توصیه های برای قبل از خواستگاری

0 3,780

انجام خواستگاری دارای یک فرایندی است که باید به آن توجه داشته باشید افرادی که در خواستگاری اصول را به طور درست رعایت می کنند و آگاهی لازم در این زمینه دارند در ازدواج موفق تر عمل خواهند کرد. یکی از این مواردی که باید به آن توجه داشته باشید رعایت برخی اصول در زمان قبل از خواستگاری است.

ازدواج مهم ترین تصمیمی است که هر فرد در زندگی خود می گرد، درست بودن یا نبودن این تصمیم تحت تأثیر عوامل مختلفی است که مهم ترین آن به شناخت و آگاهی درست طرفین از یکدیگر مربوط می شود. زوج هایی که قبل از خواستگاری شناخت درست و معقولی از یکدیگر دارند در چارچوب سازمان یافته تری می توانند مهم ترین تصمیم زندگی خود را بگیرند. حال این سؤال برای شما ایجاد می شود که چگونه و از چه طریقی می توان به این شناخت و آگاهی دست یافت؟

آشنایی قبل از خواستگاری

نکات مهم و تأثیر گذار در زمان قبل از خواستگاری:

از مهم ترین نکاتی که قبل خواستگاری باید به آن توجه کنید و می تواند کمک کننده باشد خودآگاهی و فکر کردن است. دخترانی که ویژگی های شخصیتی خود را به خوبی می شناسند و به نقاط قوت و ضعف خود واقف هستند در حقیقت می دانند که چه فردی را با چه ویژگی های شخصیتی به عنوان همسر آینده خود قبول دارند. در این صورت به راحتی می توانند در مورد فرد مقابل خود تصمیم گیری داشته باشند.

قبل خواستگاری چه مواردی مهم اند

مشخص کردن اهداف:

برای این کار باید اهداف خود را از ازدواج در نظر داشته باشید چرا قصد ازدواج دارید؟ چه نگرانی هایی درباره ازدواج خود دارید؟ چه فردی برای همراهی با شما مناسب است؟ چه فردی برای همراهی با شما مناسب نیست؟ این سؤالات می تواند به طور گسترده و ریزتر به شما در این زمینه کمک کند.

برای پاسخگویی درست به این سؤالات باید زمان درستی را صرف کنید و با یافتن جواب هایی واضح و روشن شما به خودشناسی درستی قبل از خواستگاری دست یافته اید که می تواند شما را برای گرفتن مهم ترین تصمیم زندگی تان یاری کند.

ازدواج درست با آشنایی قبل خواستگاری

صحبت کردن:

زمانی که به خود شناسی واقعی رسیدید شما اولین مرحله قبل از خواستگاری را پشت سر گذاشته اید و در مسیر بعدی باید این خودشناسی را به طرف مقابل نیز انتقال دهید در حقیقت او نیز باید به یک خود شناسی درست دست یافته باشد.پاسخ گویی به سوالات جلسه اول خواستگاری نشان می دهند که تا چه حدی خود را شناخته اید و می توانید برای یکدیگر فرد مناسبی باشید.

زمانی که هر دو طرف به خودشناسی درست دست یافته اند، می توانند این ویژگی های شخصیتی خود را به طرف مقابل انتقال دهند و طرف مقابل را بیشتر با این ویژگی ها بشناسند. در خودشناسی بر اساس تست شخصیت شما می توانید به شناخت درستی از خود و اطرافیان دست پیدا کنید.

استفاده از تکنیک های روان شناسی:

کمی آگاهی از مسائل روان شناسی می تواند در این زمینه کمک بیشتری به شما کند به عنوان مثال شما می توانید از تست های روان شناسی شخصیت استفاده کنید و در موارد خاص تر می توانید از کمک های مشاوران و روان شناسان در زمینه ازدواج کمک بگیرید و از این طریق کمی از میزان دودلی در ازدواج خود بکاهید.

خودشناسی قبل از ازدواج

تست های روان شناسی به خوبی شخصیت درون گرا و برون گرای شما را نشان می دهد و کمک می کند تا از این طریق تفاهمات و نقاط مشترک خود را با فرد مقابل بیابید.

مشورت با دیگران:

در دوران قبل از خواستگاری و بعد از خواستگاری می توانید از تجربیات سرنوشت ساز دیگران در این زمینه استفاده کنید. افرادی که به خوبی به صحبت ها دیگران و بزرگ ترها در زمینه ازدواج توجه می کنند می توانند تصمیمات بهتری را اتخاذ کنند و ازدواج موفق تری داشته باشند.

 

منبع:آرگـــامـــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود