قیمت دلار انفجاری شد | جدیدترین قیمت دلار امروز 23 بهمن ماه

0 3,736

قیمت دلار صرافی ملی امروز یکشنبه ۲۳ بهمن از سوی بانک مرکزی اعلام شد. قیمت دلار صرافی ملی در نوسان است.

در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم.  قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمـت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد. بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمـت دلار چگونه خواهد شد. دیشب تغییر قیمت دلار موجب سردرگمی معامله گران شدبا تغییر سیاست ارزی بانک مرکزی و حذف دلار توافقی از معاملات بازار متشکل ارزی، نرخ فروش ارز به صورت اسکناس توسط صرافی‌ها در سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران اعلام می‌شود.

جدیدترین قیمـت دلار صرافی ملی را در ادامه بخوانید.

امروز قیمت فروش دلار آمریکا در صرافی بانک ملی ایران 43 هزار و 417 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و هفده تومان) اعلام شد.

براین اساس قیمت خرید دلار آمریکا 42 هزار و 987 (چهل و دو هزار و ننهصد و هشتاد و هفت تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا 43 هزار و 417 تومان ( چهل و سه هزار و چهارصد و هفده تومان) اعلام شد.

همچنین براساس اعلام صرافی بانک ملی ایران قیمت خرید یورو 46 هزار و 117 تومان ( چهل و شش هزارو صد و هفده تومان) و قیمت فروش یورو 46 هزار و 579 تومان (چهل و شش هزار و پانصد و هفتاد و نه تومان) است.

ارزش ذاتی دلار چقدر است؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی، معتقد است به طور معمول قیمت دلار به‌ویژه در دوره اول دولت‌ها زیر ارزش ذاتی نگاه داشته می‌شود و حباب مثبت می‌گیرد.

او در این باره گفته است: «در حال حاضر دست دولت و بانک مرکزی برای کنترل قیمت دلار به دلیل گذشتن از ژانویه و سال نو چینی بازتر است، اما شاهد این هستیم که بازارساز نمی‌تواند و شاید هم نمی‌خواهد قیمت دلار را به ارزش ذاتی آن نزدیک کند.»

حق‌شناس با اشاره به ارزش ذاتی دلار در محدوده قیمتی ۴۰ تا ۴۱ هزار تومان اظهار کرده است: «با توجه به رشد تورم تا پایان سال، این ارزش ذاتی بالاتر نیز خواهد رفت و این موضوع نشانه خوبی نیست! از طرفی در حوزه پولی، نقدینگی و سیاست‌های مالی نه تنها بهبودی نمی‌بینیم بلکه شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم و همه این عوامل باعث افزایش قیمت دلار می‌شود.»

تورم؛ موتور محرکه قیمت دلار

فردین آقابزرگی، دیگر کارشناس بازارهای مالی، هم با انتقاد از رابطه معکوس قدرت پول ملی با متغیرهای تعیین‌کننده قیمت ارز گفته است: «عرضه و تقاضا دست دولت است و ما اکنون در مولفه‌هایی نظیر نرخ تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، رشد اقتصادی و سایر مواردی که وضعیت اقتصادی کشور را ترسیم می‌کنند، با چالش مواجه هستیم.»

او با اشاره به تورم بالای ۵۰ درصدی در اقتصاد کشور خاطرنشان کرده است: «در حال حاضر رشد اقتصادی در مدار صفر است و نرخ رشد حجم نقدینگی ۲۵ تا ۳۰ درصد است؛ این آمار به طور واضح نشان می‌دهد کانالی که ارزش پول ملی در آن قرار دارد نزولی است و احتمال صعود قیمـت دلار زیاد است.»

آقابزرگی یادآور شده است: «روند صعودی نرخ ارزها در برابر ریال ادامه دارد و نرخ ارز واقعی را در خیابان و صرافی‌ها نمی‌توانیم ببینیم، بلکه در قیمت کالای وارداتی باید بررسی شود. کالاهای وارداتی نیز اکنون با دلار ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در حال معامله هستند.»

او تاکید کرده است: «تا انتهای سال که روند رو به رشد تورم، حجم نقدینگی و ثابت بودن رشد اقتصادی کشور کماکان ادامه دارد دور از ذهن نیست که قیمـت دلار بر مدار افزایشی باشد.»

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود