رابطه مادر و پسری صمیمانه

0 3,928

بیشتر افراد تصور می کنند که رابطه پدر و پسر همیشه پر رنگ تر است و نقش مادر در تربیت پسر نادیده گرفته می شود. رابطه مادر و پسر می تواند به شدت در تربیت شکل گیری هویت او تأثیرگذار باشد.

یک مادر برای اینکه بتواند رابطه ای خوب با فرزند پسر خود برقرار کند باید به خوبی به نیازهای عاطفی و جسمی فرزندش آگاه باشد. رابطه مادر و پسر سهم مهمی در شکل گیری عواطف در پسران دارد و اهمیت نقش مادران در تربیت فرزند پسر انکارناپذیر است. اما برقراری این رابطه به شکل صحیح اصولی دارد که در ادامه آن را مطالعه خواهید کرد.

 رابطه مادر و پسر

تقویت رابطه مادر و پسر:

همانطور که بیان شد نقش مادر در خانواده و در تربیت فرزند پسر با اهمیت است. پسران، از مادران خود خوش اخلاقی، مهربانی، فداکاری، وظیفه شناسی و عشق را می آموزند. هر چند که نقش پدر را هم نباید در این زمینه ها نادیده گرفت و باید توجه داشت که هر یک از والدین به طور جدا برای فرزندان خود یک الگوی رفتاری هستند و وظیفه مدیریت بحران در خانواده را به عهده دارند و باید بتوانند بهترین رفتار را با فرزندان داشته باشند.

محبت کنید:

یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت ارتباط مادر و پسر محبت کردن مادر نسبت به پسر است. به خاطر داشته باشید که پسر شما نیاز به محبت دارد و این محبت او را بیشتر به خانواده نزدیک می کند. توجه داشته باشید این محبت کردن نباید آنقدر بیش از حد باشد که موجب ایجاد ناسازگاری های در او شود. سعی کنید این محبت را بیشتر در رفتارتان نشان دهید.

رابطه مادر و پسر

پسری که از جانب مادر مورد لطف و محبت قرار گرفته است از نظر شخصیتی فردی مستقل و با عزت نفس خواهد بود و به این تربیت می تواند در آینده شخصی موفق و سالم باشد. محبت بیش از حد پسران را دچار شخصیتی وابسته و تحریک پذیر می کند و پسری که بیش از حد به خانواده وابسته باشد نمی تواند شخصیتی مستقل داشته باشد.

نقش مادر در تربیت پسر

همپا و همراه باشید:

در بیشتر مواقع در کنار او باشید وجود شما به او احساس امنیت و اعتماد به نفس می دهد. پسر بچه ها بیشتر وقت خود را با مادرشان می گذرانند و بسیار به مادر خود وابسته هستند. رابطه شما با فرزندتان باید به گونه ای باشد که شخصیتی وابسته و ضعیف در او نسازید افرادی که شخصیتی وابسته دارند افرادی پرخاشگر خواهند بود.

ویژگی های شخصیتی فرزندتان را بشناسید:

برای تقویت رابطه مادر و پسر ویژگی های شخصیتی پسرتان را بشناسید و خلقیات و عواطف او را درک کنید. با شناخت این ویژگی ها شما راحت تر با فرزندتان صحبت خواهید کرد و به شخصیت او احترام می گذارید. پسرها دوست دارند که مادرشان آن را درک کند و با آن ها همچون یک دوست برخورد داشته باشد. مادرانی که عواطف پسران خود را درک می کنند به آن ها یاد می دهند که چگونه دیگران را درک کنند.

تقویت ارتباط مادر و پسر

فراهم کردن محیط آرام:

یکی از راه های برقراری رابطه مادر و پسر داشتن محیط خانوادگی سالم و به دور از آشوب و دغدغه های آسیب زا است. محیط خانوادگی را گرم و صمیمانه کنید تا فرزند شما در آن احساس امنیت کند و با وجود امنیت است که فرزند می تواند به راحتی با والدین ارتباط برقرار کند.

گفت و گو کردن:

شرایطی را فراهم کنید که بیشتر با او حرف بزنید. حرف زدن و گفت و گو می تواند رابطه مادر و پسر را تقویت کند و احساس صمیمیت میان آن ها به وجود آورد. توجه داشته باشید که گفتگوی صحیح یکی از مسائل مهم در رابطه با چگونگی رفتار با نوجوان پسر می باشد.

چگونه با فرزند پسر رفتار کنیم؟

تشویق کردن:

زمانی که شما شخصیت پسرتان را درک کردید به او کمک کنید تا مسیر اصلی زندگی خود و اهداف شخصی اش را بیابد. برای رسیدن به این اهداف او را تشویق کنید او را مورد حمایت قرار دهید. زمانی که در این مسیر با تشویق ها و حمایت های شما روبرو می شود موفق تر خواهد بود و با اعتماد به نفس بیشتری به راهش ادامه خواهد داد.

 

منبع:آرگـــامـــگ

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود