بارش برف و باران در غرب/ افزایش دما در شمال

0 3,717

کارشناس هواشناسی گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز استان‌های غرب و شمال غرب کشور با بارش برف و باران مواجه شوند، اما برای استان‌های سواحل دریای خزر انتظار افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما را داریم.

ایرنا: «فریبا گودرزی» در گفت‌وگویی گفت: امروز (جمعه) در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش باران، برف، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.
وی افزود: همچنین در استان‌های همدان، زنجان، لرستان، شمال ایلام، گیلان غرب، مازندران و ارتفاعات البرز، قزوین و تهران بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی را شاهد خواهیم بود.
گودرزی تصریح کرد: فردا (شنبه) بارش در نواحی شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر ادامه دارد و در استان‌های کردستان، کرمانشاه، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات البرز، زنجان، قزوین و تهران بارش پراکنده انتظار می‌رود.
وی با بیان اینکه بارش‌ها همچنان تا اوایل هفته آتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر بارش‌ها، در بخش‌هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، دامنه جنوبی البرز، شمال شرق و به تدریج برای شرق جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقتی را خواهیم داشت که می‌تواند در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک را به دنبال داشته باشد.
این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز در شمال غرب کاهش نسبی دما را داریم، گفت: در غرب و جنوب غرب بین ۶ تا ۸ درجه دما کاهشی است اما برای سواحل دریای خزر و اردبیل افزایش دما ۴ تا ۶ درجه‌ای پیش بینی می‌شود و در شمال شرق نیز افزایش محسوس دما را خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: از امروز تا روز یکشنبه هفته آینده آب‌های جنوب کشور مواج خواهد بود.
گودرزی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، تهران برای امروز آسمان کمی ابری دارد که در بعضی ساعات همراه با وزش باد شدید خواهد بود، امروز در ایستگاه مهرآباد کمینه دما ۹ درجه است.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود