کاهش محسوس دما و افزایش بارش‌ها در کشور

0 3,775

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

میزان: امین حسین نقشینه کارشناس هواشناسی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت:امروز صبح شاهد طوفان شن و خاک در زابل بودیم سرعت لحظه‌ای وزش باد به ۸۲ کیلومتر رسید و دید را در زابل به ۵۰۰ متر کاست، اگرچه که در روز قبل هشدار افزایش فعالیت باد‌های ۱۲۰ روزه در منطقه شمال سیستان وبلوچستان، نیمه شرقی خراسان رضوی ونوار شرقی و نیمه شمالی خراسان جنوبی را صادر شده بود.

وی ادامه داد:این وضعیت موجب طوفان شن، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد جاده‌ای و خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاوری و هشدار برای تردد غیر ضروری همه گروه‌های سنی شده است.

وی افزود:در دو روز آینده در برخی مناطق آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البزر مرکزی در بعد ازظهر و اوایل شب رشد ابر و بارش پراکنده را شاهد خواهیم بود.

این کارشناس هواشناسی گفت:تا اواسط هفته آینده برای شمال غرب، استان‌های سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، تهران ، سمنان نیز بارش باران و کاهش دما را شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: این بارش‌ها در گیلان و مازندران از شدت بیشتری برخوردار خواهد شد با توجه به این موضوع احتمال طغیان رودخانه‌ها، گرفتگی معابر پیش بینی می‌شود از این هشدار ویژه به عشایر و همچنین کشاورزان برای تسریع در برداشت محصولات و عایق بندی گلخانه‌ها لازم است.

وی گفت :دریای خزر و در طی دو روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در مورد آخرین وضعیت آب و هوایی تهران گفت: برای تهران فردا شب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده در مناطق شمالی استان را شاهد خواهیم بود. هوای تهران برای پنجشنبه نیمه ابری همراه با و رعد و برق و بارش پراکنده خواهد بود.بیشینه دما امروز در تهران ۳۹ درجه و تا جمعه به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود