۵۶۸ فوتی جدید کرونا در کشور!

0 4,315

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، متاسفانه در شبانه‌روز گذشته ۵۶۸ بیمار کرونا در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، تا کنون ۱۴ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و سه میلیون و ۵۳۱ هزار و ۱۴۲ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار و ۲۶۲ دُز رسید.

افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۹ هزار و ۴۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد که ۴ هزار و ۹۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۳۲۰ هزار و ۲۶۶ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶۸ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹۶ هزار و ۲۱۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون سه میلیون و ۶۴۷ هزار و ۱۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۷ هزار و ۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۶ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۹۹۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۳۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۸ شهر در وضعیت زرد قرار دارند (ایسنا).

آمارهای کرونا در حالی در روزهای اخیر روند صعودی داشته که سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته، مرگ‌های ۵۰۰تایی را پیش‌بینی می‌کرده است.

او در مشهد گفت: کادر درمان و بسیج در کنار هم شبانه‌روز تلاش کردند و همچنان در جبهه مقابله با کرونا هستند اما عده‌ای کار را رها کرده‌اند، به همین دلیل ما در ته این رودخانه در حال جمع‌آوری جنازه هستیم. منصفانه نیست که عده‌ای با کبریت و بنزین در دست آتش بزنند و ما در کنار هم آتش‌نشانان مظلوم این سرزمین باشیم و همه از ما انتظار داشته باشند.

نمکی بیان کرد: اینکه چطور شد که این همدلی و وفاق باز هم به پیک دیگری کشیده شد و مرگ مردمان این سرزمین به بالای ۵۰۰ نفر رسید، همه را پیش‌بینی کرده بودم و همه را مکتوب و مرحله به مرحله نوشتم و آخرین نامه غیر محرمانه من نامه اخیرم به رهبر انقلاب بود که ایشان هم با حمایتی که دارند بلافاصله ارجاع فرمودند. از این عادی‌انگاری به غیر این نتیجه نمی‌شد انتظار داشت (ایسنا).

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود