در جواب تشکر رسمی چه بگوییم ؟

0 36,530

در جواب تشکر رسمی چه بگوییم‎ — چگونه جواب تشکر را بدهیم؟ 1.1. جواب تشکر برای تبریک تولد: 1.2. در جواب تشکر رسمی چه بگوییم.

تشکر کردن در لغت به معنای قدرشناسی و سپاسگزاری است. با توجه به تعارفی بودن و خوش‌قلب بودن ایرانیان تشکر کردن توانسته در طول تاریخ جایگاه خاصی در ادبیات فارسی پیدا کند. در واقع ضرورت استفاده از تشکر و جواب تشکر رسمی زمانی آشکار می‌شود که شخصی برای شما کاری را انجام می‌دهد که مجبور به انجام آن نبوده و یا وقت خود را صرف کمک رساندن به شما کرده است، بنابراین ادب حکم می‌کند تا شما از او تشکر کنید.

تشکر کردن می‌توانند در زمینه‌های بسیار متفاوتی نسبت به آن‌چه گفته شد به کار برود برای مثال؛ زمانی که هنگام عبور از یک کوچه هستید و یک ماشین برای این که بتوانید به راحتی از آن خیابان عبور کنید حرکت خود را متوقف می‌کند و یا زمانی که کسی شما را به ناهار دعوت می‌کند و هزاران مورد مشابه دیگر.

ممکن است تا کنون در موقعیتی قرار گرفته باشید که با توجه به لطفی که اطرافیان و دوستان نسبت به شما داشته‌اند تصمیم گرفته‌اید تا از آنها تشکر کنید اما هر چه فکر کرده اید نتوانسته‌اید جواب تشکر مناسبی با آن موقعیت پیدا کنید و به آن‌ها بگویید و به منظور جلوگیری از رخ دادن دوباره این اتفاق به دنبال یافتن جواب‌های تشکر مناسب با موقعیت های مختلف می‌گردید.

شاید هم شما نیز مانند هزاران آدم دیگر این موضوع را در اینترنت جستجو کرده‌اید که در جواب تشکر باید چه چیزی بگویم یا چگونه جواب تشکر رسمی را بدهیم؟ به همین منظور ما تصمیم گرفتیم تا در این مقاله شما را با ۵۰ جواب تشکر در زمینه‌های مختلف آشنا کنیم. همچنین برای مطالعه بیش‌تر این بحث مقاله «چگونه باکلاس صحبت کنیم؟؟ لیست جملات شیک و باکلاس در حرف زدن…» را مطالعه کنید.

چگونه جواب تشکر رسمی را بدهیم؟

تشکر کردن یکی از راه‌هایی است که باعث می‌شود هم خودمان احساس بهتری داشته باشیم و هم باعث تقویت خوبی و روحیه کسی شویم که در حق ما کار خیری انجام داده است. همانطور که در ابتدا برایتان گفتم تشکر کردن تاریخچه طولانی دارد و به هیچ عنوان یک صفت یا یک کلمه جدید محسوب نمی‌شود.

انسان‌ها همواره در طول تاریخ در پاسخ به خوبی دیگران از آن‌ها تشکر می‌کردند، حتی روزی به عنوان روز شکر گذاری وجود دارد که افراد نسبت به هر آن‌چه که خدا در زندگی به آن‌ها داده است از او سپاسگزاری می‌کنند.

اما گذشته از مقوله تشکر کردن پیدا کردن یک جواب تشکر مناسب می‌تواند برای برخی از افراد اندک سخت و چالش برانگیز باشد. البته اینگونه نیست که دادن جواب تشکر تنها محدود به استفاده از کلمات باشد، خیر شما حتی می‌توانید با یک لبخند ساده نیز جواب تشکر مناسبی به فرد مورد نظر بدهید. با این حال ما تصمیم گرفتیم تا در این بخش به شما ۵۰ جواب تشکر عالی و متناسب با موقعیت‌های مختلف بیاموزیم.

  • جواب تشکر برای تبریک تولد:

در گذشته تبریک تولد را غالباً با ارسال کارت پستال و کارت تبریک به همدیگر تبریک می‌گفتند اما امروزه با پیشرفت علم و همه گیر‌شدن شبکه‌های اجتماعی اکثر افراد تبریکات خود را از طریق فیسبوک یا اینستاگرام به یکدیگر اعلام می‌کنند. حال ما به شما می‌گوییم که در چنین شرایطی باید با چه جملاتی جواب تشکر بدهید.

  1. از همه شما بابت آرزوهای قشنگتان برای تولدم متشکرم، واقعا روز مرا ساختید!
  2. متشکرم که تولدم را تبریک گفتی
  3. واقعا سوپرایزم کردی بابت همه چیز ممنونم.
  4. متشکرم که تولدم را یادت بود
  5. اینکه فراموشم نکردی برایم بسیار با ارزش است.
  6. بابت تبرکتان سپاسگذارم
  7. تبریک تو جذابترین کاروی تولدم بود ممنون
  8. از شما بابت آرزو های قشنگ و خالصانه تان برای تولدم بسیارم ممنونم
  9. از اعماق قلبم بابت تبریک و کادوی زیبات سپاسگذارم
  10. سپاس از تو عزیزترینم که این روز را برایم با تبریک گفتنت زیباتر از همیشه کردی.
  • در جواب تشکر رسمی چه بگوییم

تفاوت این قبیل جواب تشکرها نسبت به باقی این است که اصولا برای جواب دادن به تشکر رئیس، همکار و یا یک بزرگسال مورد استفاده قرار می ‌گیرد و باید به گونه‌ای باشد که ادب و احترام ما را مستقیما به شخص مورد نظر برساند.

  1. بسیار سپاسگذارم
  2. کاری نکردم
  3. انجام وظیفه بود
  4. شما سرور مایید
  5. خواهش میکنم
  6. کوچکترین کاری بود که نسبت به لطفی که تا کنون نسبت به من داشتید توانستم انجام دهم.
  7. ما به شما مدیونیم
  8. شما سرور مایید
  9. ارادتمند شما هستم
  10. شما بزرگوارید
  • در جواب تشکر از هدیه چه بگوییم

  1. مرسی
  2. من هم از صمیم قلبم متشکرم
  3. ممنون که دعوتم کردید
  4. ممنون از محبتتان
  5. شما لطف دارید
  6. ممنون از شما
  7. ما هم از شما ممنونیم
  8. کاری نکردم که
  9. قابل شما رو نداره
  10. انشالله به خوشی استفاده کنی ازش
  11. انشالله مورد پسندت باشه
  12. شما بیشتر از این ها برای ما عزیزید
  • جواب تشکر روز معلم

  1. بابت تمامی تبریک‌ها از شما متشکرم
  2. من چقدرم خوشبختم که شما رو دارم
  3. تشکر شما امروز را به یکی از زیباترین روزهای زندگی من تبدیل کرد
  4. تبریک خالصانه شما زیباترین هدیه ممکن است
  5. پیشرفت شما برای من بزرگترین تبریک روز معلم است
  6. بابت تمامی هدایا و تبریکات ممنونم
  • جواب تشکر بابت مهمانی شام

  1. ممنون که شریف اوردید
  2. شما همیشه به ما لطف دارید
  3. نظر لطفتونه
  4. چشماتون قشنگ میبینه
  5. شما همیشه برای ما عزیزید
  6. واقعا اگه نمی‌آمدید جاتون خالی بود
  7. قدم رنجه فرمودید
  8. از حضورتون بسیار خرسند شدیم
  9. بیشتر به ما سر بزنید
  10. ما همیشه از حضورتون شاد می‌شویم
  11. تشکر لازم نیست انجام وظیفه بود
  12. نوش جان

معرفی چند راه خلاقانه برای تشکر کردن

گاهی یک شخص چنان کار بزرگی برای ما انجام می‌دهد که تنها تشکر کردن در قالب کلمات تشکر نمی‌تواند میزان دین ما را به او ادا کند برای همین بهتر است تا گاهی اوقات کمی خلاقیت بیشتری نسبت به چنین افرادی به خرج دهیم و تشکرمان را به شکل ویژه به این افراد خاص برسانیم. در ادامه برای شما چند روش خلاقانه به منظور تشکر کردن از دوستان آشنایان و هر شخصی که دینی به گردن شما دارد را آورده‌ایم.

  1. شعر بنویسید

شما می توانید برای تشکر از افراد خاص زندگیتان با استفاده از جملات زیبا برای تشکر در قالب یک شعر میزان تشکر و قدردانی‌تان را به فرد مورد نظر نشان دهید.

  1. نامه ارسال کنید

درست است که با توجه به پیشرفت علم دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که ترجیح دهد برای رساندن پیغام یا هر کار دیگری از ارسال نامه استفاده کند. به همین دلیل استفاده از یک نامه و نوشتن تشکرتان در قالب یک نامه می‌تواند یک راه‌حل خلاقانه برای نشان دادن میزان ارادت قلبیتان به شخص مورد نظر باشد. شما می‌توانید با اندکی وقت گذاشتن و نوشتن هر آن‌چه در صمیم قلبتان وجود دارد در نامه از فرد مورد نظر تشکر کنید.

  1. از شبکه‌های اجتماعی برای رساندن پیام‌تان استفاده کنید

این روزها با توجه به محبوب شدن استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط و ارسال پیام شما می‌توانید متن تشکرتان را توسط اینستاگرام و یا فیس‌بوک به صورت استوری و یا پست با تگ کردن نام فرد مورد نظر به گوش او برسانید. در حال حاضر استفاده از این روش برای تشکر کردن و تبریک گفتن تولد یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های ممکن است.

  1. کارت تشکر و یا تبریک دیجیتال بسازید

از آنجا که همیشه ارسال اس‌ام‌اس و یا ایمیل نمی‌تواند بهترین راه برای نشان دادن تشکر‌تان از دیگران باشد شما می‌‌توانید یک کارت تبریک دیجیتال بسازید و با استفاده از جملات کوتاه و محبت آمیز از سخاوت فرد موردنظر تشکر کنید.

  1. شیرینی بپزید

شما می‌توانید با استفاده از پختن شیرینی و یا آبنبات‌های خانگی و چیدن آن‌ها طوری که بتواند حروف نام فرد مورد نظر را تشکیل دهند به گونه‌ای از فرد مورد نظر تشکر کنید و یا مناسبت چیزی را به او تبریک بگویید.

  1. هدیه بخرید

احتمالاً شما نیز تاکنون باکس‌های هدیه آماده در مغازه‌ها را دیده‌اید خصوصاً در روزهای ولنتاین که بسیاری از افراد به دنبال خرید چنین هدایایی برای عزیزان خود هستند. شما می‌توانید به منظور تشکر کردن از شخص مورد نظر چنین کادویی برای او تهیه کنید. این کار علاوه بر اینکه یک حرکت بسیار زیبا و دوستانه برای تشکر محسوب می‌شود عین حال نیز بسیار راحت است و زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد.

  1. برای او گل بفرستید

فرقی نمی‌کند گل‌های شما تازه باشند و یا مصنوعی، ارسال یک سبد گل به همراه یک متن یادداشت تشکر می‌تواند راهی عالی و خلاقانه برای تشکر کردن باشد. همچنین ارسال گل یکی دیگر از راه‌های مرسوم در رساندن جواب تشکر به دو.ستانتان است.

  1. او را به رستوران دعوت کنید

دعوت کردن همسر و یا دوست به رستوران می‌تواند یک روش ساده و بسیار کارآمد برای نشان دادن میزان قدردانی و تشکر از زحمات بی‌دریغ آن‌ها در زندگیتان باشد.

  1. از عکس‌های مشترکتان استفاده کنید

همانطور که می‌دانید ثبت لحظات یکی از بهترین راه‌ها برای آوردن لبخند روی لب افراد است. شما می‌توانید با قاب کردن یکی از عکس‌های دونفره‌تان به شکلی زیبا و هدیه‌دادن آن عکس، از فرد مورد نظر تشکر کنید.

  1. برای او یک کار خاص انجام دهید

با توجه به میزان صمیمیتتان با فرد مورد نظر شما می‌توانید او را برای شام بیرون ببرید و یا فیلم مورد علاقه او را با یکدیگر تماشا کنید. شما حتی می‌توانید خودتان برای او یک شام دونفره بپزید. انتخاب یکی از گزینه‌های گفته شده می‌تواند یک راه حل خوب و خلاقانه برای نشان دادن میزان تشکرتان از فرد مورد نظر باشد و او بعد از انجام این کارها متوجه خواهد بود که چقدر از صمیم قلبتان قدردان زحماتش هستید.

  1. کمک آن‌ها را تلافی کنید

همان طور که می‌دانید هر کس در زمان خاصی ممکن است به کمک احتیاج پیدا کند. حال این کمک می‌تواند در زمینه‌های کوچک و یا بزرگ باشد، شما می‌توانید با کمک کردن به فردی که قبلاً کار خوبی در حق شما کرده است دینتان را ادا کنید و به نوعی پیام تشکرتان را بابت گذشته به او برسانید.

نتیجه‌گیری

این که قصد دارید چگونه جواب تشکر اطرافیانتان را بدهید کاملاً بستگی به این دارد که چقدر با شخص مورد نظر صمیمی هستید و همچنین به این موضوع بستگی دارد که قصد دارید جواب فرد مورد نظر را به صورت کاملا رسمی بدهید و یا اینکه قصد دارید دوستانه به تشکرشان پاسخ دهید. در این مقاله سعی کردیم تا برای شما بیان کنیم که چگونه باید  جواب تشکر دوستانتان را بدهید و همچنین چند راه مفید و خلاقانه برای تشکر کردن  از دیگران به شما معرفی کردیم.

منبع:drways

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود