خانم ها بخوانند! (بخش اول)

0 142

خانم ها بخوانند! (بخش اول)

یکی از عواملی که می تواند زمینه ساز طلاق و جدایی همسران از هم باشد، عدم توجه به روابط درست و نیازهای این رابطه هست. در این نوشتار به برخی از توصیه هایی که می تواند در بهبود روابط همسران نقش مهمی داشته باشد بیان شده است. این توصیه ها را باید خانم ها بخوانند و در زندگی خود جدی بگیرند. با ما همراه باشید.

خانم ها بخوانند! (بخش اول)
خانم ها بخوانند! (بخش اول)

توجه به تفاوت های زن و مرد می تواند بهبود بخش روابط همسران باشد. 
 

چکیده: یکی از عواملی که می تواند زمینه ساز طلاق و جدایی همسران از هم باشد، عدم توجه به روابط درست و نیازهای این رابطه هست. در این نوشتار به برخی از توصیه هایی که می تواند در بهبود روابط همسران نقش مهمی داشته باشد بیان شده است. این توصیه ها را باید خانم ها بخوانند و در زندگی خود جدی بگیرند. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات ۱۱۵۷ / تخمین زمان مطالعه ۶ دقیقه

خانم ها! برای بهبود روابط با شوهر خود حتما این توصیه ها را بخوانید! (بخش اول)
محمدحسین افشاری

توصیه اول) شناخت دنیای مردان

باید شوهر خویش را به عنوان یک مرد بپذیرید و قبول کنید او یک مرد است و دارای دنیای متفاوتی از دنیایی که شما به عنوان یک زن دارید، است.
پس برای بهتر انجام دادن این توصیه، بهتر است مردان را بشناسید و کتاب هایی که در این مورد نوشته شده است را به خوبی مطالعه کنید و سعی کنید توصیه های ارتباطی را به کار گیرید. مردان به مانند زنان دارای ویژگی های خاصی هستند که این موارد منحصر به همان جنس است. برای ارتباط بهتر باید این ویژگی ها را به درستی شناخت.
بیان این نکته نیز خالی از فایده نیست، که گفته شود زنان بسیاری نیز هستند که خود را به درستی نمی شناسند چه برسد به اینکه شوهر خود را به عنوان یک مرد که دارای دنیای دیگری است، بشناسند.
 

توصیه دوم) شناخت جنبه های مثبت شوهر

همه آدم هایی که در اطراف ما زندگی می کنند، نیاز دارند که جنبه های مثبت ایشان به درستی شناخته و مورد توجه قرار بگیرد، جنبه های مثبت شان شناخته شود و مورد تمجید و ستایش قرار بگیرند.
پس سفارش می کنیم جنبه های مثبت شخصیت و رفتار شوهرتان را به خوبی بشناسید و در گام دیگر آنها را مورد تمجید و ستایش قرار دهید.
برخی زنان هستند که به جای بیان صفات مثبت همسر و یا حتی فرزندان، دائما صفات منفی ایشان به چشم می آید و در صحبت های خویش با شوهر، نیز تماما همان صفات به زبان می آید. اولین اثری که این رفتار دارد، آسیب زدن به روابط همسران است که باید از این دست رفتارها اجتناب کرد.
 

توصیه سوم) احترام برای افکار و احساسات شوهر

همان اندازه که زنان دوست دارند افکار و احساساتشان مورد توجه قرار بگیرد، مردان هم به مانند ایشان نیاز به این احترام دارند. این احترام جدای از آنکه باعث قوت اعتماد به نفس شوهر می شود، می تواند زمینه ساز تحکیم خانواده نیز باشد.
افکار در کنار هم رشد می کند و رشد می دهد. وقتی زن و مرد در کنار هم به فکر ساختن یک زندگی هستند، همین سبب می شود مشکلات از زاویه های مختلف دیده و راه حل های بهتری برای حل مشکلات پیشنهاد داده شود.
زندگی وقتی زیباست که افکار زن و مرد هر دو در شکل دهی و رشد آن دخیل باشد به مانند پرنده ای که باید دو بال خویش را برای پرواز به کار بگیرد. پرنده ای که بخواهد با یک بال پرواز کند نه می تواند تعادل خویش را حفظ کند و نه می تواند مسیری را با بال های خویش پرواز کند.
 

توصیه چهارم) مدیریت انتقاد از همسر

اگر هر روز به هر کسی در هر ساعتی شروع به انتقاد و گفتن عیب های او شود، باعث فاصله شخص منتقد کننده از منتقد شونده می شود. انسان ها نیاز دارند که خوبی های ایشان دیده شود و اگر بخواهد هر روز عیب ها و نقص ها یادآوری شود، این رابطه آسیب دیده و به مرور قطع خواهد شد.
به خصوص اگر این انتقاد به کسی باشد که در خانه نقش مدیریت را دارد. برای انتقاد از همسر باید به چند مورد مهم توجه داشت که از جمله این موارد توجه به موقعیت زمانی و مکانی و نیز نوع گفتن می باشد.
برای انتقاد به همسر که مدیر خانواده است باید به گونه ای این کار را انجام داد که عزت نفس او در میان خانواده پائین بیاید و او احساس کند که توان مدیریت خانواده را ندارد. بهترین راه در انتقاد کردن این است که راهی را برای اصلاح نیز پیشنهاد داد و یا در ابتدای انتقاد به او، خوبی هایش را بیان کرده و بعد آن نقاطی که قابل نقد هست را با ادبیاتی عاطفی و احساسی در قالب برهان و استدلال بیان داشت.
زنانی که زبان گزنده دارند و همیشه به دنبال عیب جویی از همسر خود هستند به زودی باید منتظر عهدشکنی همسر باشند، چرا که انسان جایی دل می بندد که خوبی هایش دیده شود و اگر این کار از سوی همسر صورت نگیرد احتمال آن می رود مرد، روابطی را فراتر از چارچوب زندگی خود با زنی دیگر شکل دهد.
 

توصیه پنجم) متهم نکردن شوهر به بی احساسی

در برخی همسران دیده شده است که شوهر خود را به بی احساسی و نداشتن عاطفه متهم می کنند. این مسئله سه حالت دارد: یا زن توقع زیادی از همسرش دارد و به گونه ای خود زن دارای کمبودهای احساسی و عاطفی است که دوست دارد همه آنها را شوهرش تامین کند، یا مرد او نمی داند چگونه این رفتار احساسی و یا عاطفی را از خود بروز دهد و یا اینکه در نهایت مرد او شخص بی احساس و عاطفه هست.
در صورتی که همسر شما کلا شخص بی عاطفه ای هست، باید ریشه های آن را بشناسید، شاید او احساس می کند شما نیاز به ارتباط عاطفی و احساسی ندارید که این را می توان با گفتگو و یا رفتارهای عملی نشان داد. اگر شما خود را مقید به جشن های مهم زندگی همچون تولد همسر و فرزندان و نیز سالگرد ازدواج بدانید، او هم رفته رفته سعی می کند در نقشه عاطفی این جریان خود را سهیم کند. زود خسته نشید، به زودی او هم به دنبال یافتن نقش خود در بهتر اجرا شدن این مراسمات همت خواهد کرد.
در صورتی که همسر شما نمی داند که چگونه با شما ارتباط عاطفی داشته باشد، به او بیاموزید. از نیازهای عاطفی خود برای او بگوید. به او بگوئید از داشتن چه چیزهایی لذت می برید. دوست دارید آخر هفته ها را با هم چگونه به سر کنید که بر قوت عاطفی ارتباط شما بیفزاید.
و در صورتی که شما احساس می کنید، از سوی پدر و مادر و … که نقش مهمی در برآورده کردن ذخیره عاطفی و احساسی شما داشته اند، تامین نشده اید، بهترین کار صحبت با یک مشاور خانم هست.
 

توصیه ششم) شناخت انتظارات و نیازهای همسر

هر انسانی که در پیرامون ما زندگی می کند، دارای نیازها و انتظاراتی است که لازم است بدان ها توجه شده و در راه تامین آن همت گمارد. شوهر به عنوان اصلی ترین فرد زندگی برای یک زن، نیازها و انتظاراتی از همسر خود دارد که اگر آنها تامین نشود ممکن است ارکان زندگی آسیب دیده و ساختار زیبای خانواده را بر هم زند.
توجه به نیازهای عاطفی و نیز جنسی همسر، نقش اساسی ای در ارتباط همسران دارد. تامین نیاز جنسی شوهر می تواند قوت بخش رابطه عاطفی او با همسرش باشد. اگر این نیاز به درستی و کامل صورت نگیرد، ممکن است قوت بخش روابط فرازناشویی مرد شود و او را وارد رابطه با دیگر زنان برای تامین این نیاز باشد.
توجه به زیبایی، بهداشت جسم، تامین آرامش همسر از جمله نیازهایی است که زنان باید برای شوهر خود تامین کنند. منتهی گفتن این سخن خالی از لطف نیست که این تامین یک امر دو طرفه هست و باید دو طرف این نیازهای را برای یکدیگر تامین کنند.
 

بیشتر بخوانید :
ارتباط زن و شوهر
دو نیاز اساسی همسران
پنج ساعت شگفت انگیز برای همسران
را هکارهایی برای افزایش مهر و محبت همسران
اقتدار عاقلانه، زندگی عاشقانه
توجه به نیازهای اصلی و فرعی همسران

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود