سامانه ثبت شکایات یارانه در دسترس است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

0 3,810

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سامانه ثبت شکایات یارانه هم‌اکنون در دسترس است، گفت: سامانه هدفمندی یارانه‌ها برای جاماندگان یارانه معیشتی هنوز راه‌اندازی نشده است.

ایرنا: «داریوش ابوحمزه» روز سه‌شنبه در گفت‌وگو تلویزیونی، در مورد مشکل سامانه ثبت شکایات یارانه، اظهار کرد: از روز گذشته که بحث اعتراض به یارانه‌ها مطرح شد، افرادی که جامانده از یارانه بودند و می‌بایست در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت‌نام کنند تا مشمول دریافت یارانه قرار بگیرند.

وی افزود: سازمان هدفمندی یارانه‌ها در تلاش است تا سامانه هدفمندی را برای ثبت‌نام ایجاد کند و نگرانی مردم برطرف شود، اما چون این سامانه آماده نبود، هفت میلیون‌نفری که یارانه نگرفته بودند به سامانه ثبت شکایات یارانه وزارت کار مراجعه کردند که باعث اختلال در سامانه ثبت شکایات یارانه به آدرس hemayat.mcls.gov.ir شد.

معاون رفاه وزیر کار گفت: این سامانه برای مراجعه یک‌میلیون‌نفری هرزمان آماده شده بود که با مراجعه بالا با اختلال روبرو شد.

ابوحمزه بیان کرد: اکنون زیر ساخت‌های سامانه تقویت شده است و افرادی که نسبت به دهک بندی معترض هستند به سامانه مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه افرادی که یارانه نگرفته‌اند دو دسته هستند گفت: جامعه هدف افرادی هستند که تا کنون یارانه دریافت می‌کردند و جز ٧۶ میلیون نفر یارانه بگیر در دهک‌های اول تا نهم بودند اگر این افراد نسبت به دهک بندی اعتراض دارند به سامانه https://hemayat.mcls.gov.ir وارد شوند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دسته دوم افرادی هستند که به دلایل مختلف یارانه نمی‌گیرند، این افراد جاماندگان یارانه هستند که باید به سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مراجعه کنند که هنوز سامانه در دست ایجاد است.

ابوحمزه بیان داشت: همکاران در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها شبانه‌روز در تلاش هستند تا سامانه جاماندگان را فعال کنند.

وی با بیان اینکه تغییر دهک بندی‌ها هر ۶ ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود گفت: بر اساس قانون این تغییرات بر اساس اطلاعات ارایه شده و وضعیت خانوارها صورت می‌گیرد.

معاون رفاه اجتماعی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: تمکن مالی افراد در کوتاه‌مدت تغییر نمی‌کند و امکان تغییر دهک بندی نیست.

ابوحمزه با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه‌های نقدی به کاهش فاصله طبقاتی منجر می‌شود گفت: تجربه سال ۹۸ نشان داد که شکاف طبقاتی و وضعیت رفاهی طبقات بالا و پایین جامعه کم شد.

وی ادامه داد: این سیاست دولت سیزدهم نیز نشان می‌دهد که کاهش فاصله طبقاتی صورت می‌گیرد اما ماندگاری آثار آن در جامعه به مؤلفه‌هایی از جمله رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش بیکاری و سایر موارد برمی‌گردد.

معاون وزیر کار ابراز امیدواری کرد: با بهبود شرایط اقتصادی خانواده‌ها نیازی به دریافت یارانه‌ها نداشته باشند.

وی از مردم درخواست کرد تا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه نکنند و برای رفع هرگونه ابهام با سامانه ۶٣۶٩ تماس بگیرند.

بنا بر اعلام روابط‌عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه‌ها، اعلام کرد: هم‌وطنانی که به هر دلیلی ابهام یا اعتراضی نسبت به یارانه اختصاص یافته دارند و یا اینکه برای کسب اطلاعات بیشتر یا هرگونه پرسش به سامانه رسیدگی به درخواست یارانه‌ها hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود