بیش‌از هزار مرکز غیرمجاز رمز ارز جمع آوری شد

یک مقام مسئول؛

0 3,761

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: تاکنون یک هزار و ۶۲۲ مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز جمع آوری شد.

ایرنا: «مصطفی رجبی‌مشهدی» روز پنجشنبه در حاشیه سومین مانور سراسری اصلاح روشنایی معابر از محل مرکز پایش صنعت برق، در جمع خبرنگاران افزود: این تعداد مرکز غیر مجاز حدود ۲۶۰ مگاوات مصرف برق را به خود اختصاص داده بودند.

وی از تداوم برخوردها خبر داد و خاطرنشان‌کرد: اکنون با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال همکاری هستیم تا از طریق اینترنت مصرفی و IP این مراکز با تعداد زیادی از آنها شناسایی و برخورد شود.

سخنگوی صنعت برق ادامه‌داد: عمده برق کشور از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود.

رجبی مشهدی با بیان اینکه از برق تولیدی در نیروگاه های برق آبی با لحاظ میزان ذخیره‌سازی استفاده شد، گفت: امسال همچنین از برق تولیدی توسط نیروگاه اتمی و نیز از نیروگاه‌های تجدیدپذیر استفاده شد.

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۸۵۰ مگاوات است، ادامه‌داد: این نیروگاه‌ها می‌توانند ۴۰۰ مگاوات برق تولید کنند که همه اینها سرجمع تولید برق در کشور است.

سخنگوی صنعت برق به وجود نیروگاه های دیزلی در اختیار صنایع اشاره کرد و گفت: اینها هم با تامین سوخت، برق تولید می‌کنند که در خود صنعت استفاده می‌شود.

وی، به بروز خاموشی‌های اخیر اشاره و میزان آن را نسبت به کل انرژی روزانه ناچیز برآورد کرد.

رجبی مشهدی ادامه‌داد: گرچه میزان خاموشی ناچیز بود، اما به دلیل وابستگی شدید زندگی به برق اثرگذاری بالایی داشت.

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: اولویت تامین برق با بخش‌های خانگی، تجاری، بیمارستان‌ها و مراکز حساس بوده و با اقدام‌های انجام شده اکنون شرایط پایدار است.

وی با تاکید بر اینکه روز گذشته هیچ خاموشی اعمال نشد، از برخورد جدی با دستگاه‌های پرمصرف خبر داد که به دلیل عدم رعایت میزان مصرف، برق آنها قطع شد.

رجبی مشهدی یادآور شد: وزارت ورزش، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست و بانک مسکن از جمله این دستگاه ها بودند و برخورد جدی با دستگاه‌های پر مصرف در روزهای آینده هم ادامه خواهد یافت.

وی به طرح تعدیل روشنایی معابر اشاره و خاطرنشان‌کرد: این طرح با هدف تامین برق بخش خانگی و مراکز حساس ادامه خواهد یافت، گرچه ممکن است موجب ایجاد ناراحتی برای مردم شود.

شاید این موارد نیز مورد علاقه شما باشد
نظر بدهید

توجه داشته باشید که آدرس ایمیل نمایش داده نمی شود.

توجه داشته باشید پس از تایید نمایش داده می شود