اصولی که باید برای همسرداری موفق رعایت کنید

0 3,782

چه نکاتی را باید در همسرداری موفق رعایت کنیم؟ اگر شما هم تجربه زندگی مشترک را داشته باشید می دانید که همسرداری کار آسانی نبوده و چالش های بسیاری به همراه دارد. هر کسی روشی برای اداره منزل و همسر خود انتخاب می کند اما اگر شما مقاله زیر را می خوانید مسلما دنبال بهترین راه برای مدیریت زندگی مشترک خود هستید.

برنا: لازمه ازدواج موفق دانستن مهارت های همسرداری است. کسانی که ازدواج موفقی دارند به شغل، عشق و همسرشان احساس تعهد می کنند، اما برای اینکه بتوانیم در زندگی مشترک خود موفق‌تر عمل کنیم، نیاز به عشق و احترام داریم. در ادامه مقاله به چند نکته مهم اشاره خواهیم کرد که از طریق آن در زندگی مشترک خود بتوانید بهتر عمل کنید. پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. همچنین دریافت مشاوره ازدواج می تواند کمک شایانی در داشتن زندگی مشترکی شاد به شما بکند.

همسرداری موفق

متأسفانه در کشور ما وقتی بحث همسرداری موفق می‌شود، فقط انگشت اشاره به سمت خانم‌ها می‌رود. در حالی که همه می‌دانیم ازدواج یک رابطه دو طرفه است و هر دو طرف باید به یک اندازه تلاش کنند تا زندگی زناشویی خود را با کیفیت بهتری ادامه دهند. برای اینکه هر یک از زوجین بتوانند اصول اساسی را در رابطه دو طرفه‌شان رعایت کنند، باید بتوانند نکاتی را به صورت عملی در زندگی مشترک پیاده کنند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. اما اگر تا به حال از این اصول استفاده نکرده اید بهتر است با دریافت مشاوره خانواده دست به اصلاحات لازم بزنید.

صحبت کردن با همسرتان یکی از بهترین راه‌ها برای سالم نگه داشتن ازدواج و موفقیت در آن است. نسبت به آنچه احساس می‌کنید صادق باشید، اما هنگام برقراری ارتباط، مهربان و محترم باشید. بخشی از ارتباطات خوب مربوط به شنونده خوب بودن است و اینکه بتوانید برای شنیدن صحبت‌های همسرتان وقت بگذارید تا ببینید که به چه چیزی نیاز دارد. خطوط ارتباطات را با صحبت کردن باز نگه دارید. در مورد چیزهای تکراری مثل فرزندان حرف نزنید، تمرکز خود را روی احساسات و خواسته‌های درونی طرف مقابل خود قرار دهید.

به همسرتان بگویید از اینکه او را در زندگی دارید سپاسگزارید

به خاطر روابط، زندگی مشترک و اینکه یک خانواده دارید از همسر خود تشکر کنید. ممکن است هر دو شما در طول روز مشغول غذا خوردن، مراقبت از بچه‌ها، سر کار رفتن و یا مشغله‌های روزانه شوید، اما مطمئن هستیم که آخر شب وقتی پیدا می‌کنید تا از او به خاطر اینکه در زندگی‌تان حضور دارد تشکر کنید. هر دو این کار را بکنید و بدون اینکه منتظر باشید همسرتان اول چنین چیزی بگوید شما پیش قدم شوید و از او سپاسگزاری کنید.

برای خانواده وقت گذاشتن از راهکارهای همسرداری موفق

با کار و مسئولیت‌های خانوادگی می‌توان به راحتی فاکتور عاشقانه را از دست داد. تاریخ‌های ویژه‌ای را برنامه ریزی کنید، یا بیرون بروید یا فقط در خانه بمانید. اگر فرزند دارید، هنگام استراحت، صحبت کردن و لذت بردن از کنار هم بودن، وقتی برای بازی‌های خانوادگی نیز ترتیب دهید. از کنار هم بودن بیشترین لذت را ببرید و بهانه نیاورید که فرزندانم نمی‌گذارند تا با هم باشیم.

اختلاف نظرها را درک کنید

در زندگی همه اختلاف نظر وجود دارد. شما باید این موارد را درک کنید و با نهایت احترام دیدگاه همسرتان را در مورد موضوعی بشنوید. حتی اگر در تضاد با عقاید شما باشد عصبانی نشوید. بپذیرید که انسان‌ها عقاید مختلفی دارند و شما نمی‌توانید همه دنیا را وادار کنید تا مثل شما فکر و زندگی کنند. اختلاف نظر را به عنوان یک تفاوت شیرین بپذیرید تا زندگی زناشویی شما با کیفیت بهتری ادامه پیدا کند.

افزایش شوخ طبعی از راهکارهای همسرداری موفق

هرکسی که مدت طولانی از ازدواجش گذشته باشد می‎تواند به شما بگوید که در زندگی مشترک شوخ طبعی لازم است تا مشکلات ازدواج را پشت سر بگذارید. شوخ طبعی در زندگی مشترک به شما کمک می‌کند تا بر سر هر چیز جزئی خودتان را ناراحت نکنید و بتوانید با لبخند بر مشکلات زندگی به صورت بهتری غلبه کنید.

ایجاد احساس امنیت عاطفی

زوجین باید از نظر عاطفی به هم محبت کنند. محبت کردن لزوماً رابطه جنسی نیست. متأسفانه بسیاری افراد فکر می‌کنند وقتی بتوانند نیاز جنسی خود و همسرشان را برطرف کنند، آن وقت دیگر هیچ مشکلی وجود خارجی ندارد. باید زمانی را با همسر خود بنشینید و از احساسات و عشقی که به او دارید حرف بزنید. به او بگویید که چقدر دوستش دارید و هر چقدر هم سرتان شلوغ باشد، همیشه به یادش هستید. بیان جملات عاطفی برای طرف مقابل، احساس امنیت روانی عاطفی را به همراه خواهد داشت.

یاد بگیرید که ببخشید

هر کسی در زندگی اشتباه می‌کند، همسر شما هم ممکن است احساسات شما را آزار دهد و یا کاری را انجام دهد که باعث ناراحتی شما شود و این ممکن است شما را عصبانی و حتی خشمگین کند. اما مهم است که با احساسات خود کنار بیایید، آن‌ها را رها کنید و به جای اتصال دائم به گذشته، رو به جلو حرکت کنید. بخشیدن شما را کوچک نمی‌کند بلکه نشان دهنده این است که شما برای زندگی و همسرتان ارزش قائل هستید. اگر شما برایتان سخت است که بتوانید دیگران را ببخشید، مشاوره روانشناسی در مرکز هنر زندگی می‌تواند به شما در این زمینه کمک کننده باشد.

سؤالات متداول در مورد همسرداری موفق

آیا صرف زمان برای خود به کیفیت زندگی زناشویی ما منجر می‌شود؟

هر چقدر بیشتر برای خودتان وقت بگذارید به کیفیت روابط عاطفی شما نیز کمک می‌کند. یعنی شما می‌توانید این مهم را در زندگی مشترک نیز پیاده کنید و برای آن نیز وقت بگذارید. وقتی بتوانید خودتان را دوست داشته باشید آنگاه می‌توانید طرف مقابل‌تان را نیز دوست داشته باشید.

آیا تلاش دائمی برای جلب رضایت شوهر، همسرداری موفق است؟

برخی از زنان فقط در راستای جلب رضایت شوهر عمل می‌کنند و این باعث می‌شود از خودشان غافل شوند و به مرور زمان احترام لازم را از دست بدهند. از تلاش برای جلب رضایت شوهر با عنوان اینکه همسرداری شما خوب خواهد بود، دست بردارید، تا بتوانید احترام و ارزش خود را به دست آورید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود