چگونه نقاشی بر بدن و ذهن ما اثر می‌گذارد

0 4,133

زمانی که مشغول نقاشی کشیدن هستید شاید درحال تقویت بخش‌‌هایی از بدن و قسمت‌هایی از توانایی‌هایتان هستید.

1. تقویت ذهن و حافظه:

فواید نقاشی در بخش اصلی مربوط به تقویت ذهن و حافظه است. که  به شما کمک می‌کند تا قدرت ارتباط و تمرکز خود را افزایش دهید. به طبع با کشیدن نقاشی شما تنها موجب تخلیه شدن افکار منفی نمی‌شوید بلکه با نقاشی کشیدن و بازی با رنگ‌ها شما برای سلامت روح و ذهنتان قدم برمی‌دارید.

2. قدرت تمرکز:

نقاشی قدرت تمرکز را بالا می‌برد هنرمندان در زمان نقاشی کردن به تمرکز نیاز دارند و این امر به آنها کمک می‌کند که قدرت تمرکز خود را بالا ببرند و تنها بر یک موضوع تمرکز کنند.

لئوناردو داوینچی بیان کرده است که ‌نقاشی تمامی ده عملکرد چشم را دربرمی‌گیرد. تاریکی، نور، جسم و رنگ ، شکل و مکان، دوری و نزدیکی، حرکت و سکون.

3. رهایی از افسردگی:

نقاشی کردن، هنری با قدرت شفادهندگی است. این روش همچنین می‌تواند برای درمان افسردگی، اضطراب وا ختلال دو قطبی به کار گرفته شود. زیرا  می‌تواند هورمون‌هایی شمیایی مفید همچون سروتونین، اندورفین، دوپامین و نوراپی‌نفرین را در مغز تولید کند.

۴. تقویت قدرت مغز:

نیمکره چپ مغز مسئول وظایف یا ماهیت منطقی و نیمکره  راست مسئول خلاقیت و تخیل است. هنگامی که نقاشی می‌کشیم هر دو نیمکره مغز فعال می‌شود و توانایی آن تقویت می‌شود.

5. عزت نفس بالا:

زمانی که چیزی می‌کشید و دوستش دارید حتما آن را به دیوار آویزان کنید، این کار به شما احساس رضایت می‌دهد و به شما انگیزه می‌دهد که ادامه دهید. فرقی نمی‌کند کودک یا بزرگسال وقتی نقاشی می‌کشید آن را به دیوار اتاقتان آویزان کنید تا انگیزه بیشتری برای نقاشی کشیدن داشته باشید.

6. فعالیتی لذت بخش برای خلق و خو

می‌توان در کنار دیگران نقاشی کرد تا در این صورت روابط دوستانه تقویت شود و اوقات خوشی با دوستان سپری گردد. این شیوه‌ای آرام و فعال است که مغز را به فعالیت وامی‌دارد و در عین حال سرگرم‌کننده است.

 

منبع:rahenow

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود