ست کردن مبلمان منزل با پرده ها

0 4,407

دو تا از گزینه هایی که برای زیبایی منزل بسیاری از افراد علاقه دارند ست کنند، مبلمان و پرده ها هستند. این موضوع تا حدی است که بسیاری از شرکت های تولید کننده مبلمان طبق نیاز مشتریان سفارشاتی را برای دوخت پرده نیز می پذیرند. اما برخی از افراد طرفدار افراطی خیلی شبیه هم شدن پارچه رو مبل با پرده ها نیستند. بیاید این موضوع را دقیق تر بررسی کنیم تا ببینیم چه چیزی می تواند انتخاب این دو گزینه را زیباتر کند.

هماهنگی بین انتخاب مبل، پرده و فرش

سالانه افراد طبق سلیقه شخصی خود جهت تغییرات جدید و یا بازسازی خانه خود رو به تغییر بسیاری از لوازم منزل می آورند. مواردی که اغلب نیاز به تغییر دارد تا ظاهر دکوراسیون به طور کامل تغییر کند، مبلمان، فرش و پرده ها هستند. در واقع این سه مورد در حد به سزایی برای زیبایی پذیرایی نقش بازی می کنند. این موضوع می تواند دغدغه بزرگی برای خانم های خانه دار باشد.

اما نکته خوب اینجاست که تنوع بالایی از تمام اکسسوری های منزل وجود دارند و هر فردی می تواند طبق نیاز، سلیقه و کاربردی که دارد گزینه مناسب را برای خود انتخاب کند تا در نهایت به دکوراسیونی منحصر به فرد برای خود دست یابد. اما باید برای انتخاب این موارد نیز نکاتی را در نظر داشت تا به دکوراسیونی زیباتر دست یافت. بهتر است این نکات را کامل بررسی کنیم.

1. یک سبک مناسب در نظر بگیرید

برای اینکه بتوانید به انتخاب واحدی برسید باید طرح های زیادی را ببینید. البته این کار ممکن است تا حدودی سبب مدل زدگی شما شود و نهایتا سعی کنید بین 20 طرحی که می بینید، 5 مورد را انتخاب کنید و اگر این 5 مورد سبک خاصی را داشتند، آن سبک را در نظر داشته باشید تا بر اساس آن پیش بروید. مدرن یا کلاسیک بودن را باید در ابتدا مشخص کنید تا بتوانید گزینه ها را طوری انتخاب کنید که با هم همخوانی داشته باشند.

2. از بزرگ به کوچک

برای انتخاب لوازم باید از بزرگ به کوچک شروع کنید. یعنی وقتی قرار است فرش، مبلمان و پرده را انتخاب کنید اول گزینه بزرگ تر را بپسندید و بعد طبق آن موارد دیگر را انتخاب کنید. برای این موارد باید در ابتدا مبلمان را انتخاب کنید سپس پرده و بعد از آن فرش مناسب را باید انتخاب کنید. نمی شود یک دکمه بخرید و برای آن کت بدوزید!

3. همخوانی نه یکنواختی

باید فرق بین همخوانی و یکنواختی را حتما در نظر بگیرید. تصور کنید وارد منزلی می شوید که همه چیز در آن آبی است. فرش، مبلمان، پرده و سایر وسایل آبی هستند. این موضوع ممکن است سبب شود تا وسایل آن طور که باید جلوه نکنند و خود را نشان ندهند. حالا تصور کنید در بین این همه رنگ آبی که یکنواخت شده اند، یک رنگ سفید یا طوسی ترکیب شود.

حالا جلوه بهتری به چشم خواهد آمد. پس سعی کنید منزل خود را از بی روحی و یکنواختی با ترکیب دو یا سه رنگ در آورید. البته برای این منظور طیفی از یک رنگ را نیز می توانید در نظر داشته باشید به شرطی که اصل همخوانی را در نظر بگیرید.

4. می توانید بخشی را در نظر بگیرید نه همه آن را

می توانید برای ست کردن پرده با مبلمان همه آنها را به یک رنگ یا طیفی از دو و سه رنگ در آورید. برای این موضوع بهتر است برای مثال کوسن های مبلمان را با پرده ست کنید یا گوشواره های پرده را با یک تک رنگ از پارچه مبلمان ست کنید.

البته برای این منظور از رنگ های متنوع نیز به کار ببرید. دو تک رنگ متفاوت را درنظر داشته باشید و در وسایل خود به کار بگیرید. این موضوع به جلوه بیشتر آنها کمک می کند و باعث می شود کاملا به چشم آیند.

5. رنگ های خنثی یا تند

رنگ های خنثی برای زمینه منزل بیشتر مناسب هستند تا اینکه وسایل و لوازم را با آنها تهیه کنید. البته این قانون همیشه صادق نیست. در مواردی می توانید برای اینکه تنوع ایجاد کنید از رنگ های خنثی برای پرده و مبلمان استفاده کنید و یک تک رنگ خاصی را برای هماهنگی ایجاد شدن به کار ببرید. این راهکار می تواند برای همیشه جواب دهد. حتی بعد از مدتی برای متنوع شدن می توانید رنگ آن تک رنگ را تغییر دهید. رنگ هایی ماننند نارنجی آتیشی، بنفش بادمجانی، سورمه ای یا آبی کاربنی، صورتی یا سرخابی برای این منظور خیلی مناسب هستند.

6. رنگ های همیشه قشنگ

برخی از رنگ ها هستند که همیشه برای مبلمان و پرده یا حتی فرش جذابیت خاصی دارند. در واقع آنقدر قشنگ بودند مکررا تکرار شده اند و همواره طرفداران مخصوص به خود را دارند. این رنگ ها برای مبلمان قهوه ای و کرمی، برای پرده کرمی و قهوه ای و همینطور برای فرش قرمز با طرح سنتی هستند. برای بسیاری از افراد این رنگ ها همیشه قشنگ هستند.

مانند رنگ چوب که هیچ گاه قدیمی و تکراری نمی شود و هر روز برندهای معروف طرح های متنوع جدیدی با آنها خلق کرده و روانه بازار می کنند. پس اگر می خواهید ترکیب رنگی همیشه روی بورس و قشنگی داشته باشید که حس طبیعت را برای شما ایجاد کند از رنگ های چوبی غافل نشوید و در کنار آنها از سفید و سبز نیز استفاده کنید.

7. تنوع دهید

حتما نباید از الگو و قانون خاصی پیروی کنید. می توانید رنگ بندی منحصر به فردی را برای مبلمان و پرده منزل خود داشته باشید. اما باید دقت کنید که با هم همخوانی داشته باشند و خیلی شلوغی برای فضا ایجاد نشود. البته وقتی پرده را با مبلمان ست کردید بهتر است کاملا چسبیده به پرده، مبلمان ها را قرار ندهید. باید کمی با فاصله آنها را قرار دهید تا خود را نشان دهند و از زیبایی آنها کاسته نشود.

8. یک یا چند رنگ غالب

رنگی که برای غالب دکوراسیون انتخاب می کنید باید تعیین کننده سایر لوازم باشد. همانطور که اشاره شد لوازم بزرگ را باید انتخاب و تهیه کنید سپس لوازم کوچکتر را تهیه کنید. با انتخاب مبلمان و پرده می توانید گزینه های دیگر را هم انتخاب کنید اما رنگ غالب را که برای آنها انتخاب کرده اید می تواند منحصر به آنها باشد و طیفی از آنها (چند درجه روشن تر از رنگ غالب یا چند درجه تیره تر) را برای ایجاد هماهنگی انتخاب کنید. حتما نباید همه منزل از یک رنگ خاص باشند. برای اینکه قسمت هایی را بیشتر به چشم آورید از این ترفند عالی استفاده کنید.

در آخر

دکوراسیون منزل پیچیدگی های خاص خود را دارد که می توان از نکات و آموزه های مختلف ایده های متنوعی را دریافت کرد. در این متن به ایده های خلاقانه و بسیار کارآمد اشاره کردیم که می توانید به بهترین شکل از آنها استفاده کنید.

منبع : گروه مهندسی کوئیک سازه Quicksaze

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود