باران و تندباد در راه تهران

0 3,917

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

میزان نوشت: یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز صبح با ورود سامانه بارشی به کشورمان بارش‌ها آغاز شده است. در استان‌های کرمانشاه، ایلام، زنجان، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، البرز و همدان گزارش بارش باران را داریم.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی امروز علاوه بر غرب و شمال غرب کشورمان برای مناطقی از جنوب غرب دامنه‌های جنوبی رشته کوه البرز و به تدریج سواحل جنوبی دریای خزر بارندگی را ایجاد خواهد کرد. این بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

نقسینه افزود: شدت بارش‌ها در جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان و ارتفاعات البرز مرکزی پیش بینی شده است. فردا از شدت بارش‌ها در شمال غرب کشور کاسته خواهد شد. اما در نیمه غربی کشور و سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی گفت: انتظار داریم روز یکشنبه بارش‌ها از سمت غرب و شمال غرب و نیز دامنه‌های جنوبی البرز کاسته شود و در نواحی جنوب غرب، جنوب و سواحل شرقی دریای خزر و شرق و شمال شرق کشور تداوم پیدا کند و شدت بارش‌ها در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس و اصفهان خواهد بود. از بعدازظهر شنبه تا یکشنبه در نیمه شرقی کشور و دامنه‌های جنوبی البرز شاهد وزش باد خواهیم بود که این وزش‌ها خیزش گرد و خاک را به همراه خواهد داشت. خلیج فارس هم از بعدازظهر امروز تا یکشنبه مواج و متلاطم خواهد بود.

وی در خصوص آخرین وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: تهران امروز بعدازظهر بارانی خواهد بود که امشب بارش باران و گاهی تندباد برای این شهر پیش بینی می‌شود. روی ارتفاعات تهران مانند دماوند و فیروزکوه بارش‌ها به شکل برف خواهد بود. بیشینه دمای تهران امروز شانزده درجه و کمینه دما چهاردرجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود