انتخاب بهترین چمن مصنوعی

0 3,744

زمانی که بحث مراقبت از چمن‌ها به میان می‌آید، چمن مصنوعی مزیت‌های بسیاری دارد که باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

چمن مصنوعی از زمان اختراع تابه‌حال متحمل تغییرات بسیاری شده است. این روزها انواع مختلفی از چمن مصنوعی وجود دارد که می‌توانید بهترین آن را مناسب باهدف خود انتخاب کنید. زمانی که بحث مراقبت از چمن‌ها به میان می‌آید، چمن مصنوعی مزیت‌های بسیاری دارد که باید مورد ملاحظه قرار گیرد.

شرکت آسیا چمن به‌عنوان شرکت و تولیدکننده پیشرو درزمینهٔ چمن مصنوعی توانسته است به نامی آشنا و معتبر در سراسر ایران و خاورمیانه تبدیل شود. میزان رضایت از مشتریان و خلق بهترین چشم‌اندازهای سبز در کارنامه آسیا چمن موجب شده است تا اعتبار آن روزبه‌روز بیشتر شود. ازاین‌رو شما هم می‌توانید با اعتماد به مجموعه ما، از کیفیت محصولی که دریافت می‌کنید، مطمئن باشید و روزهای سبزی را برای خود رقم بزنید.

چمن مصنوعی برای چه موقعیت اقلیمی مناسب است؟

برای افرادی که در موقعیت‌های اقلیمی خشک زندگی می‌کنند، شاید سبز و با طراوت نگاه‌داشتن چمن در طول سال، سخت و دشوار باشد. در مقابل، حتی اگر در منطقه زندگی کنید که چمن‌ها به‌خوبی رشد می‌کنند، تمیز و مرتب نگه‌داشتن حیاط نیازمند زمان و انرژی بسیاری است.

چه نوع چمن مصنوعی را باید انتخاب کنید؟

درست مانند هر محصول خانگی دیگر، تولیدکنندگان چمن مصنوعی بسیاری وجود دارد که باید از میان آن‌ها بهترین را برای خود انتخاب کنید. زمانی که آماده‌اید تا این محصول را خریداری کنید، بسیار اهمیت دارد تا نوعی را برگزینید که ازهرجهت برای شما مناسب باشد.

در ادامه توصیه‌هایی وجود دارند که به شما در این مسیر کمک می‌نمایند و موجب می‌شوند تا با اطمینان خاطر دست به انتخاب بزنید و از نتیجه به‌دست‌آمده رضایت کامل داشته باشید.

چک‌لیستی برای تائید کیفیت چمن مصنوعی

قبل از خرید:

  • درخواست نمونه کنید
  • درخواست گارانتی محصول- که معمولا حداقل 5 سال می‌باشد- کنید
  • هنگام مقایسه قیمت چمن مصنوعی، دقت کنید که قیمت آن هر مترمربع حساب می‌شود
  • درباره هزینه‌های ارسال و تحویل چمن نیز سوا لاتی بپرسید

اگر چمن مصنوعی باکیفیت باشد، باید:

  • دارای بافت نرم و لطیف بوده و اصلاً زبر احساس نشود
  • بکینگ آن دارای سوراخ‌های ریز برای تخلیه و زهکشی آب باشد
  • الیافی با تراکم بالا داشته باشد
  • به نظر طبیعی برسد و طبیعی هم احساس شود

اگر قصد ندارید چمن مصنوعی را خودتان نصب کنید، قبل از درخواست نصب توسط شرکت و فروشنده موردنظر، باید:

  • از آن‌ها بخواهید که نمونه کارهای اخیر خود را به شما نشان دهند
  • از پروژه‌های انجام‌شده آن‌ها را به‌صورت مجازی و یا حضوری دیدن کنید، زیرا هر چه پروژه‌های انجام‌شده بیشتری وجود داشته باشد، نشان‌دهنده تجربه و اعتبار بالای آن‌ها هست
  • هزینه‌های بیشتر برای آماده‌سازی زمین زیر چمن مصنوعی را به‌طور دقیق جویا شوید
  • درباره مواد اینفیل بپرسید: یک تهیه‌کننده خوب مواد اینفیل مانند شن و ماسه، خرده لاستیک و یا انواع دیگر را برای شما توضیح می‌دهد و به شما کمک می‌کند تا مطابق باهدف خود بهترین نوع را انتخاب کنید
  • درخواست تخفیف کنید

زمانی که پروسه نصب کامل انجام شد، مطمئن شوید که نتیجه کار را ارزیابی می‌کنید. بنابراین بهتر است به دنبال این موارد باشید:

  • چمن مصنوعی باید به‌صورت راه‌راه چسب بخورد و بر این اساس، همه درزها باید مخفی باشند
  • لبه‌ها باید پایدار و محکم باشند و باید درست در حاشیه‌های چمن قرار داشته باشند. مطمئن شوید که هیچ فاصله‌ای در این بخش‌ها وجود ندارد
  • اگر هر مشکل و مسئله‌ای وجود داشت، از تیم متخصص و فنی در همان روز نصب بخواهید تا به‌طور کامل آن‌ها را برطرف کنند

انتخاب چمن مصنوعی

زمانی که تولیدکننده و فروشنده چمن مصنوعی مناسب و معتبری را انتخاب کرده‌اید که درست با ایده آل های شما همخوانی دارد، مرحله بعد انتخاب چمن مصنوعی است. در اینجا فاکتورهای متعددی وجود دارد که باید مورد ملاحظه قرار دارد:

  • بودجه
  • چه متراژی را می‌خواهید پوشش دهید
  • چه کسانی و به چه تعداد از چمن مصنوعی استفاده می‌کنند
  • دوست دارید نمای ظاهری چمن شما چگونه باشد

چمن مصنوعی هم به‌صورت تک‌رنگ و هم به‌صورت چندرنگ (چند تناژی) در دسترس می‌باشد. هم‌چنین ارتفاع‌های پایل متنوعی درست مانند تراکم‌های مختلف در دسترس می‌باشد. چمن مصنوعی با الیاف متراکم و ارتفاع پایل بلند و رنگارنگ، گران‌ترین نوع چمن‌های مصنوعی به شمار می‌رود. چمن تک‌رنگ با الیاف کوتاه‌تر نیز قیمت ارزان‌تری خواهد داشت.

ازنظر مالی می‌توانیم چمن‌های مصنوعی را به سه دسته تقسیم کنیم:

1.چمن‌های اقتصادی

این نوع چمن‌ها معمولاً حدود نصف یک چمن گران‌قیمت هزینه‌بر می‌دارند. هم‌چنین این نوع چمن‌ها برای زمین‌های بازی مانند رولینگ بال مناسب هستند. شما می‌توانید از این نوع در مکان‌های پرتردد مانند بخش‌هایی که مخصوص بازی حیوانات خانگی می‌باشند، استفاده کنید، چون حالت و فرم خود را به‌سادگی از دست نمی‌دهند. سطح این نوع چمن‌ها محکم و سفت است و ازاین‌رو به‌سادگی تمیز می‌شود.

  1. چمن‌های متوسط

چمن‌های متوسط نرم و لطیف‌تر از چمن‌های اقتصادی می‌باشند. بیشتر چمن‌های مصنوعی مدرن دارای یک‌لایه سیلیکونی می‌باشند تا احساس نرمی بیشتری انتقال دهند. این چمن‌ها اندکی پیشرفته‌تر از چمن‌های اقتصادی هستند. بیشتر محصولات مدرن نیز از راه دور شبیه به چمن‌های واقعی به نظر می‌رسند.

  1. چمن مصنوعی ممتاز

این نوع از چمن‌ها دارای ارتفاع پایل بلندتر حدود 30 میلیمتر یا بیشتر می‌باشند و همین امر آن‌ها را برای زمین‌بازی کودکان گزینه عالی و کاربردی می‌سازد، زیرا سطح نرم و لطیف‌تری نسبت به چمن‌های متوسط و اقتصادی دارند.

چمن ممتاز از فاصله دور و نزدیک شبیه به چمن‌های واقعی دیده می‌شود و شاید تشخیص آن کار هرکسی نباشد. البته این نوع از چمن مصنوعی قیمت بیشتر نیز دارد، ازاین‌رو مطمئن شوید که مناسب و مطابق با بودجه شما می‌باشد.

گزینه‌های بیشتر برای چمن مصنوعی

اگر لایه پایه و بیس زمین شما ضعیف است و یا ناهموار می‌باشد، باید هزینه‌هایی را برای ترمیم آن بپردازید. این امر موجب امنیت بیشتر سطح چمن و هم‌چنین پایداری و طول عمر بیشتر آن می‌شود.

از طرف دیگر، شما می‌توانید کارهای بیشتری انجام دهید تا امنیت این زمین را بیشتر کنید، مخصوصاً اگر می‌خواهید ازآنجا برای بازی کودکان استفاده کنید. وجود لایه ضدضربه محافظ زیر چمن مصنوعی مخصوصاً در بخش‌هایی که از وسایل بازی برای کودکان به کار می‌برید، مانند ترامپولین، جامپینگ، سرسره و غیره، از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا جلوی آسیب و جراحت به آن‌ها را می‌گیرد.

اگر در خانه حیوانات خانگی دارید، مراحل بیشتری وجود دارد که باید مطمئن شوید همه آن‌ها را موبه‌مو انجام می‌دهید. یکی از این موارد اطمینان از تخلیه و زهکشی مناسب چمن و سطح زیر آن می‌باشد تا ادرار حیوانات در لابه‌لای چمن گیر نکند و بوی بد و ناخوشایندی را به وجود نیاورد.

مطمئن شوید که به تیم متخصص نصب خود می‌گویید که نوعی از چمن را می‌خواهید که مناسب حیوانات خانگی‌تان باشد.

نتیجه‌گیری

زمانی که به مراحلی که در این مقاله گفتیم، توجه می‌نمایید، متوجه می‌شوید که خرید چمن مصنوعی پروسه بسیار دقیق و نیازمند توجه می‌باشد.

درهرصورت زمانی که بحث قیمت به میان می‌آید، ممکن است بتوانید چمن‌های مصنوعی ارزان‌تری را به‌صورت آنلاین بیابید و یا تخفیف‌هایی را برای برخی از چمن‌های مصنوعی مشخص، دریافت کنید.

به یاد داشته باشید که ابتدا همیشه از شرکت و تولیدکننده موردنظر خود، درخواست نمونه کنید تا ببینید که کدام‌یک از محصولات آن‌ها با خواسته شما و موقعیت مکانی و محوطه موردنظرتان هماهنگی بالایی دارد. همه این‌ها دست‌به‌دست هم می‌دهند تا بتوانید بهترین نوع چمن را انتخاب کنید و از چشم‌انداز به وجود آمده نهایت لذت را ببرید.

نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود