همچون لوبیا ، نخود و… برای ثابت نگه داشتن عنصر نیتروژن و تشکیل گره‌های ریزوبیومی بسیار ضرورت دارد. کمبود این عنصر در خاک باعث کاهش تشکیل گل در گیاه، کوچک ماندن ریشه و در نتیجه کوتاهی گیاه می‌شود. همچنین میزان گرده افشانی گیاهان نیز کاهش می‌یابد. منگنز موجود در کود چند منظوره دکتولیف بومن یکی از مهم‌ترین عنصر مورد نیاز گیاهان گلخانه ای است.

وجود این عنصر برای تولید کلروفیل، احیای نیترات، افزایش فرآیندهای آنزیمی، متابولیسم پروتئین و همچنین خنثی کردن رادیکال‌های آزاد، تسریع و بهبود جوانه زنی، تولید اکسیژن از تجزیه آب، تشکیل بذر، تغذیه غلات و سیب زمینی و… ضرورت دارد. همچنین این عنصر در تبادلات الکترون در چرخه فتوسنتز نیز مؤثر می‌باشد. کود چند منظوره دکتولیف بومن از این لحاظ جزو بهترین کود های گلخانه ای به شمار می‌آید که علاوه بر دو عنصر یاد شده عنصر روی را نیز در ترکیبات خود دارد.

عنصر روی نقش و تأثیر بسیار زیادی در فعالیت‌های آنزیمی گیاهان، تولید هورمون‌های رشد، تلقیح و باروری گیاهان و… دارد. کمبود این عنصر در گیاهان باعث می‌شود که برگ‌ها و گل‌های گیاهان با تأخیر باز شده و در نتیجه رشد گیاه نیز به تأخیر می‌افتد. کود چند منظوره دکتولیف بومن با داشتن این سه عنصر مورد نیاز گیاهان باعث افزایش عملکرد آنها می‌گردد و از موادی کاملاً طبیعی و معدنی ساخته شده است. این کود از جمله انواع کود های گلخانه ای است که به شکل پودری تولید شده و توسط شرکت‌هایی نظیر سپاهان کشت عرضه می‌گردد.

کود سه عنصره وکسال آهن، روی، منگنز

یکی دیگر از بهترین کود های گلخانه ای کود سه عنصره وکسال آهن، روی، منگنز می‌باشد که به عنوان کود گلخانه ای سپاهان کشت عرضه می‌گردد. این ترکیب چند منظوره سپاهان کشت حاوی مقدار بسیار زیادی از میکرو المنت‌های مورد نیاز گیاهان است و کار با آن آسان و راحت می‌باشد. از عناصر و ترکیبات کاملاً طبیعی و ارگانیک تهیه شده و برای گیاهان و محیط زیست از جمله کود های گلخانه ای بی‌خطر محسوب می‌گردد.

این کود سه منظوره بهترین گزینه برای کنترل و جلوگیری از کمبود مواد مغذی و عناصر مورد نیاز گیاه بوده و میزان آهن، روی و منگنز مورد نیاز گیاهان را تأمین می‌نماید. همچنین از دیگر عناصر مهم موجود در این کود نیتروژن است که برای جذب سریع و کامل دیگر عنصرها در گیاه ضرورت دارد. این کود مایع بوده و منجر به تنظیم PH برای جذب بهتر عناصر در گیاه می‌شود.

همچنین به دلیل وجود نیتروژن، میکرو المنت‌های بیشتری به داخل برگ‌های گیاهان نفوذ می‌کند. رطوبت را برای گیاهان مناسب کرده و با بیشتر سموم گیاهی سازگاری دارد. بهترین کود برای مناطق با خاک قلیایی می‌باشد. همچنین از چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطح گیاه جهت جذب کامل برخوردار است. برای آشنایی بیشتر و مشاهده انواع کود گلخانه ای سپاهان کشت و دیگر کود های گلخانه ای با ترکیب چند منظوره سپاهان کشت می‌توانید به سایت این شرکت مراجعه کرده و ضمن بازدید از تمامی محصولات و مقایسه کیفیت و قیمت آنها از مشاورین متخصص این شرکت نیز بهرمند شوید و خریدی بسیار خوب و مطلوب را تجربه نمایید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود