گیاهان امواج وای فای و فرستنده‌ها را جذب می‌کنند؟

0 3,877

عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه شهرکرد گفت: همه گیاهان خاصیت جذب، انعکاس یا شکستن انواع صوت را دارند، کاکتوس‌ها یا گیاهان گوشتی از بافتی پرآب و متراکم برخوردار بوده و این تراکم بالا سبب می‌شود برخی از امواج صوتی را به خود جذب کنند.

ایسنا: سعید ریزی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطالبی تحت عنوان جذب امواج وای فای یا فرستنده‌ها توسط گیاهان منتشر شده است، اظهار کرد: این مطالب هنوز از لحاظ علمی اثبات نشده است.

این مدرس دانشگاه گفت: همه گیاهان خاصیت جذب، انعکاس یا شکستن انواع صوت را دارند، کاکتوس‌ها یا گیاهان گوشتی از بافتی پرآب و متراکم برخوردار بوده و این تراکم بالا سبب می‌شود برخی از امواج صوتی را به خود جذب کنند، به‌علاوه گیاهان با شاخ و برگ زیاد نیز در جذب امواج صوتی موثر هستند.

عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه شهرکرد یادآور شد: اما اینکه گیاهان گوشتی بتوانند امواج وای فای یا ماکروویوها را جذب کنند هنوز اثبات نشده است.

ریزی به گیاهانی سمی که معمولا در منازل نگهداری می‌شوند، اشاره و بیان کرد: یکی از این گیاهان دیفن باخیا است، با لمس این گیاه آسیبی به شخص نمی‌رسد، اما اگر توسط کودک خورده شود، می‌تواند مشکلات گوارشی یا مشکل در تارهای صوتی ایجاد کند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه به گیاه دیفن باخیا در زبان فارسی سم‌برگ گفته می‌شود، اضافه کرد: دیگر انواع سمی گیاهان، افوربیا هستند، حتی فیکوس برگ‌پهن نیز سمی است، این گیاهان شیرابه داشته و از خانواده فرفیون هستند.

عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه شهرکرد افزود: اگر شیرابه داخل چشم چکیده شود خطرناک بوده یا برخی از افراد نسبت به همان شیرابه حساسیت پوستی (فایتودرماتیتیسم) پیدا می‌کنند.

این مدرس دانشگاه به گیاهان سمی اشاره و بیان کرد: گل مرجان و فردوسی از دیگر گیاهان سمی بوده و معمولا گیاهانی که به‌شدت سمی هستند، در منازل نگهداری نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه خوردن گیاهان سمی مشکلات گوارشی ایجاد می‌کند، گفت: گیاه مجلسی نیز سمی بوده و از خانواده سیب‌زمینی‌ها است و میوه‌های کوچک خوش‌رنگ سمی دارد.

عضو هیات علمی گروه باغبانی دانشگاه شهرکرد خاطرنشان کرد: به‌دلیل وجود نور کم گیاه پتوس، انواع سرخس‌ها، سانسوریا، اسپاتی‌فیلوم، پپرومیا را می‌توان در منزل نگهداری کرد.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود