واکسن کرونا بزنید/به شایعات گوش نکنید

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی:

0 3,861

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، به هموطنان توصیه کرد در صورت داشتن شرایط دریافت واکسن کرونا از جمله اولویت‌ها مثل سن و سال که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، بدون شک و بدون توجه به شایعات، واکسن بزنند و این کار را به تاخیر نیندازند.

ایرنا: علیرضا ناجی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: برخی از هموطنان به دلایلی از زدن واکسن کرونا طفره می روند که با توجه به خطرات و عوارض بیماری، به آنان توصیه می شود این واکسن را هرچه سریع تر بزنند.

وی با اشاره به اینکه واکسن ها تا حد خوبی در مقابله با ویروس های جهش یافته از جمله دلتا موثر هستند، ادامه داد: اثرگذاری بسیاری از واکسن ها در مقابله با ویروس جهش یافته دلتا افزایش یافته است.

این ویروس شناس رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسینه شدن را راهکار اصلی برای کنترل بیماری کرونا اعلام کرد و گفت: مردم علاوه بر رعایت توصیه های بهداشتی، باید واکسینه شوند تا این بیماری کنترل شود.

وی تصریح کرد: همچنین با زدن دوزهای بوستر (یادآوری) واکسن، مقاومت بدن نسبت به گونه های جدید و موجود افزایش می یابد.

بسیاری از مطالب فضای مجازی در مورد واکسن کرونا پایه علمی ندارد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: بسیاری از مطالب منتشر شده در فضای مجازی و سایت های غیر تخصصی در مورد واکسن کرونا پایه و اساس علمی ندارد و مردم نباید به آنها توجه کنند.

وی درباره مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی براینکه بعد از تزریق واکسن از مواد بی حس کننده استفاده نکنید، گفت: هیچ گزارش علمی در این زمینه منتشر نشده است.

ناجی ادامه داد: مطلب دیگری هم بیان شده که ویتامین دی در زمان تزریق مصرف نکنید که دچار عوارضی خواهید شد که این موضوع هم پایه علمی ندارد.

رییس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: این موضوعات شایعه ای بیش نیست و مردم به این مطالب بی پایه و اساس اصلا توجه نکنند.

وی در باره مطلب شایعه دیگری که در فضای مجازی منتشر شده مبنی بر اینکه کسانی که واکسن می زنند در ۴۸ ساعت بعد از تزریق ناقل هستند، اظهار داشت: تا کنون هیچ واکسنی ساخته نشده که سبب تولید ویروس کرونا در افراد شود تا آنان ناقل این بیماری شوند.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود