یافتن بهترین دکتر روانشناس در تهران

0 3,932

امروزه مراجعه به یک روانشناس خوب برای بسیاری از افراد به ‌عنوان یک نیاز ضروری تلقی می شود. پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران که بتواند به ما کمک نماید، همواره برای ما یک چالش بوده است‌. ما در ادامه به بررسی عواملی که در انتخاب شما تاثیرگذار خواهد بود بیشتر خواهیم پرداخت.

اهمیت دکتر روانشناس در تهران

امروز نیاز به علم روانشناسی و روانشناسان در همه جای دنیا به یک ضرورت تبدیل شده است. در پی این نیاز ضروری، در همه جای دنیا و همه شهر ها از‌جمله کشور ما و شهرهای شلوغ و پر استرسی مانند تهران، روانشناسان زبده و کاربلد وجود دارند، که ما باید با نحوه جستجو و پیدا کردن آن ‌ها آشنا باشیم. ما در این مقاله سعی نموده‌ ایم که به شما کمک نماییم، بهترین دکتر روانشناس در تهران را پیدا نمایید.

افرادی که دچار انواع مختلف مشکلات فردی، رابطه‌ های خانوادگی، نوسانات سلامت روان مانند افسردگی استرس و یا اضطراب مواجه هستند، بهترین راه برای حل مشکلات این اشخاص مراجعه به یک روان‌شناس خوب و تقاضای کمک از او است. روان‌شناسی که از علم کافی برخوردار باشد و تمام زمینه ‌های روانشناسی برای بیماری‌ های مختلف را بداند، می‌تواند به بیماران کمک نماید تا از مشکل خود رهایی یابند.

معمولاً پیدا کردن روا‌نشناس در تهران که شهر بسیار بزرگی است و به دلیل بالا بودن جمعیت این شهر روا‌نشناسان زیادی و کلینیک های روانشناسی در تعداد بالایی امروزه در حال گسترش در این شهر هستند. پس پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران که گواهی‌نامه‌ها و مدارک تخصصی این کار را داشته باشد و علم این کار را به‌خوبی بداند از میان این تعداد روانشناس، کار آن‌چنان راحتی نیست.

دکتر روانشناس در تهران

نیاز به یافتن بهترین دکتر روانشناس در تهران

همه ما ممکن است جایی از زندگی ‌خود احساس کنیم که دیگر نمی‌توانیم ادامه دهیم و به یک فرشته نجات برای حل مشکلاتمان نیاز داریم. بر اساس گزارش ‌های بسیار زیادی که در کشور های مختلف انجام می‌شود به این نتیجه دست یافته‌اند که حدود پنج درصد جمعیت هر کشور برای حل مشکلات روانشناختی و هیجانی خود که از کنترلشان خارج شده است به کمک نیاز دارند و این کمک تنها از دست یک روان‌شناس خوب بر می آید.

مشکلات مختلفی مانند پستی و بلندی‌ های زمینه‌ای ازدواج و یا یک رابطه، موقعیت یک شخص در خانواده، از دست دادن شغل، مرگ عزیزانمان، افسردگی های متنوع، و استرس‌ ها می‌توانند بسیار آزاردهنده باشند، پس ما باید برای حل این مشکلات به یک متخصص خوب و کاربلد مراجعه نماییم تا بتوانند به ما کمک کند تا بر مشکلاتمان غلبه نماییم.

روان‌شناسان از طریق درمان‌ های مختلف و متنوع به افراد  زیادی با هر سنی کمک می‌کند تا بتوانند سالم ‌تر و شادتر زندگی کنند به همین دلیل پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران می‌تواند برای ما امری بسیار حیاتی باشد‌‌. اگر احساس می‌کنی که نیاز دارید با کسی صحبت کنید، و مدت زیادی است که احساس می‌کنید غمی در وجود شما رخنه کرده و حتی با کمک دوستان و خانواده نیز نمی‌توانید مشکلات خود را حل نمایید، اگر فکر می‌کنید که انجام فعالیت های روزانه تان برایتان سخت شده است و اگر بیش از حد نگران یا عصبی هستید شما نیاز به پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران دارید.

نیاز به یافتن بهترین دکتر روانشناس در تهران

چگونه میتوان یک دکتر روانشناس خوب پیدا کرد؟

اما سوال اصلی ممکن است برای هر کسی که حس می‌کند به روان‌شناس نیاز دارد پیش بیاید این است که چگونه می توانی یک روان‌شناس خوب پیدا کرد. برای پیدا کردن یک روانشناس کارکشته شما می‌توانید از دکتر هایی که در مراکز بهداشت درمانی شما هستند مشاور و کمک بگیرید‌. همچنین می‌توانید اگر از دوست و آشنایان شما تا حالا کسی به دکتر مراجعه کرده باشد پرس‌ و جو نمایید و تشخیص دهید که آیا آن دکتر برای شما مناسب است یا خیر.

همچنین راحت ‌ترین و سریع ‌ترین راه، جستجو در اینترنت است. امروزه بستر اینترنت برای افرادی که به دنبال پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران هستند یک راه سریع و بسیار راحت است. سایت‌ هایی که به معرفی دکتر میپردازند به‌ صورت شفاف و واضح تمام پیشینه و سابقه‌ ای دکتر ها را برای شما نشان خواهند داد. همچنین می توانید از مشاوره آنلاین برای مشاوره با روانشناس استفاده کنید.

 

 

ارتباط درمانی بین مراجع و روانشناس

جالب است بدانید که رابطه روا‌نشناس و بیمار یک رابطه پزشکی و بیماری نیست، رابطه میان این دو بیشتر مانند دو دوست است که با هم صحبت می کند تا مشکلاتشان را حل کنند. بیمار و روانشناس در راه درمان با یکدیگر همکاری تام دارند و در راه رسیدن به درمان هر دوی آن‌ ها تلاش خواهند کرد.

پس از احساس نیاز و پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران شما باید سعی کنید که تشخیص دهید آیا می‌توانید با آن دکتر روانشناس همکاری را به عمل بیاورید یا نه. شما باید با روانشناس خود تفاهم داشته باشید تا بتوانید در راه درمان با او احساس راحتی نمایید و بتوانید مشکلات خود را بدون هیچ‌ گونه دغدغه‌ای با او درمیان بگذارید. پس یکی دیگر از نکاتی که شما باید هنگام انتخاب روانشناس به آن توجه نمایید این است که با دکتر خود احساس راحتی داشته باشید.

چگونه میتوان یک دکتر روانشناس خوب پیدا کرد؟

ویژگی های یک روانشناس خوب

روانشناسی زمینه علمی است که روز به‌ روز و ساعت به ساعت در حال پیشرفت است و متخصصین فعال در این حوزه روز به‌ روز با انجام آزمایش ‌هایی فراوان در حال پیشرفت در این زمینه هستند. پس اگر روانشناسی بخواهد در این حوزه موفق باشد باید کاملاً به‌ روز باشد و ویژگی‌های مختص و خاصی داشته باشد. برای پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران شما باید بدانید که دکتری که به او مراجعه کردید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

در مرحله اول دکتر شما باید علاقمند به یادگیری باشد

یک روان‌شناس خوب همواره از فرصت‌ های آموزشی که به دست می‌آورد حداکثر استفاده را می‌کند و پا به پای پژوهشگرانی که در زمینه‌ های مختلف روانشناسی تحقیق می‌کنند، پیش می‌رود.

دکتر شما باید مهارت‌های ارتباطی خوبی داشته باشد

تنها ابزار درمان برای یک روا‌شناس و مهم ‌ترین ابزار، نحوه گفتار یک روانشناس است. روان‌شناسان باید تبحر خاصی در زمینه صحبت کردن و برقراری ارتباط با دیگران داشته باشند.

دکتر شما باید دلسوز باشد

یک دکتر روا‌نشناس خوب باید همواره دلسوز بیمار خود باشد و در راه درمان، با دردها و مشکلات بیماران خود احساس هم‌ دردی نماید، این کار باعث می‌شود که بیماران احساس راحتی و آرامش بسیاری نمایند.

او باید استواری شخصیتی و هیجانی داشته باشد

یک روان‌شناس خوب باید وضعیتی کاملاً ثابت و پایدار داشته باشد و در برابر هیجانات و احساسات ناگهانی، کنترل خود را از دست ندهید، زیرا در این شرایط محیط ناآرام و مضطرب برای بیماران فراهم می آید.

دکتر شما باید خوش اخلاق باشد

حتما توجه نمایید که یک روانشناس خوب بر ضوابط اخلاقی و رفتاری مناسبی پا‌یبند باشد و با رعایت مرزهای شخصیتی و حقوقی هر بیمار به برطرف کردن مشکلات آن ‌ها کمک کنند.

او باید صبور باشد

یک روانشناس خوب همیشه صبور است. یک روانشناس خوب باید سعی نماید که در هر مرحله از درمان صبر و شکیبایی بسیار زیادی را به خرج دهد و در برخورد با تک تک بیماران این مسئله را برای او روشن سازند.

او باید قابل اطمینان باشد

یک روان‌شناس خوب، بسیار قابل اعتماد است و باید رازدار بیماران خود باشد تا بیماران بتوانند بدون هیچ ترسی مشکلات خود را با او درمیان بگذارند.

گواهینامه هایی که یک روانشناس خوب دارد

در بسیاری از کشور های خارجی معمولاً روان‌شناسان بعد از این ‌که فارغ‌التحصیل‌شوند و قبل از دریافت مدرک دکترای خود،  باید حدود هفت سال دوره‌های آموزشی را پشت سر بگذارند‌ آن‌ ها باید در رابطه با آموزش تخصصی خود دوره‌های بالینی را تحت نظر یک ناظر در بیمارستان‌ها و یا انواع مختلف مرکزهای سلامت پشت سر بگذارد.

همچنین قبل از این‌ که خودشان بطور مستقل می توانند مطب بزنند و شروع به کار کنند باید حداقل یک‌ سال تحت نظارت یک سوپروایزر به کار مشغول شوند. پس از این، روانشناسان باید مجوزهای خود را از حوزه‌های قضایی و دولت که در آن‌ها مشغول بکار هستند دریافت نماید. و بعد که این مدارک را دریافت نمودند به‌عنوان یک روا‌شناس خوب و قانونی شروع بکار نمایند. پس  یک روان‌شناس خوب دارای تمامی این مدارک است، و برای پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران باید به دنبال این مدارک باشید.

آیا درمان برای ما جواب خواهد داد؟

سعی کنید که هنگامی ‌که به یک روانشناس مراجعه می‌کنید و پس از این ‌که درمان خود را آغاز نمودند، به کمک روانشناس خود و با هم، یک برنامه و هدف مشخص تعیین نمایید. سعی کنید بر احساسات منفی و حس هایی که باعث می‌شوند شما افسرده شوید و یا از انجام کار های روزمره خود باز بمانید غلبه نمایید و آن‌ها را به‌ عنوان خط قرمز های خود تلقی نماید.

این نکته را به ذهن خود بسپارید که هر درمان زمان خاص خود را می‌طلبد. شما نباید اهداف خود را با هم مقایسه نمایید و انتظار داشته باشید که طی یک زمان خاص به همه آنها برسید. شما باید صبر به خرج دهید و تمام دستورالعمل‌ های دکتر خود را مو به مو اجرا نمایید. از دکتر خود بخواهید که برای شما توضیح دهد از چه نقطه ای به بعد باید منتظر شروع پیشرفت خود باشید‌

اگر در مرحله ای از  درمان حس می‌کنید که آرامش تمام وجود شما را گرفته است و به زندگی خود امید دارید این می تواند علامت خوبی برای شما باشد. شما باید این نکته را بدانید که افراد مختلفی در طول درمان احساسات کاملاً متنوعی را پشت سر می‌گذارند، و شما نیز، باید بتوانید تمام این احساسات را با موفقیت پشت سر بگذارید. پیدا کردن دکتر روانشناس در تهران که ویژگی ‌های یک روانشناس خوب را داشته باشد می‌تواند در رسیدن به این اهداف مشوق شما باشد و به شما کمک نماید و این حس مثبت را در شما ایجاد نماید.

نکته پایانی

برای دریافت نوبت حضوری یا آنلاین از دکتر روانشناس در تهران می توانید به وب سایت دکتر علوی به آدرس drraminalavi.com مراجعه کنید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود